Elastiekje eraf

Author:
Dutchie34
Posted:
wo, 08/03/2011 - 19:51
Hallo,

ik heb sinds 3 weken een slotjesbeugel bovenaan. Gisteren heb ik er onderaan ook één gekregen. Bij dit bezoek heeft de ortho meteen ook de elastiekjes rond de bovenste slotjes vervangen. Bij thuiskomst zag ik dat er rond het slotje van één voortand geen elastiekje zit. Vergeten of eraf gesprongen, maakt niet uit.
Vandaag naar de ortho gebeld en zij zei dat dat geen kwaad kan.
Ondertussen zijn we enkele uren verder en de tand naast deze zonder elastiekje staat een heel stuk schever terug (zoals ie oorspronkelijk stond) waardoor de tand zonder elastiekje naar achteren geduwd wordt en ik met deze tand het slotje onderaan raak. Een heeeeeeel vervelend gevoel is dat. Ook heb ik de indruk dat die elastiekloze tand wat los staat (kan niet anders natuurlijk na 3 weken beugelen) en dat is ook een vervelend gevoel. Telkens ik dat onderste slotje raak, schuift ie precies een beetje. Ik hoop dat iemand een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Mijn ortho zit pas over 2 weken weer in onze praktijk. Laat ik het zo en kan het écht geen kwaad of moet ik toch op één of andere manier aan een elastiekje zien te raken. Kan een gewone tandarts dat doen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor degene die mij wat wijzer kan maken!

Groetjes,
Dutchie34
Romy32

Mijn ortho zit pas over 2 weken weer in onze praktijk.

Is er verder ook niemand aanwezig?
Want voor dat elastiekje heb je de orthodontist zelf niet nodig hoor, dat doet de assistente zo voor je.
Of is de praktijk echt twee weken helemaal dicht?
wo, 08/03/2011 - 20:18 Permalink
Dutchie34

Ik ga morgen toch wel eens langsgaan denk ik. Die tand staat echt elk uur een beetje schever. Wanneer ik tegen het ijzerdraadje duw van de 'losse' bracket voel ik alles gewoon verplaatsen. Daar hoort gewoon een elastiekje rond te zitten.
Pfffft... moet ik weer hebben natuurlijk.
Alvast bedankt voor je reactie!
wo, 08/03/2011 - 20:39 Permalink
Dutchie34

Hallo,

er zit terug een elastiekje rond! Oef.
Daarnet even langsgeweest en 1 van de tandartsen was toch nog op een patiënt aan het wachten en zij wou wel even orthodontistje spelen zei ze :D
Nu zit alles ten minste weer strak. Dat was echt vervelend om zo'n losse tand te hebben.
Het lijkt mij gewoon ook beter zodat alle tanden mooi in de rij kunnen gaan staan. Als ik nog twee weken moest wachten, zou het allemaal toch ook weer langer duren denk ik dan...
Enfin, alles in orde dus weer!
Groetjes!
do, 08/04/2011 - 17:51 Permalink