Eindelijk, het is bijna zover ! Over drie weken is mijn brug op implantaten af, daarna krijg ik nog een nieuwe frontbrug. Ik vind het moeilijk zoniet bijna onmogelijk een kleur te kiezen. Ik heb nu een noodbrug van kleur A 3 die ik niet fris vind bij mijn haar (blond) en mijn blauwe ogen en lichte huid. Ik heb nu vooralsnog voor een mix van D2 en D3 gekozen, de kiezen hebben iets van C (grijstint) erbij.
IK wil graag advies want één tand naast de bestaande noodbrug houden vind ik moeilijk beoordeelbaar.
Ik ben al bijna twee jaar bezig met behandelingen en nu de kleur nog !
IK wil graag advies want één tand naast de bestaande noodbrug houden vind ik moeilijk beoordeelbaar.
Ik ben al bijna twee jaar bezig met behandelingen en nu de kleur nog !
Re: WELKE kleur moet ik kiezen voor kronen ??
B1 kleuren en zeker B00 kleuren kunnen zeer mooi zijn maar vloeken vaak met je eigen tanden -- neem ook iemand uit je omgeving mee om de kleur te beoordelen -- als je omgeving nadien opmerkingen gaat maken over je (te witte) kleur loop je risico je tandjes snel beu te zijn.
Wat te denken van een tijdelijke noodbrug inde kleur die je denkt
Een nieuwe noodbrug zit er denk ik niet in, maar zal ik vragen aan de tandart, goed idee !
bedankt !!
Een hulpmiddel om de kleur van je eigen tanden te bepalen. Voor jou niet van toepassing, aangezien je zelf een kleur wilt ''kiezen''...
Helaas heb ik alleen nog kroon en brugwerk en geen eigen tanden meer. De ondertanden hebben een laagje composiet, de kiezen onder zie je nooit. De tandtechnieker vindt tussen D2 en D3 ook heel mooi en ook goed passen bij de ondertanden. Hij zegt dat A2 veel te licht zal worden en schat in dat dat witte blokjes zullen lijken in mijn mond.
Ik ga hem wel vragen of zo´n vita camera daar tot de mogelijkheden behoort.
Het is eigenlijk niet zo zeer dat ik een kleur wil kiezen maar dat ik wel een kleur moet kiezen helaas.
Waarom volg je het advies van de technieker in kwestie eigenlijk niet op? Bedoel, als hij vindt dat tussen D2 en D3 het mooist gaat staan... Ik denk wel dat je op zijn expertise mag rekenen in deze....
In ieder geval succes!
Intuitief vond ik tussen d2 en d3 ook gelijk het mooist dus dat gaat het worden. Als alles af is zet ik een foto in dit topic als mooie afsluiting van een vreselijk jaar !
Ben benieuwd naar het resultaat...