Veel tandvlees, kleine tandjes, lelijke lach, gummy smile

Author:
Westerbroek
Posted:
zo, 06/12/2011 - 15:51
Ik zit met een voor mij groot probleem. Ik heb namelijk een enorm lelijk gebit met heel veel tandvlees en kleine (bijna melk)tandjes. Als ik lachend op een foto sta is het een regelrechte ramp. :smt003 Ik durf bijna niet meer te lachen. Het ziet er niet uit en maakt mij heel onzeker. Ik heb het van mijn moeder. Alleen zij heeft het nu niet meer omdat ze een kunstgebit heeft. Hiermee kunnen ze blijkbaar het eea corrigeren. Ik heb wel eens gelezen dat je ook iets aan je natuurlijke gebit kunt doen met botox ofzo. Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die er ervaring mee hebben.
MamaGea

He Westerbroek,

Ik had dat ook. Ik had ook altijd hele smalle lippen en heb idd botox in mijn lippen laten spuiten en nu is het wel iets minder, maar als je niks aan de tanden laat doen dan gaat het nooit helemaal weg. Je kunt ook niet ineens hele dikke lippen laten zetten en botox moet je steeds weer opnieuw doen. Ik denk dat ik dus ook binnenkort ga informeren bij verschillende tandartsen of ze iets kunnen doen aan de tanden zelf. Misschien kunnen ze die groter maken ofzo door facings oid. Ik denk alleen niet dat het ziekenfonds het vergoed. Ik denk het niet.

Heb je nie 'n foto ofzo? Kun je me zo pb-en.

Ik vond het ook altijd heel erg. Me man werd altijd gek mijn gezeur daarover maar ik had en heb er nog steeds een complex van. Je durft bijna niet te lachen en als je lacht dan heb je het gevoel dat iedereen naar je mond kijkt enzo. Op foto's ziet het er niet uit idd. Het is vlgs mij ook erfelijk want mijn zus heeft het ook, maar mijn broer weer niet. Heel raar. Ik heb een dochter van drie en die heeft het gelukkig (nog) niet, maar ik weet niet hoe het wordt als ze heeft gewisseld. IK hou me hart vast! Heel veel mensen zeggen ook dat je je aanstelt, maar zelf moet je er mee lopen en het is niet leuk als niet lekker kunt lachen zonder je te hoeven schamen voor die onwijs lelijke mond met tanden.

Ik ga informeren wat er nog verder aan gedaan kan worden en als ik meer weet zal ik weer op t forum reageren.

Groetjes,

MamaGea
wo, 07/20/2011 - 16:46 Permalink
Westerbroek

Hoi MamaGea,

Bedankt voor je bericht. Ik heb een heleboel foto's waar ik lachend op sta maar ik schaam me zo dat ik ze niet ga versturen. Als ik er naar kijk wordt ik gewoon misselijk en ja ik zit daar echt mee. Ik heb al hier en daar geinformeert en het is duur en word niet vergoed. Ik ga denk ik ook botox doen. Hoe veel kost dat? Is dat niet heel nep? Kun je je mond nog wel bewegen daarna? Ik heb ook van die smalle lipjes, dus een beetje botox kan geen kwaad haha!

Greetz!
wo, 07/20/2011 - 16:53 Permalink
MamaGea

Het kan heel nep zijn maar je moet er ook niet teveel in laten zetten. Gewoon natuurlijk. Maar het gaat echt niet zomaar weg. Je moet echt wat aan je tanden laten doen om het beter te krijgen. Ik heb jou even gegoogled en volgens mij heb ik foto's van jou gevonden, zou dat kunnen? Ik heb je een pb gestuurd om te checken of jij dat wel bent. Dan heb je het best erg, ja. Hoe oud ben je ongeveer? Begin veertig? Als je ouder wordt wordt het vaak erger omdat je lippen altijd dunner worden en je huid gaat meer rimpelen. Ik weet het uit ervaring :lol:
za, 07/23/2011 - 12:39 Permalink
Westerbroek

Ik heb geen mail van je<>gekregen en kan je niet terugmailen, want het werkt niet. Ik weet ook niet waarom, dus maar even zo. Maar ik sta idd wel op internet, op linked in, facebook enzo. Maargoed daar staat iedereen tegenwoordig op. Ik kan slechts een zak over mn hoofd trekken. Heb jij ook foto's? Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zo ontevreden is over die lelijke mond met kindertandjes. Ik heb ook kinderen. Ik hoop echt niet dat zij het ook krijgen. Als jij foto's hebt dan hoor ik het wel.
ma, 08/01/2011 - 15:05 Permalink