Activator (blokbeugel) ervaringen?

Author:
saskiavr
Posted:
do, 01/06/2011 - 20:24
Hoi beste mensen,

Heb me net lid gemaakt van dit forum. Geheel nieuw in de wereld van beugels dus.
Ik zou graag wat informatie/ervaringen hebben over het hebben van een blokbeugel ook wel activator genoemd.
Daar ik al wat ouder ben word het niet vaak meer gebruikt. Toch is de optie besproken.
Alleen ze konden niet zeggen(garanderen) of het goed gaat werken dus bij mij.

Wel ben in inmiddels iets geinformeerd over hoe zoiets werkt, en erger ook hoe het eruit ziet.
(soort van 2 losse plastic bitjes, vormt samen een soort van blok in de mond, volgens mij kun je ook niet eens meer fatsoenlijk praten met dat in!?, en daaraan vast een buitenbeugel om te zorgen dat het blok in de mond blijft zitten zeg maar)
Eigenlijk zie ik er alleen maar narigheid in, maar uiteraard wil ik ook niet erg dwars gaan liggen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een blokbeugel/activator met buitenbeugel eraan?
Zou in dit stadium misschien heel veel hebben aan uitleg en ervaringen ervan.
Kan mijn beslissing misschien eenvoudiger maken.

Groetjes,
sas
saskiavr

Ik viel eergisteren dan ook bijna omver in de badkamer toen ik ineens een pijnlijke plek in mijn tandvlees zag die wat dikker en roder was en begon te bloeden bij het poetsen. Hoe bestaat het. Zo precies poetsen en dan nog een tandvleesontsteking. !! GGGRRRRR
Hoi Hoi, jee wat erg balen!! Wat kun/is daar aan te doen aan zo'n ontsteking?
en aan je hygiene ligt het niet zou ik zeggen zo te lezen, gewoon "bad luck" :smt010

Ik voel met je mee, ik ben ook best ijdel en zou moest ik net als jij zo'n buitenboord moeten dragen dat liefst niet doen als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen . En... waarom niet eigenlijk??
Thx voor je medeleven en uiten dat je ook wel een beetje kunt indenken in mijn situatie.Toch moet ik inmiddels toegeven dat het wel meevalt met dat het heel erg vind qua ijdelheid van mezelf, bedoel ik heb nog best veel tijd gedurende de dag dat ik zonder beugel ben hoor, en dat zijn ook de tijden dat ik buiten/met andere mensen ben zeg maar. En ik merk dat ik er ook aan wen, en er anders tegenaan ga kijken. Met buitenbeugel zal ik nooit publiekelijk lopen hoor, maar met alleen de activator zou ik het me best voor kunnen stellen over een tijdje misschien.
(nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen met die ijdelheid van mij dus.)

Maar goed. Als je zoveel uur als jij je beugel moet dragen dan heb je die nacht gewoon nodig. Balen dus dat dat nog niet gaat. Ik vind je wel dapper hoor, een doorzetter want anders had je 'm al in de prullepak gemept. Je moet je op je einddoel concentreren . Wat ga je straks blij zijn als je voor je andere beugel mag, dat is dan weer een stap dichter naar een prachtige rij witte parels !! :smt003 . We kunnen het wel, je bent niet alleen en kom maar lekker klagen. Dat mag en dat helpt. KOP OP !!!
:smt008
Ja inderdaad, de uren in de nacht moet ik wel halen, anders heeft de hele behandeling echt geen zin!
Gaat nog niet nu, maar heb vertrouwen dat het me strakjes wel gaat lukken hoor, zoals ik al schreef ben nu weer heel netjes en gemotiveerd bezig met opbouwen.
Mijn einddoel is nog wel even ver weg hoor...voor mij nu is het eerste doel, van die activator afkomen, en dan een slotjes beugel.
en daar zie ik wel naar uit, vind die helemaal niet zo raar staan of erg om te hebben, zelfs best wel stoer misschien!? 8)

Groetjes,
sas
vr, 03/04/2011 - 00:21 Permalink
saskiavr

...nog even snel, het schema/planning dat ik nu heb en ga volgen tijdens de weekdagen voor jullie ter informatie.
eerste fase:
dagelijks activator in bij thuiskomst van werk t/m het slapen gaan
(is nu gemiddeld zo'n 6 uur)
tweede fase:
dagelijks activator in bij thuiskomst van werk(of uiterlijk na het avondeten) en inhouden t/m de volgende morgen. Alleen geen gebruik maken van de buitenbeugel dan.
derde fase:
dagelijks activator in bij thuiskomst van werk(of uiterlijk na het avondeten) en inhouden t/m de volgende morgen. buitenbeugel in de avonduren ook dragen, nog niet tijdens het slapen
laatste fase(waar ik nu eigenlijk allang had moeten zijn.... :oops: ...
dagelijks activator in bij thuiskomst van werk(of uiterlijk na het avondeten) en inhouden t/m de volgende morgen. buitenbeugel een paar uur voor het slapen gaan indoen, en inhouden tot de volgende morgen

(heb hier voor mezelf ook wel datums aangehangen waarbij ik de volgende fase "in moet", maar die vertel ik hier (nog) niet....kijken of het me lukt!)
vr, 03/04/2011 - 00:42 Permalink
saskiavr

YES, YES!!! :smt020
...wilde vanmorgen al even posten, maar had geen tijd meer :-/
Afgelopen nacht is het voor het eerst gelukt een hele nacht de activator in te hebben, en ook nog kunnen slapen.
Zaterdag ben ik begonnen met "fase 2" zeg maar, en met succes dus.
Zaterdag op zondag nacht nog niet helemaal, werd erg veel wakker tussendoor en de activator was vanzelf uitgegaan.
(droeg geen buitenbeugel)
Afgelopen nacht ook 2 keer, maar terug in gedaan, en doorgeslapen tot mijn wekker ging!
enigste wat even niet zo fijn was, is dat mijn hoofdkussen wat nattig was van overmatige speeksel vorming gedurende de slaap. Maargoed is wel te overkomen hoor!!

