hooi iedereen,
ik ben ene meisje van 13 en ik wil graag een beugel omdat mijn voortanden 2 mm uit elkaar staan, mijn ondertanden scheef staan en mijn onderste hoektand tegen een tand van de bovenkaak aankomt als ik mijn tanden op elkaar zet.
dit allemaal heb ik al tegen mijn ouders gezegd, maar ze blijven maar zeggen dat ze het er niet mee eens zijn. want het is niet goed voor je tanden, maar ik vind vooral dat mijn tanden tegen elkaar aankomen heel irritant. ik merk het gewoon elke keer als ik mijn tanden op elkaar zet en het doet ook zeer.
heeft iemand een tip hoe ik mijn ouders toch kan overtuigen dat ik een beugel krijg.
ik ga vanavond zoiezo het er even over hebben met mijn ouders.
o ja.. ik ben al een keertje met mijn moeder naar de ortho geweest omdat ik het zo graag wilde , om te kijken wat hij ervan vond, hij vond het ook beter als ik een beugel zou nemen,
ik krijg alleen 1.5 jaar een slotjesbeugel en daarna een draadje achter mijn boven en ondertanden. alles wordt vergoed, dus mijn ouders maken zich alleen zorgen over dat het niet goed is voor je tanden.
grtzz, ik hoop dat het lukt vanavond en dat ze nog een afspraak maken!!
ik ben ene meisje van 13 en ik wil graag een beugel omdat mijn voortanden 2 mm uit elkaar staan, mijn ondertanden scheef staan en mijn onderste hoektand tegen een tand van de bovenkaak aankomt als ik mijn tanden op elkaar zet.
dit allemaal heb ik al tegen mijn ouders gezegd, maar ze blijven maar zeggen dat ze het er niet mee eens zijn. want het is niet goed voor je tanden, maar ik vind vooral dat mijn tanden tegen elkaar aankomen heel irritant. ik merk het gewoon elke keer als ik mijn tanden op elkaar zet en het doet ook zeer.
heeft iemand een tip hoe ik mijn ouders toch kan overtuigen dat ik een beugel krijg.
ik ga vanavond zoiezo het er even over hebben met mijn ouders.
o ja.. ik ben al een keertje met mijn moeder naar de ortho geweest omdat ik het zo graag wilde , om te kijken wat hij ervan vond, hij vond het ook beter als ik een beugel zou nemen,
ik krijg alleen 1.5 jaar een slotjesbeugel en daarna een draadje achter mijn boven en ondertanden. alles wordt vergoed, dus mijn ouders maken zich alleen zorgen over dat het niet goed is voor je tanden.
grtzz, ik hoop dat het lukt vanavond en dat ze nog een afspraak maken!!
Re: ik wil een beugel maar mijn ouders zijn het er niet mee
Andere tand- en/of kaakafwijkingen kunnen spraakproblemen veroorzaken. Door scheefstaande tanden wordt het enorm lastig om alle plekken van je tanden goed te poetsen. Als ik jou was zou gewoon blijven zeuren, dat heeft bij mij ook gewerkt!
ik ben er heel blij mee en ik zal ook proberen om een foto te sturen van hoe mijn gebit eruit ziet.
ik vind het alleen jammer dat ik nog 4 weken moet wachten, want ik wil liever nu meteen gewoon een afspraak maken, maar je hebt echt een verwijsbrief nodig dus.. nog ff wachten.
Groetjes Soul
ik hou het forum wel bij denk ik, alleen zal ik de komende 4 weken niet veel te vertellen hebben. nog ff afwachten dus..
Dat had ik ook toen ik zo oud was als jij, en nu staan ze perfect naast elkaar en dat allemaal zonder beugel.
Zelf heb ik ook een paar scheve tanden gehad, maar die zijn allemaal in 1 lijn terecht gekomen. Enig puntje is wel dat mijn tanden en kiezen iets meer schuin naar binnen staan dan gemiddeld, maar daar heb ik nooit last van gehad. Bij een ortho ben ik als 15-16 jarige wel geweest, maar die zei dat het niet noodzakelijk was. Ik heb alleen 2 tanden die tov elkaar echt een milimeter of 2 van elkaar afwijken, maar om alleen daarvoor een beugel te nemen...
Het zal een geval zijn van eens goed afwegen of al die moeite het waard is. Als het behoorlijke afwijkingen zijn dan is het het mi pas waard - de rest mag anders vinden.