Onsteking ??:-(

Author:
Wannie
Posted:
za, 08/13/2011 - 18:56
Ik heb vanaf 2007 als met tijden pijn en een bal in me tandvlees bij me rechterboventand, in het begin zat hier ook een wit bultje waar soms viezigheid uit kwam...
Nu heb ik sinds 2 dagen weer zo een last van die tand en de bal die in me tandvlees zit is nu een stuk groter dan normaal (hij zit wel een stukje boven me tand niet aan de rand)
Heb ook een heel raar gevoel in me tand als ik deze maar heel licht aanraak.. Verder is het gewoon een rotgevoel en heb ik het gevoel of ik een dikke lip heb tot net onder me neus :lol:
Ik hoopte er stiekem op dat de tand zou afsterven en ik er geen last meer van zou hebben... :oops:
Ik ben alleen heel erg bang van de tandarts en als ik van tevoren al weet dat ik moet komen slaap ik niet en wordt ik er echt beroerd van, op het moment dat ik bij de tandarts binnen stap klappen me oren dicht en zie ik alleen nog vlekken :-?
Denken jullie nu toch maar gaan of zal dit ook wel vanzelf overgaan??
Heb geen zin dat straks me tand uitvalt ofzo.. :P
Zo is een heel verhaal hoop dat ik een reactie krijg!
Groetjesss!!!
Miriam1978

Klinkt als een wortelpuntontsteking. Het bultje is een fistel, waardoor afvalproducten worden afgevoerd. De zenuw van de tand is in dit stadium al afgestorven. Zsm naar de tandarts om een wortelkanaal behandeling te laten uitvoeren. Dit kan nagenoeg pijnloos, omdat de tand dood is. Als je wacht, heb je kans op een flink abces en ben je verder van huis, omdat het dan moeilijker te verdoven is.
Succes
za, 08/13/2011 - 19:37 Permalink
Wannie

Bedankt voor de snelle reactie! :-)
Maar hele rare vraag als de tand dood is kan het dan dat die nog wel pijn doet? En zo een abces heeft mijn man een keer gehad tranen over de wangen bij het verwijderen daar ben ik dus ook zo bang voor omdat het nu wel heel groot is.. :(
Kunnen ze van tevoren geen antibiotica geven om het kleiner te maken ofzo? :oops:
Maar goed als het Maandag nog zo is zal ik proberen moed bij elkaar te schrapen en de tandarts te bellen. :smt017:
za, 08/13/2011 - 19:45 Permalink
Miriam1978

Ja, een wortelpuntonsteking doet pijn aan een tand, ook al is deze avitaal. Als de tandarts vermoedt dat door de ontsteking de tand slecht te verdoven is, kan hij je een antibioticakuur geven. Je zult blij zijn als je geweest bent, geloof me.
za, 08/13/2011 - 19:54 Permalink