Hallo allemaal,
Na zo'n 2.5 jaar beugelen mag hij er over 6 weken uit.
Mocht ik twijfelen dan zou ik de beugel langer kunnen dragen. Ik twijfel nu ook wel een beetje omdat de kieren niet geheel dicht zijn. De ortho vertelde ook dat het niet geheel dicht zal gaan omdat er ruimte over moet blijven voor de toekomst.
Er zijn bij mij 2 tanden getrokken en het is nu al een wereld van verschil met hoe het ooit was.
Jammer genoeg heb ik nooit foto's gemaakt toen ik aan de beugel periode begon.
Heb ik een ideaal plaatje voor mij : super rechte tanden zonder kieren óf zie ik het toch verkeerd ?
Graag jullie reactie .
Na zo'n 2.5 jaar beugelen mag hij er over 6 weken uit.
Mocht ik twijfelen dan zou ik de beugel langer kunnen dragen. Ik twijfel nu ook wel een beetje omdat de kieren niet geheel dicht zijn. De ortho vertelde ook dat het niet geheel dicht zal gaan omdat er ruimte over moet blijven voor de toekomst.
Er zijn bij mij 2 tanden getrokken en het is nu al een wereld van verschil met hoe het ooit was.
Jammer genoeg heb ik nooit foto's gemaakt toen ik aan de beugel periode begon.
Heb ik een ideaal plaatje voor mij : super rechte tanden zonder kieren óf zie ik het toch verkeerd ?
Graag jullie reactie .
Re: Beugel mag er over 6 weken uit... (zie foto)
Succes met overleg....
Ik wil graag een second opinion bij een andere ortho. Ik heb vanmorgen contact gehad met een ortho uit de buurt, deze had in juni pas tijd voor een second opinion.
Nu op zoek naar een andere ortho, mocht er iemand een weten in de buurt van het Westland dan hou ik mij graag aanbevolen.
Met een tweede mening verdoe je tijd en ga je niet veel verder komen. Gewoon open een gesprek met de ortho ingaan.
Stuur hem anders je mooie fotos via mail met de vraag, dat werkt minder confronterend en geeft iets meer ruimte voor formuleren van het antwoord.
Ik heb begin van de maand de ortho gebeld voor zijn mailadres. De assistente vertelde dat de ortho nauwelijks zijn mail bekijkt laat staan wat terug mailen.
Ik heb vanochtend gebeld dat ik de afspraak voor volgende week wilde om zetten voor een controle i.p.v. een afdruk. Ik kon vandaag langs komen zodat de ortho er naar kon kijken en eventueel bepaalde dingen toe kan lichten.
Ik ben zojuist geweest: de ortho zegt dat het allemaal goed zit, omdat de tanden met de maanden/jaren ? gaan verschuiven zou dit wel goed komen. Hij gaf mij een tweede optie : een chain plaatsen zodat de hoektand wat meer naar de voortanden komt en de spleet verdeeld zal worden maar het zou kunnen dat de tanden in de toekomst weer scheef komen te staan. Ik heb dus voor het laatste gekozen.
Over twee weken moet ik terug komen voor een controle.. Ik weet het even niet meer.... :cry:
Of ben ik te kritisch?
Iemand anders nog iets op te merken? Mechanico?
Wat raad u mij aan : om toch voor een second opinion te gaan ?
Hier word ik nou niet zo vrolijk van.
Ik zou je onvrede zeker opnieuw uiten bij jouw orthodontist.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de grootte van de kieren niet teruggebracht zou kunnen worden.
SUCCES!
U allen mag best boos zijn op mijn reactie... Maar ik ben ook radeloos.
Zij wilde het ook zelf wel perfect, nog perfecter volgens mij :wink:
Zoek eens naar postings van haar, en daar zie je wat er echt wel mogelijk is....ik zou zeggen, streef je eigen perfectie/wens na!!
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=14387
Deze maand begint bij mij ook de "perfectie-fase" maar wat ik zag aan resultaat daar....makes me a little jalours... :oops:
Nou, bedankt voor het compliment!
Ik heb hierop het volgende te zeggen:
In ieder geval m'n tanden :smt003
Hè, ja echt wel! en van 1 weten we wel zeker dat perfect is/word. :smt001
Jij word mijn voorbeeld!! hahahaaha
Hoe is het afgelopen?