Na vier jaar niet te zijn geweest...

Author:
Digilicious
Posted:
za, 08/27/2011 - 19:49
...is het nu toch tijd dat ik weer eens een bezoekje breng aan de tandarts, ook al zie ik dit helemaal niet zitten.
Ik ben nooit echt bang geweest voor de tandarts, omdat mijn tandarts in Den Haag een geweldige vent was, die mij al sinds mijn kinderjaren behandelde. Eén keer maar een beginnend gaatje gehad en die werd meteen gevuld, zonder problemen. Maar na mijn verhuizing naar Zoetermeer moest ik toch een andere tandarts zoeken, en ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit naar hem toe ben gegaan.

Mijn verstandskiezen veroorzaakte wat probleempjes doordat ze schuin en niet goed doorgekomen waren, dus er moesten er, vier jaar geleden, toch twee uit. En nu komt het: een plaatselijke verdoving werkt niet bij mij. Hij heeft mij destijds zes(!!!) prikken gegeven, boven en onder, maar het werkte nog steeds niet. Gevolg, de kiezen zijn pretty much getrokken zonder verdoving, en sindsdien ben ik nooit meer terug gegaan.

Twee weken geleden begon de lol: kiespijn, maar nog niet zo erg dat het niet uit te houden was, een paar pijnstillers en ik had nergens meer last van, tot gistermiddag. Steken in mijn kaak die uitstraalden tot net onder mijn oog, en niks hielp tegen de pijn, behalve een waterijsje naar binnen werken, of op een ijsklontje sabbelen. Vandaag, tijdens mijn werk, gehuild van de pijn, en eenmaal thuis, onder de douche gekropen en een half pak waterijs naar binnen gewerkt, als een idioot gepoetsts, gespoeld en geflossed, en geslapen.

Ik had nog gekeken welke tandarts er weekend dienst had, maar op de een of andere manier kreeg ik niemand te pakken, dus de moed maar bij elkaar geraapt en een afspraak bij mijn eigen tandarts gemaakt voor Maandag. Nou hoop ik dat ik ook nog een zegje heb, misschien dat hij mij kan doorverwijzen naar de kaakchirurg (als de andere verstandskiezen er toch uit moeten), want ik zie er erg tegen op om weer door die hel te gaan van het tandentrekken zonder verdoving.

Ik heb al gekeken of er een andere tandarts is in de buurt die nog patienten aanneemt, omdat ik geen rijbewijs heb en dus afhankelijk ben van fiets of benenwagen, maar geen tandarts in de buurt die nog nieuwe patienten aanneemt. Balen dus. Als er iemand is die een tip heeft (behalve de tandarts wurgen), of iemand die ook een soortgelijke ervaring heeft, please let me know.
msdl

Hey,

Vanwege een vraag die ik zelf had kwam ik toevallig op dit forum terecht waar ik jou vraag lees..
Nu wil het volgende..
Zelf ben ik tot 2 weken terug 5 jaar niet naar de tandarts geweest. Dit vooral uit angst maar ergens ook omdat ik eigenlijk nooit wat had.. (en heb)
Nu wil het dat ik in Zoetermeer woon en het verhaal gewoon heb uitgelegd aan de tandarts waar ik nog ingeschreven stond en deze nemen ook nieuwe patienten aan!
Ze waren meer dan begripvol en ik kon vrij snel terecht. Daar ben ik volledig op mn gemak gesteld en al met al een gigantische meevaller.. (en vanaf nu ga ik dan ook braaf ieder half jaar is de bedoeling haha)

Nu begreep ik alleen dat ik geen namen enzo mag noemen op het forum, dus ik zal je een berichtje sturen met de naam van de praktijk.
Weet niet hoe ze zijn als je niets zegt, maar nadat ik had aangegeven dat ik het eng vond waren ze absoluut begripvol en zeer rustig..
(bijvoorbeeld: ik weet zelf ook wel hoe stom ik was om 5 jaar niet te gaan.. maar daar hebben ze helemaal niets over gezegd behalve dan dat ze trots waren dat ik nu toch kwam etc.)

