Ik had de volgende vraag
Ik heb al jaarreenn linksonder een klein puntje van de verstandskies wat zo maar niet onder of op het tandvlees lag.
Echter kwam de verstandskies nooit door.
Nu ik bijna 40 ben heb ik opeens door dat hij er verder doorheen is gekomen. Nog lang niet helemaal door, maar voel nu helemaal scherpe puntjes.
Ik had de laatste weken ook flink last van rond mijn oor. Alsof mijn oor werd dichtgedrukt en last nekspieren daar. en wat hoofdpijn slapen en achterhoofd
Is het normaal dat je rond je 40e dit nog krijgt.. en zijn de klachten in mijn nek en rond oor passende bij verstandskies die probeert door te komen?
Ik heb al jaarreenn linksonder een klein puntje van de verstandskies wat zo maar niet onder of op het tandvlees lag.
Echter kwam de verstandskies nooit door.
Nu ik bijna 40 ben heb ik opeens door dat hij er verder doorheen is gekomen. Nog lang niet helemaal door, maar voel nu helemaal scherpe puntjes.
Ik had de laatste weken ook flink last van rond mijn oor. Alsof mijn oor werd dichtgedrukt en last nekspieren daar. en wat hoofdpijn slapen en achterhoofd
Is het normaal dat je rond je 40e dit nog krijgt.. en zijn de klachten in mijn nek en rond oor passende bij verstandskies die probeert door te komen?
Re: verstandskies linksonder komt opeens door op mijn bijna
pijnklachten zeer waarschijnlijk
Is het nu zinvol gewoon de kies zijn gang te laten gaan totdat hij er verder doorheen probeert te komen, of is even laten kijken handiger?
De klachten rond mijn oor,, beetje dichtgedrukt en hoofd en nek , zeurend, drukkend, zijn verder normaal en behoeft geen extra aandacht? (dus meer vervelend , maar zakt na een paar weken wel als Kies er verder door komt?)
ik ben 36 en vorig jaar kwam mijn eerste verstandskies uit, aangezien hij scheef groeide heb ik deze laten verwijderen, dus ja het kan ;)
Maar als de kies op zich goed is , kan hij doordat hij doorkomt of wrikt toch deze klachten geven, en hoeft hij er dus niet uit?
Ik heb geen idee of ik mijn verstandskies er uit moet laten snijden of dat mijn klachten komen door TMD oftewel TMJ?
De kies zelf komt volgens mijn tandarts nooit helemaal door , 0ok al wrikt hij wat.
verder lijkt de kies verder nog niet slecht. In zoverre , als ik er niets mee doe of hem gewoon aanraak met mijn vinger (stukje wat er door is) dan totaal geen probleem
wel koude en warm gevoelig, en steeds druk rond mijn oor en spieren in nek
Is dit nu de doorwrikkende verstandskies of meer mijn kaak?
Of u hem weg moet halen hangt er maar net vanaf hoe de kies geplaatst is en of u er klachten van krijgt. Indien de kies horizontaal of scheef tegen uw bestaande kies aan gaat drukken, dan is het advies deze te verwijderen voordat hij schade aanricht. Zo'n verstandskies kan langzaam een andere kies perforeren, met als resultaat dat beide kiezen verwijderd moeten worden.
Een foto bij de kaakchirurg (een 3D) geeft een goed beeld van alle tanden en kiezen, en dus ook de verstandskiezen. Sowieso, als de kies scheef groeit is het de kaakchirurg die hem verwijdert, want in dat geval zit ie altijd gedeeltelijk of helemaal onder het tandvlees en moet daarin gesneden worden.
Een doorwrikkende verstandskies kan heftige pijnklachten geven die helemaal niet prettig zijn. Echter, wanneer hij uiteindelijk helemaal door is gekomen zou de pijn moeten stoppen. Daarnaast is de situatie van de zenuw ook erg belangrijk, dit is ook te zien op de foto. Extractie kan soms de zenuw beschadigen die in de kaak zit als de verstandskies er dicht bovenop zit.
Uw gevoeligheid voor warm en koud kan diverse oorzaken hebben. bv de verstandskies is de naastliggende kies binnengebroken, waardoor koud en warmte een groter effect hebben op de zenuw. Of er heerst (toevallig ook) caries in de kies. Of de zenuw is geirriteerd, of is beginnen te ontsteken.
Al met al dus een goede reden om een foto te laten maken, en zo overall een goed beeld te krijgen wat de verstandskiezen nu aan het doen zijn, of ze een gevaar zijn voor andere kiezen en indien extractie nodig is hoeveel speelruimte er is tov de zenuw. Je ziet op een foto vaak ook gaatjes, fracturen en vaak ook of de zenuw is ontstoken.
Hij vindt dat ik mijn slechts heel klein beetje doorgekomen verstandskies (maantje vorm) er maar uit moet laten snijden. Volgens hem gaat hij niet doorkomen in zijn geheel en moeten we maar dat ding er uithalen om te kijken of de klachten dan verdwijnen.. ( tja dat vind ik erg simpel)
Het punt is dat ik snachts en begin sochtends als ik wakker wordt de eerste minuten geen last heb van mijn kaak (gedeelte onder oorlel) maar zodra ik wat praat of eet dan wel. Dan zeer vol gevoel en pijnlijk. Ikzelf heb ook het gevoel dat het mijn spieren kunnen zijn daar..
En zomaar gaan snijden als er geen reden is (foto kan probleem zien...maar die maakt hij niet) vind ik TE makkelijk , en heb ik geen zin in.
Volgens mijn kaakfysio heb ik ook wel TMJ achtige klachten, maar mijn tandarts wil gewoon dat ik de zaak er uit snij.
iemand meer kijk hierop, wat het zou kunnen zijn..?
Spieren etc of toch die verstandskies
Zou een slechte of probleem bij , met , onder verstandskies niet ook snachts en begin ochtend pijn moeten doen? en klachten moeten geven, zo niet meer gezien je dan tot rust komt?
Bij mij lijken de PIJNklachten snachts en bij wakker worden juist minder en dan begint het weer
verdere klachten dus ALTIJD druk op mijn oor en ALTIJD last nek kant links en sterno cleido spier
op en vlak bij de beetje doorkomende verstandskies niet