Extreem bang

Author:
Dreeke
Posted:
wo, 08/03/2011 - 14:58
Hallo,

Weet niet hoe ik hier moet beginnen, het is voor mij de eerste keer dat ik iets opzoek en/of schrijf over mijn probleem.
Ik ben zo extreem bang voor de tandarts dat ik ook al 10 jaar niet ben geweest. Hierdoor zijn er veel tanden afgebroken, vele tanden zijn ook al helemaal weg als ik voel met mijn tong. Heb eigenlijk ook dagelijks last van pijn en kijk zelf zo min mogelijk.
Ik weet dat hier iets aan moet gebeuren maar durf die stap niet te zetten, schaam mezelf diep.
Door dit probleem is mijn sociaal leven ook erg slecht, had een vriendin maar deze heeft er een punt achter gezet.
Mijn angst voor de tandarts en naalden zit zo diep dat ik even niet weet wat ik moet doen.
love1200

hoii, je kan beter zorgen dat je onder narcose word gebracht of een verdoving
er zijn nu nieuwe naalden bij de tandarts dunnere en NIET pijnlijk
ik moest vanmiddag ook boren heb 2 gaatjes onder boren sprong ik uit de stoel
heb geen aardige tandarts :o
en nu moet ik 7sep weer heen en ben ook bang maar ik doe het nu met verdoving er moet wat aan gebeuremn HET MOET
andrrs krijg je mega slechte tanden... en moet je een operatie.. :smt011
wo, 08/03/2011 - 15:57 Permalink
scaredycat

Dreeke, kijk eens of je een angsttandarts in de buurt kunt vinden. Dat kan o.a. via deze site.
Misschien is het wel minder erg dan je denkt. En de TA's van nu zijn over het algemeen veel
"klantgerichter" dan vroeger. Narcose is IMHO (als ervaringsdeskundige) GEEN oplossing tegen
de angst, maar kan wel een enorme hulp zijn om die eerste behandelingen door te komen.

Succes en sterkte,
JAN
wo, 08/03/2011 - 21:34 Permalink
Brigit 64

Hé Dreeke, herkenbaar verhaal, er zijn 650.000 nederlanders die niet naar tandarts durven en nog eens 1,3 miljoen die wel gaan maar alleen met extreme angst. Ik ben jarenlang doodsbang geweest voor de tandarts, waardoor ik hem 25 jaar heb vermeden. Mijn angst lag voornamelijk rondom controleverlies en gevoel van machteloosheid bij het liggen in de stoel. Uiteindelijk heb ik de moed gehad mijn tandartsfobie aan te pakken en heeft mij de behandeling met EMDR erg goed geholpen die de oorzaak aanpakte waardoor mijn fobie ontstond. Daarna was met iemand naast mij en een tandarts die tijd en ruimte had voor een zeer bange patiënt genoeg om uiteindelijk toch die drempel over te gaan om eindelijk een eind te kunnen maken aan de vergaande negatieve gevolgen die een tandartsfobie veroorzaakt. Over dit hele proces heb ik een boekje geschreven: *******************Dit boekje heb ik geschreven vanuit de enorme drive dat mijn verhaal mensen kan helpen toch de drempel over te gaan en iets aan hun tandartsfobie te willen gaan doen. Toen ik nog zo bang was had ik graag dit boekje gelezen en had het mij geholpen de moed te hebben de tandartsfobie aan te pakken. Mocht je het willen lezen is het te bestellen via:*******************Ik kan je ook zelf bijstaan in het hele proces van weer naar tandarts gaan. Vanuit mijn professie als hulpverlener in een grote GGZ instelling, en ik denk heel laagdrempelig voor je als ervaringsdeskundige omdat ik weet door welke hel je heen moed om je angst in de ogen te kijken, zou ik je goed kunnen helpen. Mocht je contact zoeken kan dit via:**********************Geloof me: Als ik het kan, kan jij het ook!
Misschien heb je er wat aan....succes!!
vr, 08/26/2011 - 12:28 Permalink
mecánico para …

Als je site eigenaar nou eens vraagt of ie het goed vindt, ben je een stuk verder. Het is waarschijnlijk best een leuk boekje voor mensen met angst, maar het tot twee maal toe melden maakt het ook wat over the top.
vr, 08/26/2011 - 19:52 Permalink
Miriam1978

Ik tel zelfs drie keer, maar wiskunde is niet mijn sterkste punt ;). Mensen helpen is fantastisch, maar gezien het feit dat je hier een vergoeding voor vraagt gaat het m.i. om broodwinning en dus om reclame.
vr, 08/26/2011 - 21:11 Permalink
TechniekerJeetje

Hé Miriam, geen flauw idee

Nee dus!

Dit is niet alleen mensen willen helpen, maar ook puur commercieel belang. Volgens de forum regels, die vast goed gelezen zijn alvorens te posten, is dit reclame maken zonder toestemming niet toegestaan.
Ik heb je linkjes en de titel dus weggehaald! Mocht er nou toestemming komen dan... Nou jah, het is nu al weg he?... Misschien een klein linkje in je onderschrift dan.
za, 08/27/2011 - 02:54 Permalink