Cyste in de onderkaak (Weegbree)

Author:
sira.brouwer
Posted:
zo, 07/17/2011 - 23:42
Hallo allemaal,
Ik heb een cyste in mijn onderkaak. Deze hoeft niet verwijdert te worden. Nu hoorde ik vandaag dat als je 2 weken 2 keer daags gaat kauwen op Weegbree, de cyste zou verdwijnen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Sira
john2

Heus, dit is een sprookje met dat Weegbree (of Wegebree.)
Heb zelf een atheroomcyste gehad, hoewel onschuldig, laat een cyste toch beter weghalen!
Het is een kleine poliklinische ingreep en het geneest mooi, (n.b. de mijne is zelfs 2 x ontstoken geweest.) Heb zelfs een littekentje waar je naar moet zoeken zo klein, terwijl de cyste toch zo groot als een knikker was.
Als je hem niet laat weghalen dan zullen (sommige) cysten alleen maar groeien in de loop der jaren. En... je blijft er toch geestelijk mee bezig en er is zelfs een hele hele hele kleine kans dat de cyste na vele jaren kwaadaardig wordt.
Hoewel het laatste zeldzaam is, is je hele probleem voorbij door verwijdering. Gaat vrijwel pijnloos, je hoeft nergens tegen op te zien. Heus.
Vragen? Laat je voorlichten door de huidchirurg.

vr. groet, John.
wo, 07/20/2011 - 08:25 Permalink
sira.brouwer

Hoi John,

bedankt voor je reactie. Ik vond het ook al een raar verhaal maar hoopte tegen beter weten in.
Ik ben bang omdat die cyste langs een zenuw ligt dat ik er een gezichtsverlamming aan over hou en daar zit ik niet op te wachten.
Ik heb nu een second opinion gehad en het blijkt niet nodig om de cyste weg te laten halen.
Ik laat hem dus maar mooi even zitten maar blijf wel onder controle.

Groeten Sira
do, 07/21/2011 - 11:53 Permalink