Is whisky slecht voor de tanden?

Author:
picigin
Posted:
ma, 07/11/2011 - 13:02
Goedendag,

Nergens heb ik een duidelijk antwoord op deze vraag gevonden. Dus, kan whisky tanden beschadigen indien deze veel over de tanden 'gerold' wordt?

Met vriendelijke groet,

picigin
mecánico para …

als je lekker rolt voelt het een beetje prikkelig. denk dat Ardbeg en Laphoaig iets meer prikken dan Dhalwhinny. Maar aan de whisky zelf zal je geen schade hebben. Het is niet zuur, het is niet zoet.........het is lekker single malt!
Als je een keer gorgelt met Jack Daniels of nog leuker Four Roses is je mond net zo steriel als met listerine
di, 07/12/2011 - 18:15 Permalink
picigin

als je lekker rolt voelt het een beetje prikkelig. denk dat Ardbeg en Laphoaig iets meer prikken dan Dhalwhinny. Maar aan de whisky zelf zal je geen schade hebben. Het is niet zuur, het is niet zoet.........het is lekker single malt!
Als je een keer gorgelt met Jack Daniels of nog leuker Four Roses is je mond net zo steriel als met listerine

juist dat interesseert mij het meest, of er mss suikers inzitten of inderdaad een of andere soort van zuur
wo, 07/13/2011 - 19:17 Permalink
Stokertje

Wat betreft de suikers weet ik niet. (alcohol ontstaat door fermentatie van suikers door gisten, dus mijn gok is dat het wel mee valt, maar zeker weten doe ik het niet. op mijn flessen staat niets over calorische waarde of samenstelling helaas)

Na wat googlen kwam ik wel de zuurgraad tegen van whiskey, namelijk 3,5 tot 3,8. Er bestaat dus kans op tanderosie. Echter hangt erosie ook af van andere factoren.

In other words: geen idee.

Maar ervanuitgaande dat je geen flessen per dag wegwerkt, zal het effect op je tanden en kiezen ook wel miniem zijn, àls er al sprake van is.. dus ik volg vV in deze. Geniet, maar drink met mate ;)
wo, 07/13/2011 - 21:13 Permalink