Ben echt zo blij nu!! sorry dat ik zo overdreven entheusiast overkom misschien, maar dit is echt even een soort van overwinning voor mezelf nu.
Hoop dat de komende dagen ook zo zullen gaan, kan ik des te sneller naar "fase 3" en dan door naar de laatste.
Moet ook wel inmiddels, want over 2 weken heb ik een controle afspraak bij de orthodontist.

Groetjes,
Saskia
ma, 03/07/2011 - 17:03 Permalink
swaps

You go girl !!! Goed zo !! :lol: :lol: . Ik hoop dat het elke dag een beetje beter met je gaat ...

Hoe is het trouwens met de andere beugelbekkies ? Hier nog steeds alles goed. Geen pijn geen klachtjes, geen last, al zo gewoon en ik moet de 21 ste maart pas weer terug dacht ik. Merk wel dat de verschuivingen niet meer zo met sprongen gaan maar nog altijd zijn er wel kleine veranderingen. De ontsteking van mijn tandvlees is weg. Die heb ik er uitgerost hahaha en gespoeld. Kom op zeg, ik poets al zo ziekelijk lang en precies. :smt001 :smt001

Bij mijn nichtje is hij er trouwens uit sinds vandaag nou WAUW !!! Dat geeft weer een nieuwe energie stoot hoor om lekker door te beugelen. :lol:

ben benieuwd of de anderen nog update's hebben ???

Grts Joyce
ma, 03/07/2011 - 22:56 Permalink
heel wat wijzer

Ben echt zo blij nu!! sorry dat ik zo overdreven enthousiast overkom misschien, maar dit is echt even een soort van overwinning voor mezelf nu.

Vind het helemaal niet overdreven hoor!!!
En daarom hebben jij en alle andere beugelbekkies deze verdient!!![attachment=0]taart.jpg[/attachment]
Hoe is het trouwens met de andere beugelbekkies ? Ben benieuwd of de anderen nog update's hebben ???

Bij mij is nog niets te melden. Heb het gevoel dat ik stil sta. Dit zal wel meevallen schat ik maar zo voelt het. Heb de eerste paar dagen/nachten verschrikkelijk veel last gehad van mijn beetverhogers (echte marteldingen) maar dat is nu ook voorbij. Van de beugel zelf heb ik helemaal geen last (gehad).
Zodra er een update is zal ik een foto plaatsen.

Groetjes
Attach
di, 03/08/2011 - 13:33 Permalink
saskiavr

You go girl !!! Goed zo !! :lol: :lol: . Ik hoop dat het elke dag een beetje beter met je gaat ...

Ja echt top hoor!! Voel me er ook goed bij nu om eerlijk te zijn. Afgelopen nacht 4 keertjes wakker geweest, dus was weer even iets minder.
Maar kon wel weer snel inslapen eigenlijk. Dus niet veel slaap/rust gemist.
Hoe is het trouwens met de andere beugelbekkies ? Hier nog steeds alles goed. Geen pijn geen klachtjes, geen last, al zo gewoon en ik moet de 21 ste maart pas weer terug dacht ik. Merk wel dat de verschuivingen niet meer zo met sprongen gaan maar nog altijd zijn er wel kleine veranderingen. De ontsteking van mijn tandvlees is weg. Die heb ik er uitgerost hahaha en gespoeld. Kom op zeg, ik poets al zo ziekelijk lang en precies. :smt001 :smt001

Oh goed te horen dat bij jou ook alles volgens planning gaat, en de ontsteking nu gelukkige helemaal weg is!
Je ziet zelf wel steeds weer veranderingen/verschuivingen dan, post je nog een update foto voor ons of dat niet?
je had een andere draad en nu zilveren elastiekjes schreef je dacht ik toch?
Bij mijn nichtje is hij er trouwens uit sinds vandaag nou WAUW !!! Dat geeft weer een nieuwe energie stoot hoor om lekker door te beugelen. :lol:

Is er bij haar veel verschil te zien, bedoel was het ook behoorlijk scheef haar gebit voor de beugel behandeling, en nu is het echt allemaal perfect mooi en recht!?
Kan me voorstellen dat het erg motiverend is om zo eens het eindresultaat van dichtbij te zien!!
Voor mijzelf zal dat nog een tijd duren hoor, de behandeling met activator is om een goede basis/uitgangspunt te creeëren voor strakjes de vaste blokjesbeugel. Pas dan zal ik wel duidelijk ook net als jou veranderingen gaan zien.

ben benieuwd of de anderen nog update's hebben ???Grts Joyce

Ja ik ook eigenlijk, vooral "Door1212" is best even stil de laatste tijd.
Maar geen nieuws is vaak ook goed nieuws hoor! En misschien is het bij haar net als bij jou inmiddels:
"zo gewend eraan dat je inmiddels soms vergeet dat je een beugel draagt en ook niets meer merkt van die brackets enzo"?

Update van mij weet je inmiddels alweer :lol:
Strakjes na het eten weer netjes indoen, en gaan we er weer voor tot morgenochtend.
ben gewoon ook best veel strikter voor mezelf, zoals ik nu al weet:
Morgenavond ga ik eten bij mijn zus, of zij komt naar mij. En daarna gaat de beugel ook "verplicht" weer in.
Neem de beugel dus mee dan als ik naar haar ga, en bij praten vragen ze het nog maar een keer als ik niet goed verstaanbaar ben.
di, 03/08/2011 - 18:41 Permalink
saskiavr

Vind het helemaal niet overdreven hoor!!!
En daarom hebben jij en alle andere beugelbekkies deze verdient!!![attachment=0]taart.jpg[/attachment]
Dank je, dat word snullen!!, daarna wel weer even de tanden poetsen natuurlijk :smt001

Bij mij is nog niets te melden. Heb het gevoel dat ik stil sta. Dit zal wel meevallen schat ik maar zo voelt het. Heb de eerste paar dagen/nachten verschrikkelijk veel last gehad van mijn beetverhogers (echte marteldingen) maar dat is nu ook voorbij. Van de beugel zelf heb ik helemaal geen last (gehad).
Zodra er een update is zal ik een foto plaatsen.
Groetjes

Jee wat raar zeg dat jij net het gevoel hebt stil te staan! Het meeste wat ik hier zie en lees, is dat juist in het begin er heel snel veel verandering/verschuiving te zien en merken is bij zo'n blokjesbeugel, dat heb jij helemaal niet dan!?
En kun je inmiddels was al wat meer vast voedsel eten!!?? Herinner me dat je door die beetverhogers in het begin alleen maar brinta en soep at ofzo.
di, 03/08/2011 - 18:54 Permalink
heel wat wijzer

En kun je inmiddels was al wat meer vast voedsel eten!!?? Herinner me dat je door die beetverhogers in het begin alleen maar brinta en soep at ofzo.

