Gaatjes Vullen Pijn?

Author:
AlexAuditore
Posted:
wo, 07/20/2011 - 00:53
Hallo Allemaal, Ik ben Alex en ben ongelofelijk bang van de tandarts
ik ben zo'n 2 weken geleden met mijn vader naar de tandarts geweest omdat ik zon kaakpijn had en m'n ouders dachten dat het een abses was (weet niet juist hoe je het schrijft) maar toch niet maar de tandarts zei dat ik 2 kleine gaatjes had en dat ze gerepareerd moesten worden. Ik schrok enorm toen ik het hoorde en mijn vader had iets veel erger hij had al heel lang tandpijn en hy moest de week erna gaan en hy kwam thuis en hy had geen pijn maar 2 jaar geleden is hy naar een tandarts geweest voor hetzelfde en had hy heel veel pijn.
Nu ik heb een heel klein beetje pijn aan de tand met een gaatje
Moet ik echt naar de tandarts en doet dit pijn?
het is een klein gaatje maar toch
Mijn moeder zegt dat ik niet MOET gaan maar dat het toch beter zou zijn
Iemand suggesties?

Alvast Bedant,
Alex
Denise1974

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik bij het vullen van gaatjes achteraf nooit pijn gehad heb.
Maar dan spreek ik dus alleen voor mezelf, misschien dat anderen andere ervaringen hebben.
Wel vraag ik altijd om een verdoving.
Als je nu al pijn hebt zou ik ze wel laten maken bij de tandarts en aangeven dat je bang bent scheelt vaak een hoop, voor zowel jou zelf als de tandarts want die kan er dan rekening mee houden.
Ik weet niet wat er bij je vader gedaan is, de ene behandeling is de andere natuurlijk niet.
Voorkomen is beter dan genezen, en als je de tandarts blijft vermijden gaat dit wel ten koste van je gebit.
De 1e stap om aan je angst te werken is toch echt wel gaan en zeggen dat je bang bent.
wo, 07/20/2011 - 07:44 Permalink
Cindy Jane

Hoi Alex,

Ik heb ook al meerdere gaatjes laten vullen en ik ben er achteraf altijd blij mee geweest want dan doet het geen pijn meer!
Hoe langer je ermee wacht, hoe erger het wordt!
Gewoon gaan, daarna ben je blij dat je geweest bent.

Groetjes Cindy
wo, 07/20/2011 - 11:55 Permalink
TechniekerJeetje

Hoe langer je wacht, hoe dieper het gat wordt, hoe dichter bij de zenuw. Ergo -> Pijnlijker!

Oppervlakkige gaten kunnen goed zonder verdoving, zonder dat ze pijnlijk zijn. Ook de napijn is stukken minder, of helemaal niet aanwezig!
wo, 07/20/2011 - 13:16 Permalink