Ik wil graag iets aan de stand van mijn 4 voortanden laten veranderen (ze staan te ver naar voren t.o.v. de rest) Ook wil ik mijn tanden in het geheel laten bleken.
Mij is geadviseerd om kronen te nemen om de stand te veranderen. Ik heb gezien dat dit heel mooi kan worden,
echter krijg van veel mensen in mijn omgeving te horen dat je vrij snel 'randjes' boven je kroon gaat zien omdat je tandvlees terugtrekt.
Is dit zo en wanneer gebeurt dit? Ik heb ergens gelezen dat dit vooral voorkomt bij de ouderwetse kronen waar ook metaal in zit en dit bij porseleinen tegenwoordig niet is. Ik wil me vooral goed laten informeren. Mijn tanden zijn in principe in uitstekende staat en heb nog nooit een gaatje o.i.d. gehad. Gaat dus puur om cosmetische redenen. Ga je die randjes snel zien en hoe ziet dat er dan uit?
Mij is geadviseerd om kronen te nemen om de stand te veranderen. Ik heb gezien dat dit heel mooi kan worden,
echter krijg van veel mensen in mijn omgeving te horen dat je vrij snel 'randjes' boven je kroon gaat zien omdat je tandvlees terugtrekt.
Is dit zo en wanneer gebeurt dit? Ik heb ergens gelezen dat dit vooral voorkomt bij de ouderwetse kronen waar ook metaal in zit en dit bij porseleinen tegenwoordig niet is. Ik wil me vooral goed laten informeren. Mijn tanden zijn in principe in uitstekende staat en heb nog nooit een gaatje o.i.d. gehad. Gaat dus puur om cosmetische redenen. Ga je die randjes snel zien en hoe ziet dat er dan uit?
Re: Randje boven kronen
Zonde om te gaan slijpen aan tanden die in uitstekende staat zijn.
ik heb een beugel gehad en heb veel kiezen laten trekken destijds
ik heb een lichte overbite waardoor die vier voorste tanden ten opzichte van de rest nog steeds naar voren staan
er is geen ruimte om ze naar achteren te krijgen, ze zitten al tegen alles aan
de beste optie zouden kronen zijn
maar ik ben vooral op zoek naar informatie naar hoe die kronen er uit gaan zij na verloop van tijd
V.w.b. de randjes waar je het over hebt; Ook bij de ''moderne'' kronen ga je iets zien als het tandvlees na verloop van tijd terug trekt. De kronen zijn dan mooi wit, maar het tandbeen dat er onder zit en wat niet bekroond is, is geler.
Oh, da's jammer...
Toch zou ik er nog eens een bezoekje aan een goede orthodontist op wagen. Hoe lang is het geleden dag je die beugel had? Technieken zijn verbeterd, wie weet wat er nu mogelijk is.
De voorgestelde methode van de cosmetische tandarts is een inlay of partiële kroon heet dat geloof ik?