Overigens over de kaakchirug, afgelopen dinsdag zijn er bij mij 2 verwijderd. Ook hiervan zal ik een naam sturen die hier zeer goed in is!
zo, 08/28/2011 - 20:20 Permalink
Digilicious

Hoi allemaal,

Ik ben net thuis van de controle afspraak, en zoals ik al vermoedde, moet er inderdaad een verstandskies uit, maar geen gaatjes! Nog voor de tandarts begon met werken, had ik al verteld dat de kies gebroken was en of hij niet met dat haakje daarin wilde porren, en daarna, toen hij me vertelde dat ie er uit moest, gelijk gevraagd om een verwijskaart voor de kaakchirurg.

Deze heb ik gekregen, en ook 2 telefoonnummers; 1 van de kaakchirurg in Gouda, en 1 hier in Zoetermeer. Omdat ik zelf niet kan rijden en dus afhankelijk ben van anderen, heb ik dus maar die in Zoetermeer gebeld, en omg, wat een schat van een assistente aan de telefoon! Woensdag heeft ze al een plekje voor me, en toen ik haar vertelde dat een plaatselijke verdoving niet werkt, stelde ze me gelijk gerust. Ze hadden zoiets afgelopen Donderdag ook gehad met een patient die was platgespoten oor de tandarts, maar de verdoving werkte ook niet, en nu stond hij met 20 minuten buiten, zonder pijn. Dat was echt een pak van m'n hart om dat te horen! Dus ga ik Woensdag a.s. naar de kaakchirurg toe zonder al te veel angst :D

Ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan!
ma, 08/29/2011 - 10:25 Permalink
Digilicious

Hallo allemaal,

Nou, gister dus bij de kaakchirurg geweest, waar ik bij binnenkomst een mega paniekaanval kreeg; tranen met tuiten gehuild en compleet overstuur. Het enige wat de kaakchirurg heeft kunnen doen, was me verdoven en proberen me gerust te stellen, iets wat zelfs mijn man niet voor elkaar kreeg. Zelfs even apart zitten hielp niet, het enige wat ik nog wilde, was naar huis, en dat heb ik ook gedaan. En surprise, de verdoving kickte pas in toen ik uit de auto stapte, en toen ik eenmaal thuis was, voelde ik helemaal niks meer. En ik hoor het de kaakchirurg nog zeggen: Ik durf zo met je te wedden dat je niets voelt. Achteraf was het misschien beter geweest om gewoon even te wachten tot de verdoving zou werken, maar dat wilde ik absoluut niet, en ben nu dus nog geen steek verder, al heb ik wel pijn in m'n kaak waar er is geprikt.

Ik ga zo maar eens bellen met de narcose tandarts, misschien dat die me wél kan helpen. :smt010
do, 09/01/2011 - 13:22 Permalink
Digilicious

Nee, absoluut niet. Zoals ik al tegen een vriendin zei gisterochtend, da's weer een plek die op m'n zwarte lijst komt.
En het was niet de prik zelf die pijn deed, de prikken boeien me echt niet, maar de napijn van de prikken. Zelfs nu, twee dagen later, kan ik mijn mond maar een klein stukje open doen (nu wel iets verder dan gisteren), en is m'n tandvlees om de verstandskies heen heel erg gevoelig, alsof 'ie toch getrokken is.
vr, 09/02/2011 - 08:57 Permalink
digna1974

Nee, absoluut niet. Zoals ik al tegen een vriendin zei gisterochtend, da's weer een plek die op m'n zwarte lijst komt.
En het was niet de prik zelf die pijn deed, de prikken boeien me echt niet, maar de napijn van de prikken. Zelfs nu, twee dagen later, kan ik mijn mond maar een klein stukje open doen (nu wel iets verder dan gisteren), en is m'n tandvlees om de verstandskies heen heel erg gevoelig, alsof 'ie toch getrokken is.

hi,kan je niet een verwijzing vragen om de kies te laten verwijderen onder narcose bij de kaakchirurg, ik heb ook een verwijzing voor kiezen te laten verwijderen onder narcose digna
vr, 09/02/2011 - 15:29 Permalink