Hallo,
Ik ben 20 jaar en zit nog al met mijn gebit, aangezien ik 1 tand heb die iets verder naar achter staat.
Mijn vraag is of dit ook kan worden verholpen door een beugel te nemen o.i.d.?
Zo ja, wordt dit ook vergoed?
Vooraanzicht:
Bovenaanzicht:
Alvast bedankt voor het helpen.
Groetjes!
Ik ben 20 jaar en zit nog al met mijn gebit, aangezien ik 1 tand heb die iets verder naar achter staat.
Mijn vraag is of dit ook kan worden verholpen door een beugel te nemen o.i.d.?
Zo ja, wordt dit ook vergoed?
Vooraanzicht:
Bovenaanzicht:
Alvast bedankt voor het helpen.
Groetjes!
Re: Beugel of niet?
Beugels worden meestal niet vergoed, maar daarvoor zou je je verzekeringsvoorwaarden na moeten kijken. Als je een aparte tandartsverzekering hebt dan heb je kans dat het in ieder geval deels daaruit kan worden vergoed.
Ik irriteer me er inderdaad aan, voornamelijk dat ik ook continu er vervelend met mijn tong tegen aan kom.
Van de Interpolis site wordt ik ook niet veel wijzer, mijn zorgpakket kan ik niet eens vinden op de site.
Morgen maar even bellen anders..
Klik?
Volgens mij geen vergoeding, bij 18 jaar en ouder...
Ik snap niet waar het witte of groene stipje voor dient.
Maar goed, heb even een mail gestuurd naar Interpolis.
Hopelijk krijg ik nu wel antwoord.
Maar is het lastig om mijn onderkaak bij te stellen?
En wat voor beugels zijn eventueel mogelijk?
Ook bijvoorbeeld een stangetje achter de tanden?
Groen stipje = wordt wel vergoed.
Je kunt ook klikken op de stipjes, dan zie je zelfs voor hoeveel procent het wordt vergoed.
Ik denk niet dat het lastig is, hoewel alleen een orthodontist je dat met zekerheid kan zeggen natuurlijk. Maar volgens mij is dit met een vaste beugel (slotjes) goed recht te krijgen.
Met een 'stangetje' bedoel je waarschijnlijk een spalkje? Dat is een draadje wat achter je tanden wordt geplakt als ze eenmaal recht staan. Dat zul je inderdaad wel nodig hebben, na een beugel. Of een nachtbeugel. Of beide.
Gewoon eens een afspraak maken bij een orthodontist.
Er zijn mensen waarbij je de ondertanden wel ziet bij het praten..... Incluus mijzelf......