kosten retentieapparatuur

Author:
dpr77
Posted:
di, 10/11/2011 - 18:08
Hallo,sinds 2 weken is mijn beugel eruit en heb ik de retentieapparatuur gekregen.Dit houd bij mij in dat ik zowel onder als boven een retentiedraad heb gekregen en voor de bovenkant ook een transparante retentiebeugel.Die laatste hoef ik alleen s'nachts te dragen.Bij aanvang van de behandeling is mij verteld dat de retentieapparatuur bij de aanvangstoeslag inzit.Echer heb ik vandaag de rekening gekregen en naast de behandelmaand is er ook 48 euro in rekening gebracht voor de mondbeschermer.De 48 euro bestaat uit 18.08 voor de mondbeschermer en 29.92 aan techniekkosten.Nou zou ik graag willen weten of dit terrecht is en of dit normale kosten zijn.Mvg Danny
BJN

Dat zijn vrij lage kosten voor de retentieapparatuur.

Ooit is het misschien zo geweest in oude systemen. Toen was een beugel 3-4000 gulden. Nu 20 jaar later 2000 euro.

Er staat nergens dat de retentieapparatuur in de eerder betaalde kosten zit verwerkt. Het is ook niet logisch omdat de keuze van retentieapparatuur pas definitief wordt aan het einde van de behandeling.
di, 10/11/2011 - 18:16 Permalink
Ortholimburg

De 48 euro bestaat uit 18.08 voor de mondbeschermer en 29.92 aan techniekkosten.Nou zou ik graag willen weten of dit terrecht is en of dit normale kosten zijn.Mvg Danny

Als dit idd de techniekkosten zijn voor uitneembare retainers dan is dit belachelijk laag.
di, 10/11/2011 - 22:51 Permalink