Goededag allen,
Ik heb op 22 augustus een apexresectie aan mijn rechteronderkies gehad voor de 2e keer in een jaar tijd.
Gezien ik heel veel nalast heb, en diverse keren bij de kaakchirurg ben geweest vertrouw ik het niet.
Vandaag weer teruggeweest en op de foto was een hele grote zwarte vlek om de kies op de rontgenfoto.
De assistentes dachten meteen aan een nieuwe ontsteking. De kaakchirurg heeft in mijn mond gekeken en vond alles er goed uitzien
en de foto niet verontrustend. Hij heeft niet verklaard wat de zwarte vlek was.
Kan dit toch een ontsteking zijn of is dit litteken weefsel/bloed?
Gezien de pijn redelijk is, niet fijn, maar ook niet ondraagelijk en ik bijna op vakantie ga wil ik graag weten of het normaal is dat er een groot zwart gebied om de kies zichbaar is, 2 weken na een apexresectie.
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Groet...
Ik heb op 22 augustus een apexresectie aan mijn rechteronderkies gehad voor de 2e keer in een jaar tijd.
Gezien ik heel veel nalast heb, en diverse keren bij de kaakchirurg ben geweest vertrouw ik het niet.
Vandaag weer teruggeweest en op de foto was een hele grote zwarte vlek om de kies op de rontgenfoto.
De assistentes dachten meteen aan een nieuwe ontsteking. De kaakchirurg heeft in mijn mond gekeken en vond alles er goed uitzien
en de foto niet verontrustend. Hij heeft niet verklaard wat de zwarte vlek was.
Kan dit toch een ontsteking zijn of is dit litteken weefsel/bloed?
Gezien de pijn redelijk is, niet fijn, maar ook niet ondraagelijk en ik bijna op vakantie ga wil ik graag weten of het normaal is dat er een groot zwart gebied om de kies zichbaar is, 2 weken na een apexresectie.
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Groet...
Re: Apexresectie en zwarte vlek
In principe is een zwart gebied op de foto niet normaal, maar ik kan de foto niet zien, heb weinig context en kan dus moeilijk een oordeel geven en durf dan ook niets specifieks te zeggen.
Het kan ook best zijn dat het niets ergs is, een kleine interne bloeding in het omringende kaakbeen na zo een behandeling of iets soortgelijks waar de kaakchirurg van denkt dat het wel goed komt en jou dus vertelt dat het "niks is" maar hij dus bedoeld "niets ergs".
Uiteraard kan het daadwerkelijk helemaal niets zijn en slechts iets exogeens wat de vlek heeft doen verschijnen op de foto.
Vraag het de kaakchirurg gewoon wat hij denkt dat het is.
Re: Apexresectie en zwarte vlek
Maar of het bij jou dus al zo was, voordat de apex plaats vond, of nu sinds 2 weken is ontstaan dat is dus de vraag... Ik kreeg destijds een flinke antibiotica kuur weet ik nog