Happen

Author:
digna1974
Posted:
za, 09/17/2011 - 14:32
Hallo,

Ik moet binnenkort gaan happen. Door kokhalsneigingen gaat me dit heel slecht af. Ik moet voor een boven gedeeltelijke prothese happen en later ook nog voor 1 beneden.

Hoe lang duurt het happen als handeling? Dus hoe lang zit ik met die lepels in mijn mond. Hoe lang voor boven en hoe lang voor beneden of zit er geen verschil in voor een boven en ondergebit??

alvast bedankt

groetjes
jolein50

ik heb lang hetzelfde probleem gehad als jij tot ik eens bij een tandtechnicus dit onderwerp op tafel bracht en zij raadde aan de tandarts te vragen de stoel een beetje rechterop te zetten!

misschien een tip?

sterkte
za, 09/17/2011 - 14:55 Permalink
Basset

Acupunctuur op de pols of laseren van de polsregiotussen de eerste en tweede huidlijn onder de hand zorgt voor het tijdelijk verdwijnen van de braakreflexen.
za, 09/17/2011 - 20:09 Permalink
Ortholimburg

Er zijn wel wat truukjes:vooraf niet eten helpt om de boel niet onder de k... moest het toch fout gaan.Stoel rechtop; heel goed en diep door de neus ademen tijdens de afdruk onderdrukt de braakreflex, en een beetje xylocaïnespray op het verhemelte spuiten ( oppervlakteverdoving) maakt het verhemelte wat minder gevoelig. De onderkaak gaat in het algemeen beter dan de bovenkaak, en als de tandarts de achterkant van de afdruklepel goed afdamt aan de A-lijn (overgang hard naar zacht verhemelte) dan gaat de pasta niet zo makkelijk naar binnen glijden. Ik druk bij het afdruk nemen altijd met mijn vinger op het putje tussen onderlip en kin: dit zou een acupressuurpunt zijn dat de braakreflex onderdrukt, een beetje hetzelfde als druk onder de neus om een niesbui te onderdrukken. Ik weet niet of het echt werkt, maar schaden doet het ook niet.
zo, 09/18/2011 - 14:19 Permalink
digna1974

en die plaat ga je dan ook dragen met lachgas? Want dat voelt toch ook apart. Overigens, aardig aanbod van de tandarts.

hi, ik krijg frameprotheses, geen plaatje, vanwege teveel spanning in me lijf
gaat een tandartsbehandeling me wat moeizamer af dan vroeger,loop ook bij ggz
vanwege angst en paniekstoornis en omdat ik overspannen ben,
daarom heb ik last van dat kokhalsen, gebruik sinds kort medicatie
tegen depressie en angst,heb in het verleden aantal keer gehapt, toen ging het me wel redelijk af maar heb de laatste aantal jaar zowel lichamelijk als geestelijk een
hoop te verduren gehad,ik kan het gewoon momenteel niet goed aan en wil toch me gebit laten doen dus heb ik daar wat extra begeleiding en hulpmiddelen bij nodig,
ook ben ik door me tandarts doorgestuurd naar een angstcoach
hoop dat ik straks het weer zonder hulpmiddel afkan, heb dat jaren gekund
ook laat ik binnenkort kiezen onder narcose weghalen, omdat het nu te belastend is voor me, ik ben blij dat ik hulpmiddelen krijg want anders had ik echt problemen gekregen omdat me gebit slecht is en ook diabetes heb , gr digna
zo, 09/18/2011 - 16:21 Permalink
digna1974

aha, ik was al bang dat je verhemelte volledig bedekt zou worden, dat is zo veel lastiger dan bij zo'n frame.

hi, nee krijg geen bedekt verhemelte, dat maken ze op een speciale manier voor me, ik moet aan een frame boven omdat in eerste instantie kies 26/27/17 getrokken moesten worden kies 16 zou eerst blijven staan daar is vorig jaar een zenuwbehandeling in gedaan, kwam bij de kaakchirurg die zag dat kies nummer 16
niet goed ging op nummer 16 leunt een brug dus raak me brug kwijt en heb dan een gat van vier elementen,dat was wel effe slikken voor me,heb al zoveel ingrepen gehad aan me gebit doe er zoveel aan maar het wil gewoon niet heb altijd problemen met kiezen, tanden gelukkig niet.gr digna
zo, 09/18/2011 - 16:35 Permalink
digna1974

aha, ik was al bang dat je verhemelte volledig bedekt zou worden, dat is zo veel lastiger dan bij zo'n frame.

