Verkeerdespoelmiddel, mond verbrand

Author:
swaps
Posted:
do, 07/21/2011 - 10:03
Hallo, ik weet niet of het hier goed staat maar ik wil het volgende kwijt.
Een kennis heeft laatst de pockets laten reinigen/ schoonmaken. Tijdens de behandeling wordt er dan ook gespoeld met een bepaald middel. De kennis gaf aan dat het spul ontzettend brandde en erg bitter was maar daar werd niets mee gedaan.
Toen onze kennis thuiskwam en het meer en meer richting de avond ging kreeg ze echt ondragelijke pijnen in de hele mond en de kant van de ingreep begon ontzettend op te zwellen. Toen ze in d'r mond wilde kijken kreeg ze haar mond bijna niet meer open en zat er een enorme blaar . Deze heeft ze stukgeprikt. De volgende dag terug naar de tandarts want pijn, blaren, zwellingen kortom afzien. De tandarts schrok zich echt lam, dit had ze nog nooit gezien.... Direct gebeld met het ziekenhuis, direct naar de kaarchirurgen en ook die schrokken zich dood ze hebben met zijn 3 en gekeken en wisten/ konden geen oorzaak noemen. Eerst dachten ze een zware allergische reactie en met dat bericht weer naar huis. Uiteraard wel met papieren voor vervolg onderzoeken ( o.a. latexallergie ). Thuis werden ze gebeld door de tandarts of ze nog even wilden doorrijden dus dat hebben ze gedaan. Toen ze daar aankwamen was de assistente compleet in tranen en bekende huilend dat ze een verkeerde fles had gepakt. De diagnose werd zodoende "chemische verbranding".
We zijn nu 3 weken verder en die kennis heeft echt ontzettend afgezien, grote blaren, volledig ontvelt, pijn, koorts, antibiotica. Kortom......Wat een impact heeft dat gehad. Foutje sorry.
Toch merk ik dat na de eerste schrik er ook onmacht en verbijstering is want tijdens de behandeling werd ook gezegd dat ze even mocht slikken maar daar vond de kennis het te bitter voor . Gelukkig maar want als je dat spulletje doorslikt .....
In heb begin ben je al blij dat je hersteld en weer een papje kan eten maar nu willen ze misschien toch andere stappen zetten.
Hebben jullie misschien tips of aandachtspunten. Alle reacties welkom.
Bedankt
Workie

Eventjes over een eventuele Latex allergie. Vraagt de tandarts niet bij je bezoek of je eventueel allergisch bent voor latex?

Als wij een patiënt door gestuurd krijgen van de tandarts om bv een kleur te bepalen vragen we dit standaard, en als de patiënt het niet zeker weet dan gebruiken we geen latex handschoenen maar nitriel (of zoiets) in ieder geval latexvrije handschoenen.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor spoelmiddel dit is, lijkt wel een soort zoutzuur als je er blaren van krijgt :D Neemt niet weg dat dit zeer pijnlijk en erg vervelend is. Ben dan ook erg nieuwschierig hoe dit verder afloopt en wat het nu precies is.
do, 07/21/2011 - 23:04 Permalink
swaps

Nou nog even een update. Met de betreffende gaat het stukken beter :smt003 . Gelukkig geneest een mond dan toch weer relatief snel. De rest van de behandeling is netjes op kosten van de tandarts en ook alle gemaakte kosten zijn op rekening van de tandarts. Netjes afgehandeld dus ! Het financiële is dus keurig afgehandeld. Niettemin blijft het voorlopig toch een trauma hoor de tandarts :( .
di, 08/02/2011 - 21:31 Permalink