Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik erg baal van mijn gebit en om steun te vinden.
Ik ben 28 en heb al heel lang een slecht gebit. Zeker meer dan 10 gaatjes gehad en 4 wortelkanaalbehandelingen. :(
Mijn tanden zijn ook erg gevoelig, heb periodes dat ik geen ijs kan eten of thee kan drinken. Nu ik Sensodyne gebruik is dit wel minder.
Ook heb ik op twee kiezen donkerbruine randen (die zie je gelukkig niet) De mondhygiëniste heeft ze geprobeerd weg te slijpen, maar niet gelukt.
Vaak als ik mijn tanden poets heb ik wel eens zo'n pijn waar je zelfs kippenvel van op je rug krijgt. (soort zenuwschok lijkt wel)
Ik poets twee keer p/dag mijn tanden en tong met Sensodyne en stook ook dagelijks mijn tanden. Gebruik weinig suiker.
Kortom baal ontzettend van mijn gebit :smt013 :smt013 :smt013
Ik lijk soms wel de enige. Iemand die ik ken poetst 1 keer per dag haar tanden, gebruikt geen tandenstokers of iets dergelijks en gebruikt veel suiker en heeft nog nooit een gaatje gehad!!!!!
Is er iemand met hetzelfde probleem???
Was gister naar de tandarts en heb weer een gaatje.... :cry:
groetjes V
Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik erg baal van mijn gebit en om steun te vinden.
Ik ben 28 en heb al heel lang een slecht gebit. Zeker meer dan 10 gaatjes gehad en 4 wortelkanaalbehandelingen. :(
Mijn tanden zijn ook erg gevoelig, heb periodes dat ik geen ijs kan eten of thee kan drinken. Nu ik Sensodyne gebruik is dit wel minder.
Ook heb ik op twee kiezen donkerbruine randen (die zie je gelukkig niet) De mondhygiëniste heeft ze geprobeerd weg te slijpen, maar niet gelukt.
Vaak als ik mijn tanden poets heb ik wel eens zo'n pijn waar je zelfs kippenvel van op je rug krijgt. (soort zenuwschok lijkt wel)
Ik poets twee keer p/dag mijn tanden en tong met Sensodyne en stook ook dagelijks mijn tanden. Gebruik weinig suiker.
Kortom baal ontzettend van mijn gebit :smt013 :smt013 :smt013
Ik lijk soms wel de enige. Iemand die ik ken poetst 1 keer per dag haar tanden, gebruikt geen tandenstokers of iets dergelijks en gebruikt veel suiker en heeft nog nooit een gaatje gehad!!!!!
Is er iemand met hetzelfde probleem???
Was gister naar de tandarts en heb weer een gaatje.... :cry:
groetjes V
Re: Pfff slecht gebit
Poetsen tot je een ons weegt maar altijd om de zoveel tijd een gaatje enz.
Heb ook al meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad, meerdere kronen etc.
Het liefst zou ik alles eruit laten trekken en implantaten met kronen laten plaatsen. Maar zoveel geld heb ik niet :P :(
Re: Pfff slecht gebit
Als je wortelkanaalbehandelingen hebt gehad en je hebt daar later kronen opgezet dan snap ik niet dat je die wilt vervangen voor implantaten met een kronen erop. Het principe is het zelfde behalve dan dat je wortels van jezelf zijn, maar de verzorging is hetzelfde en misschien met implantaten zelfs nog intensiever. Ook is het veel duurder en met een beetje pech heb je te weinig bot en moet er botopbouw gedaan worden. En implantaten moet vastgroeien in de kaak en dan pas kan de definitieve restauratie gemaakt worden. Kortom een kostbare ingreep die ook nogal tijdrovend is.
Dus wees erg zuinig op wat je hebt en vertroetel het en ga op tijd naar de tandarts en mondhygiëniste