HELP:
ik ben net terug van de noodtandarts/ spoeddienst met een tijdelijke noodbrug (van 3 tanden) die ik 2 uur geleden heb gebroken, helaas konden zij me niet helpen. Morgen ga ik naar mijn eigen tandarts maar ik heb een paar vragen en maak me ontzettende zorgen!
Bij het incident waarbij vanmiddag mijn brug brak is ook 1 van de hoektanden gebroken waar de brug op vastgezet zou worden, net nu ik komende vrijdag de definitieve geplaatst zou krijgen.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat er nu nog kan want zonder hoektand/ pijler zal de tandarts de definitieve brug in mijn ogen niet kunnen plaatsen maar wat gaat er nu dan gebeuren/ wat is nu dan nog het alternatief?
Ik loop nu ook zonder 2 voortanden want de brug was niet meer terug te plaatsen en ik schaam me kapot natuurlijk, en ik vraag me dan ook heel erg af wat de tandarts morgen kan doen en of hij wel kan zorgen dat er in ieder geval weer iets in komt aan de voorkant, want ik kan me zo morgen ook echt niet op werk vertonen...
En daarnaast nog een andere vraag want ik neem aan dat mijn definitieve brug al klaar is bij de tandtechnieker maar die kan, ben ik in elk geval heel erg bang voor, niet geplaatst worden met een (volledig) afgebroken pijler.
Ik wil dan ook graag informatie wat de beste oplossing is die ook nog betaalbaar blijft en of ik de kosten van de definitieve brug hoe dan ook moet betalen (ik neem namelijk aan dat die wel al klaar ligt omdat deze a.s. vrijdag geplaatst zou gaan worden), want ik heb zelfs al een bedrag moeten lenen om de brug te kunnen betalen en die kan nu waarschijnlijk niet eens geplaatst worden, heel veel meer kosten kan ik echt niet dragen. Ik heb net 3 maanden een huis gekocht namelijk... en maak me nu dus echt zorgen, niet alleen over mijn tanden maar ook over de financiën, kan iemand mij ajb informatie/ raad geven!!??
ik ben net terug van de noodtandarts/ spoeddienst met een tijdelijke noodbrug (van 3 tanden) die ik 2 uur geleden heb gebroken, helaas konden zij me niet helpen. Morgen ga ik naar mijn eigen tandarts maar ik heb een paar vragen en maak me ontzettende zorgen!
Bij het incident waarbij vanmiddag mijn brug brak is ook 1 van de hoektanden gebroken waar de brug op vastgezet zou worden, net nu ik komende vrijdag de definitieve geplaatst zou krijgen.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat er nu nog kan want zonder hoektand/ pijler zal de tandarts de definitieve brug in mijn ogen niet kunnen plaatsen maar wat gaat er nu dan gebeuren/ wat is nu dan nog het alternatief?
Ik loop nu ook zonder 2 voortanden want de brug was niet meer terug te plaatsen en ik schaam me kapot natuurlijk, en ik vraag me dan ook heel erg af wat de tandarts morgen kan doen en of hij wel kan zorgen dat er in ieder geval weer iets in komt aan de voorkant, want ik kan me zo morgen ook echt niet op werk vertonen...
En daarnaast nog een andere vraag want ik neem aan dat mijn definitieve brug al klaar is bij de tandtechnieker maar die kan, ben ik in elk geval heel erg bang voor, niet geplaatst worden met een (volledig) afgebroken pijler.
Ik wil dan ook graag informatie wat de beste oplossing is die ook nog betaalbaar blijft en of ik de kosten van de definitieve brug hoe dan ook moet betalen (ik neem namelijk aan dat die wel al klaar ligt omdat deze a.s. vrijdag geplaatst zou gaan worden), want ik heb zelfs al een bedrag moeten lenen om de brug te kunnen betalen en die kan nu waarschijnlijk niet eens geplaatst worden, heel veel meer kosten kan ik echt niet dragen. Ik heb net 3 maanden een huis gekocht namelijk... en maak me nu dus echt zorgen, niet alleen over mijn tanden maar ook over de financiën, kan iemand mij ajb informatie/ raad geven!!??
Re: Gebroken brug
Het lijkt mij niet dat zomaar de definitieve brug geplaatst kan worden over de afgebroken stomp. Er zijn technieken waarbij de stomp passend onder brug opgebouwd kan worden. Hiervoor is mogelijk wel een kanaalbehandeling noodzakelijk, maar het zou het overwegen waard zijn.
Wat betreft de kosten van de reeds gemaakte brug, de tandarts zou toch redelijkerwijs moeten inschatten of de brugpijler sterk genoeg is om een brug te dragen. Indien er geen trauma/klap heeft plaatsgevonden zou u niet voor de kosten van een mogelijk niet bruikbare brug moeten opdraaien.
Er zitten ook nog wat stukjes restant van de afgebroken tand in het tandvlees.... Verder is het alleen maar tandvlees wat na de vorige behandeling (3 a 4 weken terug) moest herstellen en nog vrij hoog zit, dus nog niet helemaal herstelt is ook.
En stel dat de definitieve brug echt niet geplaatst kan worden, wat is dan het alternatief??
Als de brug op 3 pijlers zou komen, dan wordt de kracht over 3 tanden
verdeeld, dus mischien valt het nog mee.
Hopelijk komt alles nog goed......
Peter, geen tandarts maar wel diverse ervaringen op tandtechnisch gebied...
Ik ben wel superblij met de reacties want het neemt in elk geval een aantal onzekerheden weg.
Ik hoop dat het morgen meevalt en dat er nog wat aan te doen is...
Alleen wat prijzig ik schat zo.n 1500 euro, en je bent er zo'n maand of
zes tot 9 mee bezig.
Hoe ver is de tand afgebroken ???
Ziet de tand er verder nog goed uit, geen rotte plekken ??
Peter
Ik heb zo om 14:15 een afspraak met de tandarts, en ik maak me nu nog steeds erge zorgen.
Ik hoop echt dat hij er nog iets mee kan...
Kan de brug nog geplaatst worden ??
Peter
De definitieve brug hebben ze (godzijdank) daarna ook meteen kunnen plaatsen en ik moet ook zeggen dat het stevig in elkaar zit nu, geen speling niets!
Het is alleen nog flink gevoelig omdat ze ook een stukje tandvlees weg hebben moeten halen voor de stift en de opbouw maar dat is over een paar dagen ook wel weg. Ik ben in ieder geval ontzettend opgelucht dat het alsnog tot een goed einde is gekomen!
ik heb nu een implantaat, over 2.5 maanden moet de kroon erop als het
implantaat tenminste voldoende is vastgegroeid !!!
Al met al ben je met een implaantaat 6-9 maanden bezig.
Wat koste de 3 delige brug incl. plaatsen ??
Ik laat al mijn kroon en brugwerk doen in the Philippines !!
Peter
De nota's voor de vorige 2 bezoekjes die aan de plaatsing van de brug vooraf gingen iets minder dan 300 bij elkaar.
Al met al dus 1700 euro waarvan ik 850,= van de verzekering terug krijg.... Mjah alles beter dan zonder voortanden lopen en gelukkig ook zonder pijn