Tandarts breekt kies!

Author:
Roos_01
Posted:
wo, 09/07/2011 - 20:14
Beste mensen,
Vandaag ging ik voor 2 vullingen naar de tandarts. Dit ging onder een plaatselijke verdoving. Tijdens het klemmen van mijn kies (voorste kleine kies links onder) voelde en hoorde ik iets raars. Mijn tandarts en zijn assistente zeiden verder niks dus dacht ik dat het goed was. Nu, 5uur later, zie ik dat er een stuk aan de zijkant gebroken is en voelt mijn kies ook raar aan (grove structuur, beetje schuurpapier achtig en een scherpe rand).
Mijn vraag aan jullie is nu;
- Hadden ze dit niet meteen aan mij moeten vertellen?
- Moest mijn kies dan niet anders behandelt moeten worden? (zit nu gewone witte vulling op)
- Het voelt nu aan alsof het niet echt 1 kies is. Ik voel de randen van mijn kies en de vulling. Is dit wel goed?

Volgende week heb ik weer een afspraak voor 1 vulling maar heb eigenlijk helemaal geen zin en vertrouwen meer.

Graag jullie mening en advies.

Mvg,
Roos :(
Roos_01

Dank voor uw reactie.

Ik zie gewoon duidelijk dat ik de zijkant van mij kies mis en voel ook de overgang van kies naar vulling.
Zou u concrete antwoordt willen geven op mijn vragen? Heb trouwens vermorgen meteen gebeld maar ze zijn pas maandag weer bereikbaar.

MVG,

Roos
do, 09/08/2011 - 11:51 Permalink
vV

Zou u concrete antwoordt willen geven op mijn vragen?

dat toontje mag wat anders....

Als er inderdaad iets afgebroken is , was dat niet per se de schuld van de tandarts maar verzwakking door de aantasting/formaat gat. Het had wel met de rest meegveuld moeten worden (als dat niet gedaan is) en er had even uitleg mogen zijn over dat het tegenviel en de breuk ja.
Maar aangezien ik het niet gezien heb, weet ik het verder niet.
do, 09/08/2011 - 12:23 Permalink
Roos_01

''dat toontje mag wat anders....''???
Ik betreur dat mijn ''toontje'' u niet bevalt. Uit uw eerste reactie kreeg ik niet echt een antwoordt op mijn vraagstellingen maar een mogelijke ander probleem wat de oorzaak zou kunnen zijn. Op een forum is het toch ook niet gek als men om meer uitleg, informatie en duidelijkheid vraagt???

Tot slot wil ik u bedanken voor uw reactie.
do, 09/08/2011 - 14:26 Permalink