Ben ik een zeikerd?

Author:
glas zuurtje
Posted:
za, 10/08/2011 - 10:59
Vorige week maandag kies laten vullen met composiet.
Had erge napijn, maar die zakte een dag later goed af.

Maar nu heb ik de hele dag last van een zeurende pijn in de gevulde kies.
En als ik koud of warm drink of op een nootje of stuk kauwgum bijt is het feest.

Als ik met mijn tong voel, voel ik een 'randspleet'.
Ik word hier erg kriegelig van.

Ik ben tevens bang dat er vuil zich gaat ophopen in die spleet dat voor een nieuw gaatje zal zorgen.

Ik ben erg zuinig op mijn gebit en erg gevoelig voor dit soort zaken.

Ik wil eigenlijk dat de vulling vervangen wordt omdat ik nu een continue zeurpijn heb in die kies en tevens een bepaalde angst voor erger.

Ben ik een zeikerd? Of moet ik hier maar 'mee leren leven'? Eigenlijk weiger ik dat; pijn is reuze irritant.
Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt.
glas zuurtje

Inderdaad Romy.

Maar 3 maanden met pijn in mijn mond lopen is dan maar normaal?

Dat vind ik dus niet. Ken geen enkele arts of therapeut die zoiets zegt of zo te werk gaat eigenlijk.

Kiespijn is heel erg naar en 3 maanden zijn heel erg lang.

Vandaar mijn vraag hoe of wat.
za, 10/08/2011 - 21:22 Permalink
Romy32

Maar 3 maanden met pijn in mijn mond lopen is dan maar normaal?

Dat vind ik dus niet. Ken geen enkele arts of therapeut die zoiets zegt of zo te werk gaat eigenlijk.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je drie maanden met pijn gaat lopen.
Maar de kans dat de zenuw zich herstelt is wel aanwezig. Vandaar waarschijnlijk, dat je tandarts het zo gezegd heeft.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, na het vervangen van een vulling.
Geen constante pijn, maar wel als ik op taaie of harde dingen kauwde.
Ook teruggegaan naar de tandarts. Foto gemaakt, niks te zien.
Mijn tandarts zei dat ik het aan moest kijken, en dat als het niet overging een wortelkanaalbehandeling de enige optie was.
Het ging niet over, dus die WK-behandeling is er gekomen.

Zo kan het lopen.
Maar als je het nog even tijd geeft, kan de pijn ook geleidelijk minder worden.
De pijn moet natuurlijk niet erger worden, maar dat spreekt vanzelf.
za, 10/08/2011 - 22:02 Permalink
Romy32

Trouwens, als de vulling niet al te diep is (was ie bij mij dus wel), is een wortelkanaalbehandeling misschien niet eens nodig. Een pulpa-overkapping is dan misschien wel voldoende. Er wordt dan een laagje over de zenuw gelegd, waardoor die beschermd wordt (even simpel gezegd).
za, 10/08/2011 - 22:14 Permalink
vV

vulling vervangen is gezien de termijn na behandeling nu geen optie. om de eenvoudige reden dat je dan de zenuw extra gaat pesten, en de wortelkanaalbehandeling dan eigenlijk wel te garanderen is. Wel moet even goed gekeken worden naar hoogte, en mag best dat irriterende randje even gecorrigeerd worden.
Als de vulling maar een beetje te hoog is , duurt de napijn langer dan nodig is.
zo, 10/09/2011 - 10:04 Permalink