Hallo allemaal
ik zou graag advies willen van een onafhankelijke tandtechnieker of tandarts of ervaringseeskundigen.
Ik heb nu mijn beugel eruit gaat een nieuw frame of iets nodig aangezien mijn oude nu natuurlijk niet meer past.
Ik heb altijd een frame gehad maar vond het o zo lelijk altijd die ijzeren haakjes te zien zitten aangezien ik direct na mijn hoektanden aan beiden kanten die kiezen mis.
Ik heb aan een kant die missende kies en aan de andere zijde nog eentje.
Het gaat trouwens om de onderkaak.
Ik heb nu een zgn nylon oftewel een kunstharsen partiele prothese gezien.
En dan zie je daar geen lelijke haakjes zitten..
Wie heeft er advies of ervaringen voor mij...wat is het mooiste of het beste etc....
Danku alvast
ik zou graag advies willen van een onafhankelijke tandtechnieker of tandarts of ervaringseeskundigen.
Ik heb nu mijn beugel eruit gaat een nieuw frame of iets nodig aangezien mijn oude nu natuurlijk niet meer past.
Ik heb altijd een frame gehad maar vond het o zo lelijk altijd die ijzeren haakjes te zien zitten aangezien ik direct na mijn hoektanden aan beiden kanten die kiezen mis.
Ik heb aan een kant die missende kies en aan de andere zijde nog eentje.
Het gaat trouwens om de onderkaak.
Ik heb nu een zgn nylon oftewel een kunstharsen partiele prothese gezien.
En dan zie je daar geen lelijke haakjes zitten..
Wie heeft er advies of ervaringen voor mij...wat is het mooiste of het beste etc....
Danku alvast
Re: frame of kunsthars partiele prothese
Het beste voor de rest van het gebit is de frame prothese. Misschien dat de technieker kan proberen de "haakjes" iets meer uit het zicht te modelleren...
Euhm.... Zei ik toch?
Pat. vroeg wat het mooiste en het beste was.... Mooiste = part. proth. Beste = frame....
Een andere optie waar wij goede ervaringen mee hebben is etsvleugels te maken op de hoektanden met een slotje eraan voor bredents en dan een frame te maken. Hier zit wel een kosten plaatje aan maar je hebt geen haakjes in het zicht en de levensduur is bij goede mondverzorging hoog. Wel zit er naast dat er hogere kosten zijn nog een nadeel aan want waarschijnlijk moet de hoektand aan de palatinale zijde ( de binnenkant) iets beslepen worden.
Dan gooi je het ding als het implantaat belast mag worden en er een kroon op gemaakt kan worden gelijk in de prullenbak :wink:
Wat moet ik mij dan voorstellen bij die etsvleugels met slotjes en bredents?
Ze plakken dan een schildje van metaal of goud achter je hoektand met een klein bolletje eraan. in het frame zit een plastic hulsje die precies over het bolletje heen gaat en en het frame zit vast in de mond. Aan de buitenkant zit dan geen haakje.
Een fraaie oplossing maar er zit natuurlijk wel weer een duurder prijskaartje aan.
Moeilijk te zeggen. Hiervoor moet je echt bij de tandarts zijn. Die kan beoordelen of het wel mogelijk is en die kan tevens een offerte maken. Een beetje karig antwoord maar hier moet je het bij mij voorlopig mee doen :wink:
Als antwoord op Re: frame of kunsthars partiele prothese door Workie
Als antwoord op Re: frame of kunsthars partiele prothese door joél schoen