16 juni heb ik in het weekend een tik tegen mn onderkaak gehad waardoor deze tegen mijn bovenkaak was geklapt. Toen het gebeurde heb ik er geen pijn aan gehad. Echter een aantal dagen later begon mijn linker bovenhoektand ineens te kloppen en kreeg er ook enorm snijdende pijn bij. Ik heb toen de tandarts gebeld maar deze bleek met vakantie te zijn dus ik moest naar een vervangende tandarts.
Hij heeft toen een foto gemaakt waarbij hij het had over een fractuur. Daarna kreeg ik een verdoving en boorde hij de tand open waarna er allemaal abces uitkwam. Vervolgens naar huis gestuurd met Amoxicilline en Ibuprofen600. Gelijk die avond begon het tandvlees rondom de tand bij mijn gehemelte op te zwellen.
Afgelopen vrijdagavond kreeg ik de snijdende pijn weer terug ondanks de ibuprofen. Toen naar de avondtandarts geweest in het ziekenhuis welke ook een diepte-meting van de tand uitvoerde. Uitkomst was dat er ergens in de wortel een breuk zou zitten. Druk op het tandvlees was toen wel wat afgenomen. (het was niet meer zo opgezwollen als voorheen)
Nu heb ik nog steeds een zeurende pijn (af en toe erger, maar dan neem ik de pijnstiller in). Echter sinds vandaag is ook het tandvlees weer opnieuw opgezwollen. Ik ben bang dat ik zeer snel weer dezelfde pijn kan verwachten maar mijn tandarts is t/m 7 augustus op vakantie dus ik moet hier nog ca. 2 weken mee rondlopen.
Wat kan ik doen? Telkens naar een vervangende tandarts is ook steeds maar dweilen met de kraan open en kost mij alleen maar geld. :(
Hij heeft toen een foto gemaakt waarbij hij het had over een fractuur. Daarna kreeg ik een verdoving en boorde hij de tand open waarna er allemaal abces uitkwam. Vervolgens naar huis gestuurd met Amoxicilline en Ibuprofen600. Gelijk die avond begon het tandvlees rondom de tand bij mijn gehemelte op te zwellen.
Afgelopen vrijdagavond kreeg ik de snijdende pijn weer terug ondanks de ibuprofen. Toen naar de avondtandarts geweest in het ziekenhuis welke ook een diepte-meting van de tand uitvoerde. Uitkomst was dat er ergens in de wortel een breuk zou zitten. Druk op het tandvlees was toen wel wat afgenomen. (het was niet meer zo opgezwollen als voorheen)
Nu heb ik nog steeds een zeurende pijn (af en toe erger, maar dan neem ik de pijnstiller in). Echter sinds vandaag is ook het tandvlees weer opnieuw opgezwollen. Ik ben bang dat ik zeer snel weer dezelfde pijn kan verwachten maar mijn tandarts is t/m 7 augustus op vakantie dus ik moet hier nog ca. 2 weken mee rondlopen.
Wat kan ik doen? Telkens naar een vervangende tandarts is ook steeds maar dweilen met de kraan open en kost mij alleen maar geld. :(
Re: fractuur
(funny sidenote : huisarts blijkt ook tot 16 augustus op vakantie te zijn)
De vervangende tandarts waar ik vorige x ben geweest is nu ook al op vakantie.
De tandarts in het ziekenhuis gaf inderdaad al aan dat wanneer de tand niet te behouden blijkt te zijn deze zal moeten worden getrokken.
Kan de infectie veel kwaad? Op dit moment is pijn (nog) niet zo erg, maar de druk op het tandvlees begint wel weer toe te nemen. Net alsof het tandvlees daar goed ontstoken is.
Kan ik ook om een behandeling vragen bij een niet waarnemende tandarts? Ik ben pas verhuisd en de waarnemende tandarts is nu ca. 50 minuten rijden...
De tand (+de tand ernaast) waren nog goed ontstoken. Wel gaf hij aan dat de tand hoogstwaarschijnlijk kan worden behouden. (tand zit niet los). wel zat er tussen die 2 tanden absorptie. (?)
hij heeft alles weer uitgevijlt en daarna nog met calcium gespoeld. nog een kuur amoxicilline meegekregen en eind vd week weer langs om de boel door te spoelen.