Gelukkig kon ik de 2e week beginnen met zachte broodjes. Deze eet ik wel met mes en vork.

Het enige verschil dat ik zie is dat ik de kiezen boven de beetverhogers (16,26) verder mijn kaak in heb gebeten.
Ach, 15 maart moet ik weer en dan zal ik wel een dikkere draad krijgen (hoop ik).
do, 03/10/2011 - 11:06 Permalink
saskiavr

hoi iedereen, weer even een update schrijven hoor.
vooralsnog blijf ik gelukkig in de opwaartse lijn zitten.
tuurlijk is er altijd wel iets te "zeuren", moet ook mogen zo nu en dan toch!?
..zal er mee beginnen dan, hebben we dat in ieder geval gehad...hahahahaha

Natuurlijk denk ik best wel eens: is dit het allemaal waard!
komt nog bij, dat men het echt probeerd bij mij, en absoluut niet zeker is of die activator nog echt werkzaam kan zijn bij mij.
de behandeling met activator is om een “perfecte” basis/uitgangspunt te creeëren voor strakjes de vaste blokjesbeugel. Pas dan zal ik zelf ook verbetering en verplaatsing van de tanden zelf gaan zien.
Is dus nog een heel eindje weg!
dat is ook het kl*te eraan voor mezelf merk ik wel, de hele behandeling met activator zie je niet direct resultaat. Zelfs grote kans dat het nooit van “buitenaf” te zien is wat die beugel bereikt.
Zou de activator voor 6 maanden gaan dragen, dan zou men opnieuw foto’s nemen etc. en bekijken wat het voor effect heeft gehad.
en als ik realistisch ben, moet ik pas nu gaan tellen denk ik met 6 maanden, de weken hiervoor kunnen natuurlijk nooit effectief geweest zijn :-(
tot die tijd volg ik jullie zeker, en haal de energie uit als ik zie dat jullie wel erg veel resultaat zien ook bij een blokjesbeugel bijvoorbeeld, wat ik later ook ga krijgen dan.

Volgens mij ben ik er wel goed doorheen aan het rollen nu, het wennen eraan, en ook volhouden volgens het schema.
Ben donderdagmiddag op visite geweest bij mijn zus thuis, en had ook mijn beugel meegenomen zelfs!
Na het eten daar, dus ook de beugel weer “verplicht” ingedaan en belangrijker ook echt consequent ingehouden.
Had zelf rietjes meegenomen voor te drinken, en als ze me niet goed verstond door dat slissen/lastig praten met mijn beugel in,vroeg ze het gewoon nog een keer.
ik moet erg wennen, maar de ander ook dus hoor. Bij het vertrek gaf ze me een groot compliment voor mijn inzet en doorzettingsvermogen. dat is leuk om te krijgen hoor!!!
“moet” vanaf nu altijd mijn beugel dragen bij haar als ik op visite ben zei ze met een geintje....toch begreep ik de achterliggende boodschap wel.....
(geen excuses meer, je kon het vandaag ook dus vanaf nu altijd)

Tot nu toe heb ik de activator steeds de nachten ook in kunnen houden.
(valt wel geregeld uit maar doe ze gewoon terug in dan)
Wel heb ik een badlaken om mijn kussen nu, om te voorkomen dat overmatig speeksel steeds op mijn kussen komt.

Het in stappen doen gaat dus zeker goed, en is echt de oplossing voor mij.
vanaf vandaag weer kijken of ik een stapje verder kan komen.
Dus ’s avonds een aantal uren weer beginnen met de buitenbeugel te dragen erbij. Die was vorige poging echt een lastige, dus ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Ben in ieder geval wel goed voorbereid nu, beter kan toch niet zo in stapjes alles doen!!??? Alleen het constante gevoel van die bandjes om/op het hoofd is zo onprettig.
Voel je toch steeds een lichte druk/spanning.

dat was het weer een beetje hoor.
tot de volgende. Hoe is het verder met jullie? en alvast een heel goed weekend gewenst allemaal.
Saskia
za, 03/12/2011 - 10:44 Permalink
saskiavr

Hoi beste mensen, geen nieuws betekend vaak dat alles wel zijn gangetje gaat.
En inderdaad, ik ook had al even niet meer gepost hier.
Ben vandaag op controle geweest bij de orthodontist, dus dacht gelijk ook even een update posten nu.
De beugel zelf was nog helemaal in orde en moest niets aan gebeuren. Wat betreft effectiviteit en resultaat van de beugel was nog niet veel te zien zeiden ze. (was te verwachten natuurlijk!)
Op de vraag hoe consequent ik de beugel al had gedragen was mijn antwoord blijkbaar niet echt overtuigend..
Moet nu voorlopig even op een overzichtje de tijden bijhouden.

Zal de komende tijd toch maar even goed opletten dus, wil niet overkomen als een niet willende persoon bij hen. (zonder het hele verhaal van de afgelopen weken in detail te moeten uitleggen)

Wel een beetje jammer dat er niet al een beetje reslutaat te zien was natuurlijk, zou zoveel motiverend geweest zijn!
De afgelopen tijd draag ik ze wel al zoals het hoort, dus dagelijks activator in bij thuiskomst van werk(of uiterlijk na het avondeten) en inhouden t/m de volgende morgen. buitenbeugel een paar uur voor het slapen gaan indoen, en inhouden tot de volgende morgen. (ongeveer 12 uur per dag dus)
In het weekend meer(zoveel als mogelijk). Houdt de beugel dan in na het opstaan bijvoorbeeld(zonder buitenbeugel) tot ik ze echt beu ben of naar buiten ga. Afspraak is dat ik minimaal 16 uur per dag haal in het weekend.

