risico implantaat

Author:
Peterv
Posted:
vr, 09/30/2011 - 17:18
Hallo

ik zit met het volgende probleem: ik heb 4 kiezen (bovenaan) die nog een zilverkleurige vulling hebben. Telkens ik lach zie je precies 4 zwarte tanden. Ik begin daar echt een complex over te krijgen, mede omdat ik dit zeer onaantrekkelijk en onverzorgd vind. Ik denk dat anderen er hetzelfde over denken. Daarom dat ik overweeg om ze eruit te laten trekken en te laten vervangen door een implantaat met een kroon erop. Alleen heb ik een beetje angst voor de eventuele complicaties. Zijn die er, zojah, wat zijn ze?
Graag wat meer advies aub.
Dank u
Peterv

Is niet mogelijk. Vullingen zijn te groot. Tandarts raakt ze liever niet meer aan. Zijn advies was het zo te laten. Risico is dat bij het uitboren de tand breekt of het in ieder geval te broos gaat zijn. Laatste optie is de boel eruit. Ik wil die mottigaards er dan ook uit.
vr, 09/30/2011 - 22:05 Permalink
Workie

Is niet mogelijk. Vullingen zijn te groot. Tandarts raakt ze liever niet meer aan. Zijn advies was het zo te laten. Risico is dat bij het uitboren de tand breekt of het in ieder geval te broos gaat zijn. Laatste optie is de boel eruit. Ik wil die mottigaards er dan ook uit.
Dan kun je het proberen om er kronen op te laten zetten of nieuwe vullingen van composiet laten zetten, lukt het niet dan kun je implantaten overwegen. Ikzelf zou proberen om er composiet vullingen erin te zetten.
Risico's heb je nu al en implantaten zetten is een chirurgische ingreep waarbij er ook risico's aan verbonden zijn en die als het goed gaat een hele goede verzorging nodig hebben, je moet ze nog beter behandelen als je eigen gebit, ook zijn de kosten erg hoog.
vr, 09/30/2011 - 22:19 Permalink
TechniekerJeetje

Dan kun je het proberen om er kronen op te laten zetten of nieuwe vullingen van composiet laten zetten, lukt het niet dan kun je implantaten overwegen. Ikzelf zou proberen om er composiet vullingen erin te zetten.
Risico's heb je nu al en implantaten zetten is een chirurgische ingreep waarbij er ook risico's aan verbonden zijn en die als het goed gaat een hele goede verzorging nodig hebben, je moet ze nog beter behandelen als je eigen gebit, ook zijn de kosten erg hoog.

Dat had ik een postje daarboven al aangegeven, die composiet en die kronen....

Maar goed, in dat geval: Wie niet waagt, die niet wint! Gewoon proberen te prepareren lijkt mij en als het goed gaat een stel kronen er op.... Gaat het mis tijdens het prepareren, tja, dan kunnen ze er alsnog uit!
za, 10/01/2011 - 00:03 Permalink
vV

als daar zulke grote vullingen inzitten, hoe zijn de buurkiezen dan?
Als die ook forse vullingen hebben is een implantaat niet eens eerste keus.

En met composiet kan veel meer dan met amalgaam, ik merk dat ik steeds minder de indicatie voor een kroon stel, gewoon omdat de grens verder weg is komen te liggen.
Zoals gesteld: eruit kan altijd nog. Voor een wat beter gefundeerd oordeel zouden rontgenfoto`s wel handig zijn, want nu is het een beetje giswerk.
zo, 10/02/2011 - 10:40 Permalink
Peterv

De buurkiezen hebben ook een vulling. Jah de achterkant van mn gebit is een ijzerwinkel. :)) De voorkant is net heel netjes. Het is dus enkel bij hard lachen dat je dit opmerkt. Ik heb eind deze maand een afspraak bij de tandarts en die ging eens kijken wat hij kon doen. Een implantaat was ook niet zijn eerste keuze. Hij vreest gewoon dat de kiezen wel eens zouden kunnen breken als er an gewerkt moet worden. We zullen wel zien hoe het uitdraait.
di, 10/04/2011 - 18:41 Permalink