druk in vliegtuig bij landing, bulten boven tanden en bloe

Author:
Help de kinderen
Posted:
ma, 09/12/2011 - 14:57
Alweer bijna twee jaar geleden vloog ik naar India. Bij de tussenlanding voelde ik een drukverschil in de cabine (ook te zien aan de plastic waterflessen die zjoef..implodeerden) en kreeg ik boven mijn voortanden enkele bultjes. (ik had een frontbrug) Bovendien begon mijn tandvlees bij mijn voortanden op diverse plekken te bloeden. Ik ben eerder teuggevlogen naar Nederland waar bleek dat er ontstekingen boven de frontanden zaten. Kunnen deze ontstekingen de oorzaak zijn geweest van de problemen in het vliegtuig ?
Paramedic

Kunnen deze ontstekingen de oorzaak zijn geweest van de problemen in het vliegtuig ?

Jazeker, ontstekingen en lekkende vullingen kunnen problemen geven, en bij grote drukverschillen, die in korte tijd ontstaan, flinke pijnklachten opleveren. Als het vliegtuig een snelle daling maakt wordt geprobeerd (automatisch) om de cabinedruk op gelijke hoogte te krijgen met de buitendruk op grond niveau.
Gemiddeld genomen ligt het cabine drukniveau tijdens de vlucht op +- 6000 voet hoogte. Op de grond is de buitenlucht druk uiteraard hoger dan de druk op 6000 voet vlieghoogte. Lichaamsholten zoals oren, sinussen, gedeeltelijk afgesloten caviteiten in tanden waar ook ontstekingen zitten, kunnen de snelheid van dit drukverschil vaak niet bijbenen, waardoor druk op de weefsels ontstaat, en pijnklachten geeft. In het extreme kan hierbij een bloeding in een kies of tand ontstaan, of een trommelvlies in het oor beschadigd worden.
Daarom is het geen goed idee om te gaan vliegen als je tandproblemen hebt, die kun je beter eerst laten verhelpen door de tandarts.

Was het een geplande tussenlanding , of had het vliegtuig problemen ?
ma, 09/12/2011 - 18:57 Permalink