Mijn (uit)spraak is trouwens ook al echt vooruit gegaan, die dagelijkse oefeningen hebben echt geholpen.
Weet nu veel beter hoe ik verstaanbaar kan praten met de activator in.

Dat was het weer even hoor, hoe gaat het bij/met jullie!!!?
Groetjes en alvast een goed weekend gewenst iedereen.
vr, 03/25/2011 - 21:16 Permalink
saskiavr

Hoi iedereen,

Al even niet meer actief geweest op het forum...foei..foei.. :smt018
Na weer een reguliere controle, en een (door mij aangevraagd) gesprekje is gebleken dat er inmiddels verschuivingen aan het plaatsvinden zijn op de goede manier.
was te zien op de foto's ook. Pfff, blij hoor.
Was inmiddels (weer maar eens...) een beetje gaan twijfelen of ik wel door wilde gaan met die beugel behandeling. Het is best zwaar soms, steeds maar weer elke dag dat te moeten.
Het verlangen om weer eens gewoon een weekje geen beugel te dragen, en alles gewoon te hebben en kunnen doen. Dat heb ik ook eerlijk verteld tegen de orthodontist dat ik het zwaar vind/heb eigenlijk.
Alle begrip gehad, maar ja, het antwoord is logisch en weet ikzelf ook wel natuurlijk:
"alleen met doorzetten, volhouden en consequent zijn bereik je je doel Saskia"
Liefst zou ik nu al verder gaan met het 2de deel van mijn behandelplan, een slotjesbeugel wat alles gaat perfectioneren, ook zichtbaar dus.
In pricipe ben ik inmiddels wel al half weg op de beoogde behandeltijd met de activator. Oh en naar aanleiding van de foto's zal er wellicht nog een aanpassing gedaan worden aan de buitenbeugel, een bandje achter de nek ipv wat ik nu heb.

Grootste obstakel zie ik inmiddels op me afkomen, de zomervakantie strakjes.
ik ga echt wel weg natuurlijk, maar hoe ik dat moet doen met die beugel dan!??
Nu zit ik met het mooie weer best wel in de (achter)tuin als ik de beugel in heb, maar zie me dat nog niet doen in bijv. een bungalow park...slik...

Dat was het weer even hoor, hoe gaat het bij/met jullie!!!?
Groetjes en alvast een goed weekend gewenst iedereen.
Sas
vr, 05/13/2011 - 16:07 Permalink
swaps

Hey allemaal, ik leef ook nog hoor :lol: . Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. Ik heb niet bijzonders te melden. Ik ga netjes om de 3 of 4 weken om de boel strak te zetten en er is al behoorlijk wat verschoven . Ik ben nog altijd een van de gelukkigen die alles eigenlijk pijnloos ervaart :D . Tja, als ik net geweest ben is het gevoelig enkele uren en de dat erna maar ik eet gewoon alles dus dan zal het wel meevallen he. Wat ik wel herken is soms ineens die vlaag van ijdelheid :oops: . Dan zie ik een leuke foto en dan denk ik toch van ....jammer van die beugel. Terwijl ik in het dagelijkse leven gewoon breeduit lach. We gaan ook dit jaar voor het eerst naar Griekenland, de eerste vliegvakantie voor de kids en ik denk al aan de prachige vakantie kiekjes van zon, blauwe zee en..... een beugel. :smt019
Ach , dan moeten we nog maar eens terug als mama beugelvrij is hahaha 8) , al zal dat financieel wel een jaartje verder zijn hoor want die beugel is al een kleine vakantie. :roll:

Nou alle beugelbekjes, VOLHOUDEN !!! :lol:
za, 05/21/2011 - 22:13 Permalink
saskiavr

Vandaag heel mooi AL 4 maanden volgemaakt!! :smt001 :smt020
over de helft nu dus, en dat klinkt wel erg leuk als ik het zelf zo zeg

Volgende week heb ik weer een controle afspraak, deze heb ik naar voren gezet ivm geplande vakantie.
(weet niet of ze nu wel of niet een aanpassing aan de buitenbeugel gaan doen, vorige keer hadden ze het over eventueel een bandje achter de nek ipv wat ik nu heb)

Volgende week ook weer een update van mijn eigen bijdragen hier dus(na mijn controle)
wo, 06/08/2011 - 00:20 Permalink
saskiavr

Hoi allen, gisteren weer op controle geweest.
Alles helemaal perfect in orde, ze hebben de beugel nog wel iets bijgewerkt maar dat was het minste.
Was een nieuw iemand in de praktijk die de controle bij mij deed deze keer.
Heel aardige vrouw, ze vroeg ook echt persoonlijk hoe het ging, en zei ook wel dat er niet veel mensen van mijn leeftijd nog een activator hebben.
Heb haar een beetje het verhaal uitgelegd, en daarbij zag ze ook mijn dossier natuurlijk.
Haar oordeel/idee was dat er wellicht binnenkort wel al begonnen kan worden met zo'n slotjesbeugel.
Wauw!!! Dat is gaaf natuurlijk....ze zag me opleven toen ze dat zei...hihihihi
Weet niet hoe het gebeurde maar vroeg haar opeens of ik niet bij haar onder behandeling kon blijven, voelde me beter op mijn gemak en had het gevoel
dat zij meer persoonlijk was en minder zakelijk, vind ik wel prettig!
Word bekeken nu of ik dus vast bij haar kan blijven komen! :-)

Ook toch maar eerlijk even ter sprake gebracht de geplande vakantie van mij, en de tegenzin/praktische dingen die ik heb vanwege die activator.
Uiteraard het antwoord: probeer je gewone uren netjes te doen zoals normaal.
Maar (en dat bedoel ik nu met ook wel begrip hebben en persoonlijk betrokken zijn) toch tipte ze me zijdelings:
Voor het slapen gaan indoen, en dan 8 a 10 uur onafgebroken dragen, desnoods gewoon ontbijt even later eten.
Op die manier ga je wellicht niet vooruit maar ook niet achteruit.

