Hallo , ik ben 13 jaar en heb in oktober mijn beugel 1 jaar.
In poets mijn tanden s'morgens en s'avonds. :smt001 En gebruik ook het mondwater 'listerine'.
Toen ik naar mijn beugel aan het kijken was. Merkte ik op dat ik rondom mijn blokjes bruine aanslag had.
Mijn orthodontist had mij hiervoor gewaarschuwd. Nu ben ik wel bang dat het niet meer gaat weggaan :smt009
Kan het als mijn beugel eruit is, dat ik het kan laten weghalen? Doen ze dat meteen?
Of moet ik ze laten veilen ?
Kunnen jullie mij vertellen wat ik moet doen?
In poets mijn tanden s'morgens en s'avonds. :smt001 En gebruik ook het mondwater 'listerine'.
Toen ik naar mijn beugel aan het kijken was. Merkte ik op dat ik rondom mijn blokjes bruine aanslag had.
Mijn orthodontist had mij hiervoor gewaarschuwd. Nu ben ik wel bang dat het niet meer gaat weggaan :smt009
Kan het als mijn beugel eruit is, dat ik het kan laten weghalen? Doen ze dat meteen?
Of moet ik ze laten veilen ?
Kunnen jullie mij vertellen wat ik moet doen?
Re: Bruine vlekjes rond blokjes!!!!!!!
Zeker? Want 1 vlekje rond mijn blokje is zo verspreid met een lijntje naar boven.
Is het door de lijm ?
Dat kun je doen, misschien wordt er wel flink op geboden!
Sorry, erg flauw :-?
Waarschijnlijk wel.
De lijm verkleurt makkelijker dan je eigen tanden, vandaar dat het ook precies rond de brackets zit.
Als je beugel eruit gaat, wordt alles mooi schoongemaakt.
Dat kun je doen, misschien wordt er wel flink op geboden!
Sorry, erg flauw :-?
Ik bedoel mijn tanden laten veilen, dat mijn tanden mooi wit worden..
Dat begrijp ik natuurlijk, maar ik deed een poging grappig te zijn.
Kijk (klik).
Met vijlen bedoel je waarschijnlijk polijsten. Dat wordt gedaan nadat je beugel eruit is gehaald. Alle lijmrestjes worden verwijderd, en je tanden worden weer helemaal mooi schoon.
Ah oké haha sorry. En bedankt, nu voel ik mij gerust.
Maar waarom zegt de ortho dan , dat je het er niet afkrijgt ? Dat ze er niets aan kunnen doen?
Nou dan mag ze ook wel is wat duidelijker zijn.
Dus die vlekjes krijg je er af.
Oké , dankje.