Eind vorig jaar is er linksboven een kies getrokken.
De laatste weken lijkt er speling in mijn boventanden te zitten.
Als ik aan de binnenzijde tegen mijn tandvlees aanduw, voelt het aan alsof ze met een "tikje" verschuiven.
Kan dit zijn omdat er meer ruimte is ontstaan na het trekken van de kies?
Dit wellicht in combinatie met flink tandenknarsen (gebruik wel braaf mijn splint)?
Voorheen stonden mijn tanden heel strak op elkaar, maar dat lijkt steeds minder het geval. En ik maak me zorgen.
Misschien onterecht, maar als gevolg van een abonnement op tandarts en kaakchirurg afgelopen jaar, beheerst mijn gebit me meer dan ik zou willen...
Alvast dank voor de reacties.
De laatste weken lijkt er speling in mijn boventanden te zitten.
Als ik aan de binnenzijde tegen mijn tandvlees aanduw, voelt het aan alsof ze met een "tikje" verschuiven.
Kan dit zijn omdat er meer ruimte is ontstaan na het trekken van de kies?
Dit wellicht in combinatie met flink tandenknarsen (gebruik wel braaf mijn splint)?
Voorheen stonden mijn tanden heel strak op elkaar, maar dat lijkt steeds minder het geval. En ik maak me zorgen.
Misschien onterecht, maar als gevolg van een abonnement op tandarts en kaakchirurg afgelopen jaar, beheerst mijn gebit me meer dan ik zou willen...
Alvast dank voor de reacties.
Re: Terechte zorgen of niet?
Echter, en dit had ik beter eerder al kunnen vermelden, ben ik eind mei nog bij de parodontoloog geweest voor een onderzoek met pocketmeting. Toen bleek alles goed (genoeg) en verdere behandeling niet nodig.
Is het mogelijk dat de situatie in nog geen 3 maanden tijd zo verandert?
Excuses voor mijn ongeduld, maar ik maak me echt zorgen, temeer omdat mijn tandarts nog twee weken op vakantie is.
Heb een behoorlijk stressvolle periode (achter de rug) en ik lees dat dat zeker van invloed kan zijn.
Ik voel echt speling bij de voortanden; is dit reden genoeg om naar de waarnemend tandarts te gaan of kan het wachten?