Al 25 jaar heb ik een hele grote angst voor de tandarts , na de schooltandarts en een of andere beul die toen ik klein was me een klap in mijn gezicht gaf omdat ik zo bang was durfde ik niet meer te gaan .
In die 25 jaar heb ik nog wel een lieve tandarts gehad maar door verschillende verhuizingen durfde ik 15 jaar geleden helemaal niet meer .
Alleen al van het woord tandarts kreeg ik al angst.
6 jaar geleden was ik dan eindelijk zover en heb ik een tandarts gebeld die zogenaamd rekening hield met angstige patienten.
Toen zijn ook alle vier mijn verstandkiezen verwijderd . Alleen deze tandarts dacht alleen maar aan kronen en mooi maken terwijl ik eerst een gezond gebit wilde.
Dat is dus 6 jaar geleden en tot gisteren ben ik niet meer bij een tandarts geweest , in die jaren vielen er enkele vullingen uit en braken er stukjes kies af , maar echt niet dat ik ging !!!
Tot gisterochtend ik wakker werd met een dikke wang , ja hoor een ontsteking in mijn kies.
Nu moest ik wel de tandarts bellen en met trillen en beven heb ik dat gedaan , de assistente was heel aardig en kon gistermiddag terecht.
En wat heb ik een supertandarts getroffen !! hij vond het zo goed dat ik nu toch gekomen was en heeft foto,s gemaakt en vertelde dat er 2 kiezen uit moesten en dat hij dat meteen wilde doen , dan was ik er maar vanaf.
Trillend lag ik daar in de stole met tranen in mijn ogen maar uiteindelijk heb ik er weinig van gevoeld.
Er moet nog wel het een en ander gebeuren aan mijn gebit maar ik ben geweest !!
Ben zo trots op mezelf !!!
Groetjes kesies
In die 25 jaar heb ik nog wel een lieve tandarts gehad maar door verschillende verhuizingen durfde ik 15 jaar geleden helemaal niet meer .
Alleen al van het woord tandarts kreeg ik al angst.
6 jaar geleden was ik dan eindelijk zover en heb ik een tandarts gebeld die zogenaamd rekening hield met angstige patienten.
Toen zijn ook alle vier mijn verstandkiezen verwijderd . Alleen deze tandarts dacht alleen maar aan kronen en mooi maken terwijl ik eerst een gezond gebit wilde.
Dat is dus 6 jaar geleden en tot gisteren ben ik niet meer bij een tandarts geweest , in die jaren vielen er enkele vullingen uit en braken er stukjes kies af , maar echt niet dat ik ging !!!
Tot gisterochtend ik wakker werd met een dikke wang , ja hoor een ontsteking in mijn kies.
Nu moest ik wel de tandarts bellen en met trillen en beven heb ik dat gedaan , de assistente was heel aardig en kon gistermiddag terecht.
En wat heb ik een supertandarts getroffen !! hij vond het zo goed dat ik nu toch gekomen was en heeft foto,s gemaakt en vertelde dat er 2 kiezen uit moesten en dat hij dat meteen wilde doen , dan was ik er maar vanaf.
Trillend lag ik daar in de stole met tranen in mijn ogen maar uiteindelijk heb ik er weinig van gevoeld.
Er moet nog wel het een en ander gebeuren aan mijn gebit maar ik ben geweest !!
Ben zo trots op mezelf !!!
Groetjes kesies
Re: Ben geweest !!
Veel succes met je volgende behandelingen.
Re: Ben geweest !!
Wat goed van je! Gefeliciteerd zou ik haast zeggen!
Ten eerste natuurlijk omdat je toch maar even gegaan bent, maar helemaal
dat je EN een fijne TA hebt gevonden EN dathij je meteen heeft geholpen.
Tuurlijk moet er nog wat gebeuren, maar volgens mij gaat dat helemaal goed
komen; je hebt immers de eerste drie stappen ofzo allemaal al in 1x gezet!
Helemaal top!
Groetjes,
JAN
@ 12bo: een TA kan het inderdaad verzieken voor je. Zo ben ik ook bang geworden. Maar in mijn
eigen ervaring en nu die van Kesies blijkt ook dat een lieve/geduldige TA heel veel goed kan maken!