Afgelopen maand heb ik na 3 composiet-vullingen enorme pijnproblemen gekregen. Bij de eerste kies (linksboven) is vervolgens een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, omdat het een diep gaatje was. Nu volgt het probleem:
Na het vullen van de 2e kies (rechtsboven), waarbij het maar om een zeer klein gaatje en een kleine vulling gaat, is direct na het boren en vullen óók pijn ontstaan (zelfs erger dan bij de 1e kies). Dit houdt nu al meer dan 4 weken aan en de pijn is 's nachts behoorlijk (pijnstiller noodzakelijk). Ik ben bij de tandarts geweest en hij wilde tot nu toe geen wortelkanaalbehandeling uitvoeren. Een collega-tandarts die nu waarneemt vindt dat ik de wortelkanaalbehandeling nog moet uitstellen tot volgende week. Aangezien het gaatje maar zo klein was, hoopt hij nog op herstel.
Ik sta nu op het punt de weekenddienst te bellen. Bovendien is ook de 3e vulling steeds pijnlijker aan het worden. Wat is hier aan de hand, is dit probleem een fout van de tandarts en wat nu te doen?
Vgr. VlinderW
Na het vullen van de 2e kies (rechtsboven), waarbij het maar om een zeer klein gaatje en een kleine vulling gaat, is direct na het boren en vullen óók pijn ontstaan (zelfs erger dan bij de 1e kies). Dit houdt nu al meer dan 4 weken aan en de pijn is 's nachts behoorlijk (pijnstiller noodzakelijk). Ik ben bij de tandarts geweest en hij wilde tot nu toe geen wortelkanaalbehandeling uitvoeren. Een collega-tandarts die nu waarneemt vindt dat ik de wortelkanaalbehandeling nog moet uitstellen tot volgende week. Aangezien het gaatje maar zo klein was, hoopt hij nog op herstel.
Ik sta nu op het punt de weekenddienst te bellen. Bovendien is ook de 3e vulling steeds pijnlijker aan het worden. Wat is hier aan de hand, is dit probleem een fout van de tandarts en wat nu te doen?
Vgr. VlinderW
Re: pijn en ontstekingen na 3 vullingen