Hier kan ik wat mee dus! ;-)

Na mijn vakantie bel ik de praktijk om een volgende afspraak te maken, hopelijk weer bij de zelfde persoon dan!
do, 06/16/2011 - 09:09 Permalink
saskiavr

weer even een update van mij voor jullie hoor.
Nog even en mijn vakantie is alweer voorbij, terug aan de studie en werk dan weer :-(
Deze week nog even lekker thuis vakantie vieren :-)
Gistermiddag had ik een afspraak bij de orthodontie praktijk, gelukkig weer bij dezelfde vrouw als de laatste keer.
Ze heeft opnieuw mijn behandelplan doorgesproken, en gekeken naar het resultaat tot nu toe.
De activator heeft goed gewerkt en er is een goed resultaat inmiddels zichtbaar.
Toch wel blij dat ik zometeen de perfecte uitgangspositie heb dan voor begin met blokjes-beugel!!!
er zijn nieuwe afdrukken gemaakt van mijn gebit...bleh....rottig iets vind ik dat :_(
Het laatste beetje word nu met een nieuwe activator, maar nu met nekbandje gedaan.
Volgende week word die gepast bij me, daar waren nu die foto's voor.
Die zal ik 1 maand, maximaal 2 maanden nog moeten dragen, en dan starten ze met brackets. JOEPIE!!! :-))

Hoe is het bij jullie allemaal, best stil op het forum vind ik...toch?
wo, 07/06/2011 - 00:43 Permalink
heel wat wijzer

en dan starten ze met brackets. JOEPIE!!! :-))

Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent met zulk nieuws!! Lijkt me echt zo moeilijk om met een activator te slapen!

Hoe is het bij jullie allemaal, best stil op het forum vind ik...toch?

Je hebt gelijk! Het is idd heel stil op het forum. Maar geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. Na de vakantie heeft iedereen vast weer nieuwe informatie en foto's.

Groetjes
wo, 07/06/2011 - 13:52 Permalink
saskiavr

Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent met zulk nieuws!! Lijkt me echt zo moeilijk om met een activator te slapen!

Ja dat is 1 van de grote problemen/nadelen, maargoed dat was wel al te lezen in mijn eerder postings denk ik...*lol*
Gelukkig zal het niet nog lastiger worden met een nekbandje hoor, wellicht zelfs iets beter/prettigere zeiden ze.
Zal nu zoiets worden neem ik aan, wat je geregeld ziet zeg maar:
http://www.tanos.co.uk/braces/bkb/images/headgear2.jpg.pagespeed.ce.O0zDPlMED-.jpg
di, 07/12/2011 - 00:31 Permalink
saskiavr

Het laatste beetje word nu met een nieuwe activator, maar nu met nekbandje gedaan.
Volgende week word die gepast bij me, daar waren nu die foto's voor.
Die zal ik 1 maand, maximaal 2 maanden nog moeten dragen, en dan starten ze met brackets. JOEPIE!!! :-))

Hoi beste mensen, binnenkort weer op controle....en we zijn wel al 2 maanden verder nu!
dus....ga er vanuit dat de (voorbereidingen) volgende stap nu gaat zijn, mijn blokjes beugel. :D :D :D
ben mijn huidige beugel ook zoooooo beu!!!!! nu inmiddels...bleh!!!
ja toegegeven het heeft echt goed werk gedaan, maar ik ben er nu wel klaar mee hoor :smt006
*fluistermode..hihi: heb ze ook al minder gedragen de laatste tijd.....sttt....niet verder vertellen...hahahaha
za, 09/03/2011 - 00:29 Permalink
heel wat wijzer

heb ze ook al minder gedragen de laatste tijd.....sttt....niet verder vertellen...hahahaha

Wij vertellen niets hoor maar leven wel met je mee......!! :smt006

En hoe ga je de dag vieren als de activator er eindelijk en definitief uit gaat??
Of is er een kans dat je deze moet blijven dragen gedurenden je bracketbehandeling om terugval te voorkomen??

Succes met die laatste loodjes!!
za, 09/03/2011 - 12:40 Permalink
saskiavr

Wij vertellen niets hoor maar leven wel met je mee......!! :smt006

Thx! ;-) Inmiddels zit ik hier alweer een uurtje of 4 "mooi te wezen" NOT dus....
...mijn vriend begon wel al opmerkingen te maken dat ik het een beetje te weinig aandacht gaf ...en eigenlijk had hij ook wel gelijk natuurlijk...zucht..

En hoe ga je de dag vieren als de activator er eindelijk en definitief uit gaat??

Uhh, ,,dag? :wink:
Wil vragen of ze een weekje rust willen inlassen voor te beginnen met mijn volgende beugel
Dat zou echt geweldig zijn denk ik!!!
Daarna moet ik eerst een week ofzo ook van die elastiekjes/ringetjes voor de brackets geplaats worden.

Of is er een kans dat je deze moet blijven dragen gedurenden je bracketbehandeling om terugval te voorkomen??

Neehoor, gelukkig niet!! :D :D

Succes met die laatste loodjes!!

Dank je, mensen hier hebben me echt al super geholpen om te komen waar ik nu al ben!!! :smt006
Ga zometeen maar weer slapen met mijn "tuigje", zo word het hier al met humor genoemd...hihihi
maar ik lach strakjes als laatste hoor!!! en breeduit :smt003
zo, 09/04/2011 - 23:54 Permalink
saskiavr

Hartstikke fijn dat je eindelijk van dat vreselijke onding, die activator, verlost bent! Kan me heel goed voorstellen dat dat een enorme opluchting voor je moet zijn! Nog even, en dan mag je naar de volgende stap, de brackets! Goed hoor, houd vol!

