Ik wilde graag een probleem hier voorleggen.Ik heb sinds dit jaar een nieuwe tandarts omdat ik verhuisd ben.Ik ben altijd netjes naar mijn controleafspraken geweest in het verleden.Nu ben ik in Januari naar de nieuwe tandarts geweest voor een controle.Daarbij constateerde hij 2 gaatjes,wat op zich geen probleem is.Na de gaatjes gevuld te hebben,kreeg ik 2 maanden later een ontsteking in mijn mond(de gerepareerde gaatjes zaten in mijn kiezen,de ontsteking vooraan bij mijn hoektand).De tandarts heeft toen foto's gemaakt en constateerde dat er een wortelkanaalbehandeling nodig is aan de kies waar hij een gaatje had gevuld.Dit vond ik al vreemd,omdat ik absoluut geen pijn had aan de kies.Maar goed,ik ga er vanuit dat de man weet wat hij doet.Eerst kreeg ik een antibioticakuur mee waarna 2 weken later een wortelkanaalbehandeling volgde.Wat mij opviel was dat er tijdens de wortelkanaalbehandeling geen gebruik werd gemaakt van een rubberdam,en dat de ingreep in 1 keer gebeurde zonder gebruik van een noodvulling en het nogmaals doorspoelen.Ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is.Maar nu komt het ergste,de ontsteking kwam na 1,5 week weer volop terug boven mijn hoektand.Ik ben toen weer teruggeweest bij de tandarts en heb hem gevraagd of het kan dat hij de verkeerde tand heeft behandeld.Dit was absoluut niet mogelijk zijn inziens.Maar toch had ik weer een ontsteking???!!Na nogmaals een foto te hebben gemaakt,besloot hij mij door te sturen naar een kaakchirurg voor een apexressectie(wortelkanaalbehandeling als ik het goed begrepen heb).De kaakchirurg heeft het geheel opengemaakt en constateerde dat deze tand niet meer te redden is en eruit zal moeten.Hij heeft hem voorlopig even laten zitten zodat ik eerst met de tandarts kan overleggen over een vervangend iets.Mijn vraag is nu dus,heeft mijn tandarts de behandelingen goed aangepakt.Ik vraag me af of de door de tandarts uitgevoerde wortelkanaalbehandeling wel goed was,omdat de ontsteking niet verdwenen was na de behandeling.Daarnaast vraag ik me ook af,als de tandarts in 1 keer de juiste conclussie had getrokken dat er een behandeling aan de hoektand nodig was dat deze nog gered had kunnen worden.Ik hoop dat iemand mij hier een verhelderend antwoord op kan geven,want ik ben nu in totaal al 600 euro kwijt aan kosten.En ik kan het eigenlijk niet gebruiken om hier nog eens de kosten van een implantaat bovenop te krijgen.
Re: Vertrouwen in tandarts kwijt?
wat ik zo zie liggen de echte problemen in het verleden, dus eerder bij oude tandarts aankloppen met verwijten dan bij de nieuwe.