middellijn verschoven tijdens behandeling

Author:
happyteeth
Posted:
ma, 09/26/2011 - 22:18
hallo,

mijn dochter van 11 is al sinds mei aan de slotjesbeugel.
Nu vind ik dat de middellijn van haar tanden is verschoven, heb dit ook al aangekaart bij de orthodontist. De eerste keer zei hij dat ze dit voordien al had, en gaf geen verdere uitleg.

Op een andere consultatie (toen is mijn man meegegaan) zou hij gezegd hebben dat dat zo moet want dat na de behandeling haar tanden nog gaan schuiven en dat dan de middellijn in het midden zou komen. Daarmee moest hij nu overcorrigeren.

Ik heb het hier toch moeilijk mee. Gebeurt dit nog tijdens een behandeling. Binnen enkele weken moeten we terug en ga ik het opnieuw aankaarten. Hopelijk luistert de orthodontist dan beter.

Ik vroeg me ook af of bij andere mensen er ook 8 weken tussen 2 consultaties zit. Mij lijkt dat nogal lang? Sinds de plaatsing van de beugel begin mei is mijn dochter nog maar 2 keer op consultatie gekomen.
http://s212.photobucket.com/albums/cc244/eva414/?action=view&current=DSC02170bew1.jpg
Soul

Hallo,

Ik kan u gerust stellen. Aan het begin van mijn behandeling was mijn middenlijn ook recht. Ik ben inmiddels al 10 maanden onder behandeling, en mijn middenlijn is ook niet meer recht. Er zijn van zo'n momenten dat het lijkt alsof het weer recht gaat staan, maar de volgende dag lijkt hij dan weer een stukje verschoven. Dit is helemaal normaal. Meestal wordt er pas iets aan de middenlijn gedaan aan het einde van de behandeling, als alles recht staat. Omdat uw dochter pas sinds mei onder behandeling is, worden haar tanden eerst 'grof' recht gezet. Daarmee bedoel ik dat alles eerst recht in de tandboog wordt gezet. Daarna komen de details. Hier hoort de middenlijn dan bij.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd,

- Soul
ma, 09/26/2011 - 23:34 Permalink
BJN

Dat de middenlijn nu (zo kort na de start) niet goed is hoeft geen enkel probleem te zijn. Kan dus inderdaad er bij horen, wordt in een volgende fase opgelost. 8 weken is lang tussen controles, maar kan met sommige technieken prima. Soms is daarna een paar keer 4 weken efficiënter. Vraag aan anderen die daar ook behandeld zijn hun ervaringen. En je tandarts weet vaak ook meer over de kwaliteit van de ortho.
di, 09/27/2011 - 18:43 Permalink