Sorry beetje laat antwoord, ben geveld door een (buik?)griep en voel me echt een vaatdoek de laatste dagen.
Vandaag veel geslapen en nu op dit onheilsuur weer klaarwakker :-/
Dus dacht, ach waarom niet even een beetje mailen...hahaha

het goede nieuws is dus dat ik inmiddels inderdaad mocht stoppen met het dragen van de activator. :smt020 :smt020 :smt020
heb het zelfs voor elkaar om niet gelijk met de volgende beugel behandeling te beginnen, na een weekje pas een eerste afspraak.
alhoewel ik niet weet of ik dat red zo ik me nu voel :_(

Ben dus eigenlijk even officeel even beugelvrij nu. :lol:
en voelt best ook wel goed en relaxed!!! hahahaha
Wel raar hoor ineens, lijkt of ik moet "afkicken", zo gewend en routine om ze 's avonds in te doen en 's morgens er mee op te staan.
Voelt vreemd dat nu niet meer te hebben.....nooit gedacht dat ik dat ooit zou zegen! :smt017

toch best inspannend zo achter de pc merk ik nu, ga afsluiten maar ook dan.
Groetjes en goed weer eens van je gehoord te hebben.
Saskia
do, 09/22/2011 - 01:24 Permalink
saskiavr

Hoi Hoi, ja ik ben inmiddels weer "beugelbekkie" hoor :smt002
Maar nu gelukkig heel anders, eigenlijk best wel stoer en trots erop...raar?
Boven en onder heb ik van die standaard brackets nu, heb ook gevraagd naar die witte maar kon niet overal dan, en een combinatie van grijs/wit tsja...Dus gewoon overal dezelfde nu.
Heb er gelukkig geen last vast, voelt wat strak dat wel natuurlijk, maarja merk je dat het wel zijn werk doet!
En natuurlijk een vreemd/raar gevoel steeds die brackets voelen aan de binnenkant van de mond/lippen.
:smt001 Alleen het poetsen en schoonhouden is een crime...al die hoekjes/gaatjes en spleetjes... :smt001
Tot nu eigenlijk of geen reactie van mensen(vorige beugel droeg in zo min mogelijk openbaar hè!) of reactie's van, oh hè sinds wanneer heb je een beugel?
Verrekte nadel wat ik wil ondervind, als "make-up junkie" moet ik goed in de gaten houden of er weer eens geen lipstick op mijn beugel komt :smt012 :smt017
wo, 10/05/2011 - 11:41 Permalink
carolien2010

Dat klinkt heel positief! Je hebt al een hele ervaring met de andere beugel, misschien voelt dit toch prettiger op de een of andere manier. Succes met poetsen, komt vast goed!
(Mijn beugel wordt ook helemaal metaal trouwens, ach ze zien het toch wel, vind het niet erg)
wo, 10/05/2011 - 19:24 Permalink
swaps

Ik ook gewoon metaal hoor. Zou zo weer hetzelfde kiezen. Mensen zien het toch wel. Ik ben blij dat je aan stap 2 bent aangekomen in je beugelprocedure. Hoelang verwachten ze dat je je beugel hebt ? Ik nog een jaartje JIEHOE, al heb ik er geen erg in. Nou kom af en toe eens posten ..
Grts
wo, 11/16/2011 - 21:27 Permalink
Romy32

Mensen zien het toch wel.

Vandaag nog een patiënt (55 jaar) bij ons in de praktijk met een doorzichtige, keramische beugel. Ze heeft 'm nu anderhalf jaar, en maakt nog steeds mee dat mensen 'm voor het eerst zien.

Dus 'mensen zien het toch wel', maar bij een metalen toch wel even een tikkie eerder dan bij een keramische.
Maakt verder niet uit hoor, iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt.
Maar wat mij betreft is de doorzichtige of witte beugel nog steeds een geweldige uitvinding.

En nee, ik heb er geen aandelen in. Vind 't gewoon mooi.
wo, 11/16/2011 - 21:45 Permalink
door1212

Mensen zien het toch wel.

Vandaag nog een patiënt (55 jaar) bij ons in de praktijk met een doorzichtige, keramische beugel. Ze heeft 'm nu anderhalf jaar, en maakt nog steeds mee dat mensen 'm voor het eerst zien.

Dus 'mensen zien het toch wel', maar bij een metalen toch wel even een tikkie eerder dan bij een keramische.
Maakt verder niet uit hoor, iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt.
Maar wat mij betreft is de doorzichtige of witte beugel nog steeds een geweldige uitvinding.

En nee, ik heb er geen aandelen in. Vind 't gewoon mooi.

Is ook mijn ervaring, Romy! Ik draag boven keramische, onder metalen brackets. Valt toch een heel stuk minder op. Heb zelfs ook al ervaren dat mensen zeiden: "Beneden een beugel?" Hadden ze boven in eerste instantie over het hoofd gezien.
do, 11/17/2011 - 10:30 Permalink
saskiavr

Ik ook gewoon metaal hoor. Zou zo weer hetzelfde kiezen. Mensen zien het toch wel. Ik ben blij dat je aan stap 2 bent aangekomen in je beugelprocedure. Hoelang verwachten ze dat je je beugel hebt ? Ik nog een jaartje JIEHOE

Ja, vond ik ook, of allemaal witte brackets, en dat werd niet geadviseerd, dus dan maar gewoon normaal metaal/zilver overal dacht ik toen.
Verwachting was zo tussen de 9 a 12 maanden, voor het gemak heb ik voor mezelf gewoon gezegd minimaal 1 jaar deze beugel.
(en wat is nu 1 jaar op een heel leven!?)
Maar wat ik al eens eerder op het forum schreef: Romy32 is mijn voorbeeld/ideaalbeeld hoor. Zo perfect dat is geworden...niet normaal(in positieve zin uiteraard)!! :P
En ja klopt helemaal, ik heb er ook vaak al geen erg meer in hoor! Alleen na controle weer even iets meer eigenlijk.
heb met deze beugel ook helemaal geen gek/raar of schaamtegevoel natuurlijk!!
Ben er blij mee en lach ook volluit hoor met die beugel in, maakt me echt niet uit of ze 'm zien of niet.

