Hoe vervangen ze een vulling?

Author:
vincredible
Posted:
di, 07/19/2011 - 12:48
Hoi allemaal,

Ik moet morgen een amalgaanvulling in mijn achterste kies laten vervangen.
Kan iemand mij zeggen hoe ze dat doen?
Ben nogal een antiheld en wil graag precies weten hoe en wat.
Gr. Vince
Romy32

1. Vulling eruit boren tot de kies helemaal schoon is.
2. Etsen (oppervlak van de kies ruw maken met een zure blauwe gel).
3. Primer en bonding aanbrengen (soort lijm).
4. Vullen met composiet. Dit wordt gedaan in meerdere laagjes. Elk laagje wordt uitgehard met een blauwe lamp.
5. Vulling afwerken zodat ie de juiste hoogte krijgt, en polijsten zodat ie glad wordt.

Succes.
di, 07/19/2011 - 18:49 Permalink
Romy32

Zie je wel, even reageren is helemaal niet zo moeilijk :wink:
Fijn dat het goed is gegaan.

Aangezien bijna geen enkele tandarts meer amalgaam gebruikt, kun je er wel vanuit gaan dat de kwaliteit van een composietvulling goed is. Als de kies erg verzwakt is door een vulling, wordt meestal een kroon aangeraden. Jouw tandarts heeft gezegd dat dat (nog) niet nodig is, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
do, 07/21/2011 - 20:27 Permalink
Romy32

Sorry dat ik niet had gereageerd. Zal dit in het vervolg uiteraard doen. Had er niet bij stilgestaan.

Hmmm, je had de pech dat het me net even verkeerd schoot, toen je zonder gereageerd te hebben in je eerste topic, wel met een tweede vraag kwam in een nieuw topic.

Ik geef best vaak antwoord op vragen, en het valt me gewoon op dat mensen regelmatig helemaal niets meer laten horen. Ik vind dat niet netjes. Persoonlijke mening hoor, een ander ervaart dat misschien helemaal niet zo.

Jij hebt het in ieder geval goedgemaakt :smt006
do, 07/21/2011 - 21:42 Permalink