Linguale beugel ook mogelijk bij overbeet?

Author:
Jammerdan
Posted:
vr, 08/12/2011 - 17:17
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn gebit. Ik heb een vrij forse overbeet (15mm) en ook last van tanden die zowel boven als onder behoorlijk scheef staan. Helaas is tijdens mijn jeugd besloten de behandeling om mijn overbeet te verhelpen afgebroken.

De scheefstand is echter pas van de laatste jaren en ik begin me daar steeds meer aan te storen. Gezien mijn leeftijd en functie in het bedrijfsleven wil ik geen zichtbare slotjesbeugel. Ik weet dat na afloop van het slotjesbeugel traject een kaakoperatie wacht om mijn overbeet te verhelpen.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk de scheefstand te verhelpen doormiddel van een linguale beugel? Ik heb op sommige fora gelezen dat dit niet mogelijk is aangezien er door een overbeet geen ruimte voor de brackets zou zijn. Is dit correct? Ik heb na een eerder bezoek en afwijzing ten aanzien van de invisalign beugel geen behoefte aan nog een deceptie op dit gebied :)

Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Romy32

ik zou mij inderdaad kunnen voorstellen dat "traditionele" brackets op mijn ondertanden dicht tegen de achterkant van mijn boventanden komen.

Nou, ook niet eigenlijk...
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfNlHi177AvEYSqNJHGyS8It59E9rsSFK4JFfu0nNbu6M0TJ3-
Het plaatje laat zien dat er juist bij een overbeet genoeg ruimte is voor brackets op de ondertanden.

Ik denk dat een diepe beet wel problemen kan geven, zowel bij een normale als bij een linguale beugel. Als ik zo naar het plaatje kijk tenminste.
za, 08/13/2011 - 11:37 Permalink