Eergisteren is door mijn tandarts een losse voortand er uit getrokken en een dag later teruggezet en vastgemaakt middels een verbinding aan de achterkant met de twee tanden daarnaast. Het is een soort glasvezel. Echter binnen een dag begint het glasvezel los te laten.
Is dat normaal? Bijvoorbeeld omdat dat glasvezel sowieso tijdelijk is vanwege een mogelijke verbinding onder het glasvezel, die moet aansterken? Of is het glasvezel niet goed aangebracht? In dat geval neem ik direct na het weekeinde contact op met mijn tandarts.
Die tandarts zal het me wel uitgelegd hebben. Echter gaat vanwege mijn tandartsangst tijdens een behandeling zo goed als alles langs me heen.
Vriendelijke groet,
Juul
Ps. Twintig jaar geleden had die tand een wortelkanaalbehandeling gehad en begon een maand geleden uit te vallen. (Werd er uit gedrukt en ging helemaal los zitten). Die wortelkanaalbehandeling in 1980 bleek door een 'amateur' schooltandarts gedaan en enkele jaren later heeft een kaakchirurg dat moeten herstellen, waarbij mijn bovenkaak deels is opengesneden. Daarbij is mij verteld dat die tand waarschijnlijk voor mijn veertigste afgestoten zou worden.
Is dat normaal? Bijvoorbeeld omdat dat glasvezel sowieso tijdelijk is vanwege een mogelijke verbinding onder het glasvezel, die moet aansterken? Of is het glasvezel niet goed aangebracht? In dat geval neem ik direct na het weekeinde contact op met mijn tandarts.
Die tandarts zal het me wel uitgelegd hebben. Echter gaat vanwege mijn tandartsangst tijdens een behandeling zo goed als alles langs me heen.
Vriendelijke groet,
Juul
Ps. Twintig jaar geleden had die tand een wortelkanaalbehandeling gehad en begon een maand geleden uit te vallen. (Werd er uit gedrukt en ging helemaal los zitten). Die wortelkanaalbehandeling in 1980 bleek door een 'amateur' schooltandarts gedaan en enkele jaren later heeft een kaakchirurg dat moeten herstellen, waarbij mijn bovenkaak deels is opengesneden. Daarbij is mij verteld dat die tand waarschijnlijk voor mijn veertigste afgestoten zou worden.
Re: Losse tand vastgemaakt glasvezel. Laat al na één dag los
Verder had die schooltandarts het 'aanplakstuk' van die tand, die voor bijna twee derde gebroken was, over de voortand ernaast laten lopen, waardoor de nu gesneuvelde tand scheef gedrukt werd. Op die hoek van die aangevulde tand zat gewoon een vierkantje, die over en op de tand ernaast zat. Die schooltandarts, een Aziatische vermoedelijk Chinese vrouw, zat op een hoek in de Witte de Withstraat van Amsterdam en heeft onder vriendjes in de buurt en school/klasgenootjes meerdere slachtoffers gemaakt in die tijd. Eind jaren 70/begin jaren 80.
Re: Losse tand vastgemaakt glasvezel. Laat al na één dag los
algemeen gezien komt alles in de mond los als de lokale kauwdruk groter is dan demaximale verlijmingskracht. Voorzichtig wezen is voor deze tijelijke optie de boodschap zeker geen appels bijten