hi, nee krijg geen bedekt verhemelte, dat maken ze op een speciale manier voor me, ik moet aan een frame boven omdat in eerste instantie kies 26/27/17 getrokken moesten worden kies 16 zou eerst blijven staan daar is vorig jaar een zenuwbehandeling in gedaan, kwam bij de kaakchirurg die zag dat kies nummer 16
niet goed ging op nummer 16 leunt een brug dus raak me brug kwijt en heb dan een gat van vier elementen,dat was wel effe slikken voor me,heb al zoveel ingrepen gehad aan me gebit doe er zoveel aan maar het wil gewoon niet heb altijd problemen met kiezen, tanden gelukkig niet.gr digna

mensen, bedankt voor jullie reacties heb toch besloten om het eerst normaal te proberen het happen, ik gebruik nu antidepressiva voel me stukken rustiger,
heb vroeger zeker 10 keer gehapt zonder problemen,vraag wel aan me huisarts medicijn tegen wagenziekte en zal weinig eten vooraf, ook las ik hier op het forum wat over ijswater drinken vooraf is wel te proberen waard bij mij is me huig gevoelig met happen niet het gehemelte, en ga ook proberen een puntje zout op de tong.bij mij zit het kokhalsreflex voornamelijk achterin me mond,
kan bijv wel heel goed tegen watten in me mond tijdens behandelingen heb daar nooit last van, kan ook heel goed tegen meerdere instrumenten tegelijk,bij mij is het juist achterin gevoeliger.moet voor me frames twee keer happen de eerste keer heel kort de tweede keer wat langer ik heb zoiets lukt het me de eerste keer dan lukt de tweede keer ook, lukt het niet de eerste keer dan kan het altijd nog met behulp van lachgas.
zo, 09/25/2011 - 10:56 Permalink
digna1974

hallo allemaal, ik heb met de huisarts gepraat over het kokhalzen, ik heb al antidepressia die ik voor langere tijd inmoet nemen, voor het happen heb ik oxazepam 25mg gekregen, en pil tegen reisziekte,ook heb ik me tandarts gebeld over de xylocainespray die gebruiken ze
ze zullen dat ook gebruiken bij me,heb ook nagevraagd hoe het precies zit met happen
ik moet twee keer eerste keer 1a2minuten de tweede keer maximaal 5 minuten
mooie oplossing zo voormij digna
di, 10/25/2011 - 15:38 Permalink
digna1974

hallo allemaal, ik heb met de huisarts gepraat over het kokhalzen, ik heb al antidepressia die ik voor langere tijd inmoet nemen, voor het happen heb ik oxazepam 25mg gekregen, en pil tegen reisziekte,ook heb ik me tandarts gebeld over de xylocainespray die gebruiken ze
ze zullen dat ook gebruiken bij me,heb ook nagevraagd hoe het precies zit met happen

mensen heb vandaag gehapt en het is erg goed gegaan, heb het happen zonder hulpmiddelen gedaan, had nergens last van 17 januari moet ik weer happen,
ook dan laat ik weer effe weten hoe het gegaan is digna
di, 01/03/2012 - 12:48 Permalink
digna1974

mensen heb vandaag gehapt en het is erg goed gegaan, heb het happen zonder hulpmiddelen gedaan, had nergens last van 17 januari moet ik weer happen,
ook dan laat ik weer effe weten hoe het gegaan is digna

hallo mensen, ik heb vandaag weer gehapt moest dit keer vier minuten per kaak.
dat is weer goed gegaan het is me allemaal erg meegevallen gr digna
di, 01/17/2012 - 13:01 Permalink
MissyBlue

Mij hebben ze in slaap gedaan voor deftige afdrukken te nemen (te happen) omdat bij mij die kokhalsreflex een zeer zware fobie van mij is... haat het gelijk de pest... dus hebben ze mij in slaap gedaan... zeer goede afdrukken nu. Ben in het bezit van 6 implantaten in men bovenkaak... krijg nu binnenkort een indraagbrug... en nadien men defnitieve brug in proselein... ben benieuwd, want kon men klikprothese niet gewoon worden :(
wo, 02/08/2012 - 14:49 Permalink