Van de week ben ik bij mijn nieuwe tandarts geweest. Op de foto die ze hebben gemaakt is een zwarte plek boven mijn verstandskies te zien.
Van mijn tandarts begrijp ik dat dit een ontsteking is die er al langere tijd zit. Ik mag vervolgens een afspraak maken om mijn verstandskies te laten trekken. Heeft iemand enig idee hoelang een ontsteking er al moet zitten voordat je deze als zwarte plek op een foto ziet? En is mijn verstandskies laten trekken echt de enigste oplossing?
Ik loop al een tijd met hoofdpijn/oorpijn/holtepijn. Ik heb zelfs al een kuur van de huisarts gehad voor bijholteontsteking. Kan dit allemaal hiermee te maken hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Van mijn tandarts begrijp ik dat dit een ontsteking is die er al langere tijd zit. Ik mag vervolgens een afspraak maken om mijn verstandskies te laten trekken. Heeft iemand enig idee hoelang een ontsteking er al moet zitten voordat je deze als zwarte plek op een foto ziet? En is mijn verstandskies laten trekken echt de enigste oplossing?
Ik loop al een tijd met hoofdpijn/oorpijn/holtepijn. Ik heb zelfs al een kuur van de huisarts gehad voor bijholteontsteking. Kan dit allemaal hiermee te maken hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Re: zwarte plek op rontgenfoto
Succes!
Ik weet niet wanneer ze getrokken worden, maar als ik je een tip mag geven; koel direct na de behandeling met ijs! Als je dat pas doet als je thuiskomt, of helemaal niet, zwelt je wang, en 'het gat' waar de kies zat enorm op, en wordt je kaakbot heel stijf. Eten is dan heel moeilijk en pijnlijk. Ik heb een raketje gekocht, direct nadat die getrokken was, en merkte een wereld van verschil met de keer daarvoor, toen ik niet gekoeld had.
Suc6!