Hallo, ik zou graag jullie mening eens weten.
Mijn kroon, die ik sinds ongeveer 2008 heb, is afgebroken bij de wortel van mijn tand.
Dat wil zeggen, niet de gehele kroon, maar ongeveer de breedte van de tand en een halve centimeter naar boven.
Nu zegt mijn tandarts: dat kan gebeuren. Heeft niets te maken met de kwaliteit?
Maarre: Ik ben van mening dat dit niet zo is.
Mijn tanden zijn maandag nog de halfjaarlijkse controle gepasseerd, en de zaterdag erna springt er een behoorlijk stuk af?
En dat terwijl ik niets bijzonders heb gedaan/gegeten en ik ook niet gevallen ben of zo.
Gewoon, ik niesde en er vloog een stuk kroon van mijn tand :smt010 :smt013 :smt010 :cry:
Wat moet ik hier nu mee?
Het is wel mijn voortand, en het is al de tweede keer dat er iets met een kroon gebeurt.
De eerste keer was mijn eigen pech, ik gleed uit en toen spleet de kroon van boven naar onder en van voor naar achter. Er zaten zogezegd gewoon twee helften nog op mijn resterende tand.
Deze keer echter is niet van dat al gebeurd.
En tandenknarsen, inderdaad, dat doe ik, maar daar kan t niet aan liggen, ik heb zo'n bitje in 's-nachts, en bovendien zou de kroon dan bovenaan afbreken.
Mijn tandarts is van mening dat dit voor mijn eigen rekening zal komen.
En daar ben ik het niet mee eens. Maar ik durf hem dit niet te zeggen.
HELP.
Mijn kroon, die ik sinds ongeveer 2008 heb, is afgebroken bij de wortel van mijn tand.
Dat wil zeggen, niet de gehele kroon, maar ongeveer de breedte van de tand en een halve centimeter naar boven.
Nu zegt mijn tandarts: dat kan gebeuren. Heeft niets te maken met de kwaliteit?
Maarre: Ik ben van mening dat dit niet zo is.
Mijn tanden zijn maandag nog de halfjaarlijkse controle gepasseerd, en de zaterdag erna springt er een behoorlijk stuk af?
En dat terwijl ik niets bijzonders heb gedaan/gegeten en ik ook niet gevallen ben of zo.
Gewoon, ik niesde en er vloog een stuk kroon van mijn tand :smt010 :smt013 :smt010 :cry:
Wat moet ik hier nu mee?
Het is wel mijn voortand, en het is al de tweede keer dat er iets met een kroon gebeurt.
De eerste keer was mijn eigen pech, ik gleed uit en toen spleet de kroon van boven naar onder en van voor naar achter. Er zaten zogezegd gewoon twee helften nog op mijn resterende tand.
Deze keer echter is niet van dat al gebeurd.
En tandenknarsen, inderdaad, dat doe ik, maar daar kan t niet aan liggen, ik heb zo'n bitje in 's-nachts, en bovendien zou de kroon dan bovenaan afbreken.
Mijn tandarts is van mening dat dit voor mijn eigen rekening zal komen.
En daar ben ik het niet mee eens. Maar ik durf hem dit niet te zeggen.
HELP.
Re: Stuk van kroon afgebroken bij de voortandwortel
of het al dan niet te voorzien zou zijn geweest kan ik zo niet zeggen, zonder foto`s en andere informatie.
kan trouwens weldegelijk van knarsen komen.
En foto's kan ik zo niet maken natuurlijk, zit voor in mijn mond.
Maar communicatie is helaas niet mijn sterkste punt, waar het het opkomen voor mijzelf betreft.
Dus..
Ik zal morgen kijken, en misschien een second opinion, kan nooit kwaad he?
Wat er gebeurd kan zijn is dat je door het niezen de tanden op elkaar geklapt hebt, misschien niet eens gemerkt, waardoor de kroon is gebroken.