Alleen het poetsen en schoonhouden heb ik wat moeite mee.
Dat lukt(?) me niet altijd op elke plaats goed dus....bij een controle kreeg ik er een opmerking over namelijk...uhh, dan voel je je wel even klein hoor...schaam!!!

Nou kom af en toe eens posten ..

Ja ik weet het het is stil van mijn kant...heeft zo zijn redenen!
(ben inmiddels een aantal maal lastig gevallen met ongevraagde en hele vreemde prive-berichtjes hier op het forum)
Maar voor de trouwe lezers wilde ik toch wel weer even laten horen van me natuurlijk.
Wel jammer dat door een aantal mensen hier het zover is gekomen dat ik niet goed meer het achterste van mijn tong (leuke woordspeling) durf te tonen hier...

Zeker als je net als ik, eens kiest voor van die leuke gekleurde opvallende elastiekjes rond de brackets :wink:

Zo (toch) weer even een berichtje van mij dus.
Groetjes,
Sas
do, 11/17/2011 - 21:10 Permalink
Romy32

Zo perfect dat is geworden...niet normaal(in positieve zin uiteraard)!! :P

Dat is natuurlijk super om te lezen, maar vergeet niet dat er na de beugel ook nog aan mijn tanden is geknutseld door een esthetisch tandarts hè.... De beugel heeft zéker het meeste werk gedaan, en heeft het ook veel mooier gemaakt dan ik had durven hopen. Maar die tandarts heeft de puntjes op de i gezet.

Én ik weet vanuit welke hoek ik ze het beste op de foto kan zetten :wink:
do, 11/17/2011 - 21:55 Permalink
saskiavr

(ben inmiddels een aantal maal lastig gevallen met ongevraagde en hele vreemde prive-berichtjes hier op het forum)

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heb je het wel gemeld bij de beheerders van het forum?

Is (voor nu) in ieder geval opgelost....Hopelijk blijft dat zo.
ma, 11/21/2011 - 20:07 Permalink
saskiavr

Hoi Hoi, kan weer even een update posten.
Heb weer een controle gehad bij de orthodontiste, en zag er allemaal goed uit :lol:
Deze keer hebben ze bij mij ook de draad vervangen, en merk er wel iets van, voelt weer even anders natuurlijk.
Maar zeker geen last van (gelukkig!)

Volgende keer krijg ik waarschijnlijk ook nog van die extra elastiekjes tussen boven en onder beugel zei ze.
dat lijkt me dan weer wel irritant/lastig, maargoed wennen we ook wel weer aan dan :o
Merk je daar veel van(vraag aan degene die dat wel al hebben dus)

Uiteraard moest ik weer eens uitbundig doen(that's me), dacht in kerst(boom) sfeer, zei met mijn grote mond: die maar groene elastiekjes om de brackets deze keer.
Nou eigenlijk best spijt nu....uhh...het is wel erg veel groen eigenlijk...whaha
Maarja zitten er op en kan er zelf niet veel aan doen natuurlijk, zal wel even beter nadenken volgende keer :-?

Hoe is het met jullie allemaal!??
alles goed en ook steeds een stapje verder met beugelen.
Groetjes,
Saskia
ma, 12/12/2011 - 23:28 Permalink
saskiavr

Hoi Door,

Ja het gaat eigenlijk erg goed en als "vanzelf" bij mij.
Alleen in het begin natuurlijk wat last gehad van die brackets, toch even wat irritant en soms "scherp"
tegen de binnenkant van de lip of mond.
En, maar dat is bij iedereen zo volgens mij, zie je ook dat als je je mond dicht hebt wel dat je een beugel hebt.
Lijkt alsof je een beetje dikke lippen of mond hebt zeg maar, omdat natuurlijk die brackets er zitten.
Ben super tevreden met hoe het nu gaat, zie alles beetje bij beetje heel mooi in 1 lijn komen en dichter tegen elkaar.
Moet wel 's nachts extra elastiekjes dragen om dat mede voor elkaar te krijgen.

En voor sommigen werkt het zien van een beugel(en het resultaat!) bij anderen ook als een motivatie geloof ik!
Collega van mij vraagt geregeld hoe het gaat, en heb sterk het idee dat ze binnenkort ook eens naar een orthodontist
gaat om zich eens te laten informeren...hahahaha

Maar jee, las net jou update....oef! dat is wel even iets anders.
Ze moeten jou echt wel hebben nu, blijft geen tegenslag jou nu eens bespaard Door!!?

Groetjes,
Sas
Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!
En wat heb je weinig last van je brackets? Geweldig!
Zo zie je maar weer dat ieder z'n eigen ervaringen heeft.
Gaat zo voort!
za, 01/28/2012 - 23:38 Permalink
door1212

Hoi Door,

Ja het gaat eigenlijk erg goed en als "vanzelf" bij mij.
Alleen in het begin natuurlijk wat last gehad van die brackets, toch even wat irritant en soms "scherp"
tegen de binnenkant van de lip of mond.
En, maar dat is bij iedereen zo volgens mij, zie je ook dat als je je mond dicht hebt wel dat je een beugel hebt.
Lijkt alsof je een beetje dikke lippen of mond hebt zeg maar, omdat natuurlijk die brackets er zitten.
Ben super tevreden met hoe het nu gaat, zie alles beetje bij beetje heel mooi in 1 lijn komen en dichter tegen elkaar.
Moet wel 's nachts extra elastiekjes dragen om dat mede voor elkaar te krijgen.

En voor sommigen werkt het zien van een beugel(en het resultaat!) bij anderen ook als een motivatie geloof ik!
Collega van mij vraagt geregeld hoe het gaat, en heb sterk het idee dat ze binnenkort ook eens naar een orthodontist

Maar jee, las net jou update....oef! dat is wel even iets anders.
Ze moeten jou echt wel hebben nu, blijft geen tegenslag jou nu eens bespaard Door!!?

