Ik heb zo'n gebit waar altijd wel een gaatje te vinden is. Al mn kiezen zijn ondertussen ook gevuld, dus is er altijd wel iets.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdag om mn kies met ontstoken wortelpunt te laten trekken, en ik schijt peuken. Ik zie ook zo op tegen het gekraak.
De hevige pijn begon 2 maanden geleden (ik wist echt niet dat je zo'n kiespijn kon hebben..), na een penicilline kuur hoopte ik van de ontsteking af te zijn, maar helaas begon ik mn kies vorige week weer te 'voelen'. vandaag begon de pijn weer (net hevig genoeg om heel de dag al een glas koud water bij me te hebben..)
De tandarts probeerde me een wortelkanaal behandeling 'aan te praten'. Aangezien ik erg 'bang' ben voor de tandarts is dat voor mij echt geen optie.
Ik krijg altijd een paniekaanval als ik in de tandarts stoel lig, vooral wanneer ik mn mond niet dicht kan of mag doen is dat voor mij echt een ramp! of met zo'n 'lapje' ivm vocht bij vullen hoeft de tandarts bij mij echt niet aan te komen.
Door de zenuwen wanneer ik bij de tandarts binnenkom moet ik ook vaak huilen. Ik SCHAAM me echt kapot! maar kan er niks aan doen. Ik voel me altijd zo'n aansteller!
Ik probeer mezelf altijd gerust te stellen door te denken: 'zijn er geen ergere dingen op de wereld?' of mensen met een verschrikkelijke ziekte, DAT is pas erg. En we leven gelukkig in de 21ste eeuw met verdovingen en goede instrumenten, moest je 50 jaar geleden eens naar de tandarts gaan..
Ik heb net een afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdag om mn kies met ontstoken wortelpunt te laten trekken, en ik schijt peuken. Ik zie ook zo op tegen het gekraak.
De hevige pijn begon 2 maanden geleden (ik wist echt niet dat je zo'n kiespijn kon hebben..), na een penicilline kuur hoopte ik van de ontsteking af te zijn, maar helaas begon ik mn kies vorige week weer te 'voelen'. vandaag begon de pijn weer (net hevig genoeg om heel de dag al een glas koud water bij me te hebben..)
De tandarts probeerde me een wortelkanaal behandeling 'aan te praten'. Aangezien ik erg 'bang' ben voor de tandarts is dat voor mij echt geen optie.
Ik krijg altijd een paniekaanval als ik in de tandarts stoel lig, vooral wanneer ik mn mond niet dicht kan of mag doen is dat voor mij echt een ramp! of met zo'n 'lapje' ivm vocht bij vullen hoeft de tandarts bij mij echt niet aan te komen.
Door de zenuwen wanneer ik bij de tandarts binnenkom moet ik ook vaak huilen. Ik SCHAAM me echt kapot! maar kan er niks aan doen. Ik voel me altijd zo'n aansteller!
Ik probeer mezelf altijd gerust te stellen door te denken: 'zijn er geen ergere dingen op de wereld?' of mensen met een verschrikkelijke ziekte, DAT is pas erg. En we leven gelukkig in de 21ste eeuw met verdovingen en goede instrumenten, moest je 50 jaar geleden eens naar de tandarts gaan..
Re: ik word zo moe van mezelf..en mn gebit..
Ik loop er al weken mee rond en probeer mezelf ook wijs te maken dat er ergere dingen zijn maar ik durf nog steeds niet :oops:
Hoe is het bij jou gegaan? Heb je wat ingenomen? Narcose is dat mogelijk voor twee kiezen?
Re: ik word zo moe van mezelf..en mn gebit..
Ik ben benieuwd of jullie ondertussen al behandelingen hebben ondergaan. Ik was zelf ook erg bang voor de tandarts maar toen ik begin dit jaar een ontsteking in mijn kies kreeg, veel pijn had, ging ik wel. 3 wortelkanaalbehandelingen gehad. Qua pijn tijdens de behandeling heb ik hier niets van gevoeld. Mijn tandarts verdoofd altijd heel voorzichtig en daar voel ik bijna niets van. Het was alleen een lange lig, 3 x 1,5 uur.
Achteraf moest de kies er toch uit bij de kaakchirurg. Ik had toen weer zoveel last van deze kies (wortelpuntontsteking) dat ik de kaakchirug wel kon zoenen toen hij dit zei (een ander had nl gezegd dat ik maar een half jaar moest wachten, ging vanzelf wel over). Trekken was wel wat eng, geen pijn maar je hoort het kraken.
Kiespijn vind ik toch erger dan naar de tandarts gaan. Omdat dit jaar mijn gebit ineens allerlei klachten gaat vertonen heb ik dit jaar een abonnement op de tandarts (arme man) maar ik ben door al dat gedoe niet meer bang voor de tandarts.
Jullie heel veel sterkte en vind een tandarts die begrip heeft voor mensen die bang zijn.