Hallo,
Na ongelukkige tijd met een gehemelte ben ik mijn beugel niet meer gaan dragen.
Hiermee ben ik gestopt toen ik ong. 15 jaar was. Ik ben inmiddels 24 alweer en nu heb ik spijt.
Ik heb twee voortanden die naar achter staan ivm de weinig ruimte.
Je ziet altijd van die mensen op tv die binnen zoveel dagen super mooi en rechte tanden hebben.
Dus ben ik laatst naar de tandarts gegaan en heb gevraagd wat er nu nog aan te doen is.
Hij gaf me de optie om drie jaar lang een beugel te dragen of om er twee kronen in te zetten.
Dit waren de enigste twee optie's.
Is dat zo? Kan zoiets niet operatief of is er geen andere manier??
Misschien kunnen jullie mij helpen om andere opties aan te dragen bij mijn tandarts?
Alvast bedankt voor het lezen!
Groetjes
Dit topic staat ook bij de meningsverschil met de tandarts. Weet niet waar hij moet staan maar aub dan één topic verwijderen.
Bedankt!
Na ongelukkige tijd met een gehemelte ben ik mijn beugel niet meer gaan dragen.
Hiermee ben ik gestopt toen ik ong. 15 jaar was. Ik ben inmiddels 24 alweer en nu heb ik spijt.
Ik heb twee voortanden die naar achter staan ivm de weinig ruimte.
Je ziet altijd van die mensen op tv die binnen zoveel dagen super mooi en rechte tanden hebben.
Dus ben ik laatst naar de tandarts gegaan en heb gevraagd wat er nu nog aan te doen is.
Hij gaf me de optie om drie jaar lang een beugel te dragen of om er twee kronen in te zetten.
Dit waren de enigste twee optie's.
Is dat zo? Kan zoiets niet operatief of is er geen andere manier??
Misschien kunnen jullie mij helpen om andere opties aan te dragen bij mijn tandarts?
Alvast bedankt voor het lezen!
Groetjes
Dit topic staat ook bij de meningsverschil met de tandarts. Weet niet waar hij moet staan maar aub dan één topic verwijderen.
Bedankt!
Re: 2 optie's scheve voortanden
Nou nou, hij heeft er zin in.
Ik denk dat er orthodontisten zijn die het in minder tijd kunnen hoor.
Aangezien het hier beter past, heb ik het andere topic verwijderd.
3 jaar een beugel voor volwassenen?? 3 maanden denk ik.
:-?
Nee dat is misschien te snel, maar in 6-8 maanden zijn de meeste boventanden recht hoor! En dat kan ook met onzichtbare beugels inderdaad, of met bijna onzichtbare (tandkleurige) beugels.
Alleen kan dat helaas niet bij elke tandarts. Met name die tandartsen die ouderwetse technieken gebruiken doen er lang over, en die gebruiken ook geen (semi) onzichtbare beugel. Veel langer dan nodig.
En kronen om de scheefstand op te vangen is ook wel een beetje uit de tijd hoor. Eerst maar eens met composiet aan de gang. Eventueel porselein facings, maar dat is vaak niet eens nodig.
Ok harstikke bedankt voor jullie antwoorden. Hij zei echt drie jaar, als hij zei drie maanden dan had ik allang die beugel genomen :)
Ik ben blij om te horen dat er andere mogelijkheden zijn. Ik denk dat ik eens naar een andere tandarts ga om te horen wat die zeggen.
Ga eens snel kijken naar invisalign