Groetjes,
Sas
Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!
En wat heb je weinig last van je brackets? Geweldig!
Zo zie je maar weer dat ieder z'n eigen ervaringen heeft.
Gaat zo voort!

Nou, nou, niet té dramatisch, Saskia. Het is niet alleen maar kommer en kwel, hoor.
Beugel heeft ook al veel goed werk verricht, al is het inderdaad niet zonder slag of stoot.
Hoe dan ook, we gaan ervoor, toch?!
zo, 01/29/2012 - 16:46 Permalink
saskiavr

Nou, nou, niet té dramatisch, Saskia. Het is niet alleen maar kommer en kwel, hoor.
Beugel heeft ook al veel goed werk verricht, al is het inderdaad niet zonder slag of stoot.
Hoe dan ook, we gaan ervoor, toch?!

Inderdaad! Ik begin zo langzamerhand al het eindresultaat voor ogen te zien....yes!!! :-)
Nu nog steeds 's nachts extra elastiekjes dragen, dat om de ingezette werking van de activator af te maken.
Daarna met weer een ander soort elastiekjes om alle tanden zo perfect mogelijk naast elkaar in rij toe te krijgen.

en klaar is Saskia.... :smt020

Jahoor, mij gevoel klopte! :P
Ze heeft gevraagd waar ik ga, en wil er ook eens heen voor informatie.
Worden er trouwens weleens informatie-/open dagen gehouden bij orthodontie praktijken?
ze heeft al vanalles opgezocht via internet, maar daar staat zoveel op, ook verkeerde informatie volgens mij.
Heb haar geadviseerd in ieder geval een informatieve afspraak te maken.
vr, 02/10/2012 - 21:21 Permalink
Ortholimburg

[Worden er trouwens weleens informatie-/open dagen gehouden bij orthodontie praktijken?

Ik zou het niet weten maar ik betwijfel het. Bij mij duurt het sowieso een half jaar om een afspraak te krijgen dus ik zou echt niet weten wanneer ik nog opendeur-dagen zou moeten organiseren. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om een afspraak te maken voor een informatief of een intake-gesprek.
zo, 02/12/2012 - 00:24 Permalink
saskiavr

hoi, wel een beetje offtopic, maar ook weer niet!?

wat een rot erg begin van het weekend!
mijn vriend heeft het uitgemaakt gisteren!! :cry: :cry: :cry:
we hadden al eens eerder wat "problemen" gehad in de relatie, zeker in de tijd dat ik nog die activator had, was toch zo nu en dan wel onderwerp van gesprek :-(
wat me erg pijn deed is dat hij gisteren ook zei, dat hij me minder leuk vond met mijn beugel!! nou zeg!!
werd daar echt kwaad van en ben dat nog om eerlijk te zijn, een beugel, is toch niet voor de rest van mijn leven.
Strakjes heb ik een perfect gebit, en ik sta er nog steeds achter.... maar toch, ben er wel even over gaan denken.
Het was tenslotte echt mijn eigen beslissing om aan de beugel te gaan, en heb geen echt overleg met hem erover gehad.
Wat vinden jullie ervan? was gewoon even benieuwd, en denk dat ik even behoefte had om het toch even te schrijven hier.
liefs Saskia
zo, 03/18/2012 - 00:20 Permalink
saskiavr

Morgen weer eens zien hoe het gaat en ervoor staat......
denk (hoop!!) dat ze dan gaan beginnen met die andere soort elastiekjes, dan is het echt de laatste loodjes van mijn behandeling.
Heb al even gezocht daarnet, dacht dat ze van die powerchains bedoelden!?
Hoe is het met jullie allemaal!??
do, 03/29/2012 - 23:49 Permalink
saskiavr

Ik zou het niet weten maar ik betwijfel het. Bij mij duurt het sowieso een half jaar om een afspraak te krijgen dus ik zou echt niet weten wanneer ik nog opendeur-dagen zou moeten organiseren. Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om een afspraak te maken voor een informatief of een intake-gesprek.

Ze staat inmiddels ook inderdaad op een wachtlijst hoorde ik laatst.
zijn er zoveel meer clienten de laatste tijd als anders, of is gewoon het aantal orthodontisten te weinig om alle vraag te voorzien vanwege die wachtlijsten?
do, 03/29/2012 - 23:52 Permalink
saskiavr

Hoi Saskia,

We hebben je hele verhaal gelezen. Knap hoor dat je zo hebt doorgezet, vooral in de moeilijke periode met je activator!

Dank je! en het resultaat is er ook al naar hoor. Het moeilijkste heb ik echt wel al gehad :lol:
Vorig weekend na mijn controle een aanpassingen erg gevoelige tanden gehad, andere soort elastiekjes die veel strakker zijn blijkbaar.
ook niet echt prettig, maar moet even zo denk ik maar.
een posting van iemand anders deze week laat ook die soort zien die ik nu heb.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=23188
Daarnaast moet ik ook nog mijn gewone elastiekjes blijven gebruiken, heb nu soms het gevoel dat er meer elastiek(rubber...bleh!) in mijn mond zit als iets anders.
en het is nog lastiger schoonmaken en houden nu... :-?

Verder is en gaat alles goed met mij hoor :P
vr, 04/06/2012 - 01:12 Permalink
blabart

Heey Saskia,
Wat een verhaal zeg! Allereerst vind ik het wel dapper dat je op je 20e nog met een activator en buitenbeugel gaat lopen (ik denk dat je ijdelheid het daar heeft gewonnen ;) ). Ik begrijp dat je nu 'alleen' nog maar slotjes hebt? Dat zal in zekere zin beter zijn, maar je kunt hem niet uitnemen...
En dat je vriend het heeft uitgemaakt vanwege je beugel vind ik heel bizar. Ik denk dat ook andere dingen speelden, het is misschien nu even vervelend (terwijl ik het in sommige gevallen er juist wel leuk vind uitzien!), maar als je er straks vanaf bent, heb je een puntgaaf gebit!
In ieder geval; hang in there!
do, 04/12/2012 - 00:11 Permalink