help vreselijke pijn

Author:
Nesie
Posted:
wo, 10/12/2011 - 16:52
Ik weet mij geen raad meer vandaar dat ik hier maar advies kom vragen. Het gaat om het volgende, In juli kwam ik bij de tandarts mijn kies was afgebroken en kon niet meer gemaakt worden dus ik zou een kroon krijgen.
Als volgt ging de behandeling ik kreeg dus in juli een wortelkanaalbehandeling met een noodkies. Ik vroeg moet ik geen antibiotica nee dat hoefde niet. De ijzere huls van de noodkies die erom heen zat diep in mijn tandvlees dus deed erg pijn en werd naar beneden gedrukt zodat de stand van die noodkies lager was en had daar veel last van vooral in de nacht omdat mijn mond scheef stond een beetje en vond hem erg tegen de voor en de andere kies erachter aan drukken net alsof ze geen ruimte hadden maar goed ik ging naar huis en had de eerste dagen geen pijn.Daarna kwam de pijn ik belde de assistente en die zij dat ik pijnstillers moest nemen.Op een gegeven moment begon het ook te stinken weer gebeld toen mocht ik komen dat was begin aug na de eerst behandeling van begin juli liep toen al een tijdje dus met pijn. maar goed ik mocht komen (ik dacht dat hij hem eruit zou halen en schoon zou maken onder die nepkies. maar dat heeft hij niet gedaan alleen erom heen omdat hij te strak in mijn mond zat voelde hem wel trekken maar hij kreeg hem er niet uit vandaar dat hij hem rondom schoongemaakt verder niet maar hij zei dat de kies er niet uit mocht anders kon de kroon niet geplaatst worden.Vond het raar dat ik weer geen antibiotica kreeg terwijl de pijn volgens mij toch een duidelijke ontsteking onder die nepkies was en vandaar ging stinken maar nee ik moest weer zo naar huis. Ik moest wachten vanaf begin juli tot 4 oktober voordat ik mocht komen omdat ik verging van de pijn niet kon slapen deze maanden eten wilde ik niet want dan kreeg ik pijn heb ik tot die tijd pijnstillers genomen dus in die periode zeker 2 maanden, omdat ik perse moest wachten. Op 4 oktober kon ik niet langer meer ik kwam binnen en ik zei hij moet eruit en dat deed hij ook denkend dat de pijn over zou gaan. Hij trok hem eruit ik zei moet hij niet schoongemaakt worden die grote wond met zo een gat dit is de kies waar ik normaal mee kauw nee hoor bloed wel schoon geen antibiotica niks weer naar huis.De pijn die ik nu heb is onverdraagelijk volgens mij zag ik zwart grijze stukjes in het gat zitten zijn dit de zenuwen die bloot liggen?mijn kaak oor hals en hoofd doen pijn ik neem pijnstillers die helpen soms wel maar 3 uurtjes weer uitgewerkt kan toch niet zoveel pijn stillers blijven nemen zolang en met deze pijn blijven lopen kan niet slapen amper eten dit is een plaatsvervangend tandarts. Enige tijd geleden heb ik aangegeven dat ik allergisch was voor amoxcilline en nu ik belde omdat ik zo een pijn heb heb ik gevraagd om een antibiotica kuur want ik wilde niet terug omdat ik geen vertrouwen meer had in deze tandarts en ook boos door zijn nalatigheid dat heb ik ook gezegd. Mijn vraag is aan jullie duurt het altijd zolang voor dat een kroon geplaatst wordt? en een noodkies zolang blijft zitten had hij niet moeten weten toen het ging stinken en pijn deed dat het een onsteking was.
Als klap op de vuurpijl schrijft hij het antibioticum voor wat ik nou net niet mag hebben de amoxcilline vind u dit niet nalatig.
Ik kijk altijd alles na op internet voordat ik het neem en las dit ben gelijk na de apotheek gegaan en die hebben mij wat anders gegeven. graag wil ik ook weten dus of die grijze zwarte dingetjes die uitsteken in de grote wond zenuwen zijn die bloot liggen en of dit niet had moet worden schoongemaakt en dichtgemaakt en wat nu te doen tegen al deze pijn.Vast bedankt
Ortholimburg

Als de tand 3 maanden geleden werd ontzenuwd en alles nu nog altijd zo'n pijn doet, dan lijkt het me dat er toch iets fundamenteel mis is.
Napijn na een ontzenuwing is zeker mogelijk, maar na drie maanden moet dit wel over zijn. Als pijnstillers niet goed werken ,en een proefbehandeling met antibiotica wél aanslaat zit er ergens een infectie. dit moet m.i. nagekeken worden.Evt tweede advies vragen?
do, 10/13/2011 - 21:20 Permalink