Ik ben 46 jr en heb vorige week een vaste beugel gekregen. Nu eerst boven en over 6 weken ook het ondergebit. Onlangs is bij mij een melkhoektand getrokken (eeuwige jeugd hahahaha). De echte hoektand staat erachter en scheef. Daarachter ontbreekt weer een kies. Dus een beugel was het advies.
Nu is de bedoeling om middels de beugel bij de hoektand alles netjes op de plek te zetten waardoor een dubbele vrije ruimte ontstaat voor een 4 kroons brug op 2 pijlers.
Maar daarnaast wordt op een tweetal andere plekken in mijn mond met de beugel ruimte, die door ontbrekende kiezen niet aanwezig is, gecreeërd voor implantaten of bruggen. Mijn mond zal dan voller worden en mijn lach mooier.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe je met een vaste slotjesbeugel (nu geen elastiekjes) een aangesloten rij kiezen uit elkaar haalt om ruimte te creeëren voor een brug of implantaten? Ik heb het gevoel dat nu met de slotjes en de stang tanden en kiezen netjes recht worden gezet maar er geen ruimte wordt gecreeërd om kiezen tussen in te kunnen plaatsen.
Bij wie gebeurt dit ook en kan mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Nu is de bedoeling om middels de beugel bij de hoektand alles netjes op de plek te zetten waardoor een dubbele vrije ruimte ontstaat voor een 4 kroons brug op 2 pijlers.
Maar daarnaast wordt op een tweetal andere plekken in mijn mond met de beugel ruimte, die door ontbrekende kiezen niet aanwezig is, gecreeërd voor implantaten of bruggen. Mijn mond zal dan voller worden en mijn lach mooier.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe je met een vaste slotjesbeugel (nu geen elastiekjes) een aangesloten rij kiezen uit elkaar haalt om ruimte te creeëren voor een brug of implantaten? Ik heb het gevoel dat nu met de slotjes en de stang tanden en kiezen netjes recht worden gezet maar er geen ruimte wordt gecreeërd om kiezen tussen in te kunnen plaatsen.
Bij wie gebeurt dit ook en kan mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Re: Met beugel ruimte maken voor bruggen, hoe doen ze dat?
Dan druk opbouwen tussen de tanden waar de ruimte moet komen. Bijvoorbeeld met een veertje over de draad. Die wordt dan een aantal keer vervangen zodat er ruimte komt.
Laat je niet afschrikken doordat het bij mij drie jaar heeft geduurd: ik kreeg tussendoor een ongeluk door een val van mn paard waardoor alles los kwam te staan.
Succes ermee!