Zoals ik in mijn andere topic al schreef heb ik al jaren ontsteking na ontsteking, helpt er niks en ben ik alleen dit jaar al 3600 euro kwijt aan alleen zenuwbehandeling enz.
Omdat ik nu inmiddels in de schulden zit door al deze rekeningen en er geen einde aan komt en ook de tandartsen geen oplossingen meer weten heb ik een prothese gevraagd. De tandarts zag hier de noodzaak van in. Wel heeft hij de afgelopen 2 weken met mijn eigen tandarts en mijn andere artsen (ivm mijn medicijnen en ziektebeelden) overlegd.
Ik vond dit erg netjes en zorgvuldig.
Vandaag kreeg ik de goedkeuring binnen van de zorgverzekeraar, 75% word vergoed van de boven en onder prothese.
Het trekken van alle kiezen en tanden (wat bijna 1100 euro gaat kosten) word niet vergoed omdat ik al over mijn vergoedingen van dit jaar heen zit maar deze worden zeer waarschijnlijk wel door de sociale dienst vergoed.
Gelukkig heb ik mijn ouders die mij hierbij willen helpen en dit voor willen schieten tot ik een (gedeeltelijke) vergoeding heb gekregen.
A.s. maandag ga ik naar een mondtechnicus, die gaat afdrukken maken en dan neem ik gelijk de goedkeuring van de verzekeraar mee naar hun zodat hun ook weten dat het goedgekeurd is. En dan zal ik wel horen hoe verder...
Ik vind het spannend!
Omdat ik nu inmiddels in de schulden zit door al deze rekeningen en er geen einde aan komt en ook de tandartsen geen oplossingen meer weten heb ik een prothese gevraagd. De tandarts zag hier de noodzaak van in. Wel heeft hij de afgelopen 2 weken met mijn eigen tandarts en mijn andere artsen (ivm mijn medicijnen en ziektebeelden) overlegd.
Ik vond dit erg netjes en zorgvuldig.
Vandaag kreeg ik de goedkeuring binnen van de zorgverzekeraar, 75% word vergoed van de boven en onder prothese.
Het trekken van alle kiezen en tanden (wat bijna 1100 euro gaat kosten) word niet vergoed omdat ik al over mijn vergoedingen van dit jaar heen zit maar deze worden zeer waarschijnlijk wel door de sociale dienst vergoed.
Gelukkig heb ik mijn ouders die mij hierbij willen helpen en dit voor willen schieten tot ik een (gedeeltelijke) vergoeding heb gekregen.
A.s. maandag ga ik naar een mondtechnicus, die gaat afdrukken maken en dan neem ik gelijk de goedkeuring van de verzekeraar mee naar hun zodat hun ook weten dat het goedgekeurd is. En dan zal ik wel horen hoe verder...
Ik vind het spannend!
Re: Prothese
Volgende week maandag moet ik wéér happen maar dan in een ander goedje... daarna gaat de tandtechnicus gelijk bij mij en met mij kijken welke kleur tanden en kiezen het mooiste staan en mag ik uiteindelijk kiezen.
Als het goed is hoef ik dan geen 3e afspraak bij de tandtechnicus (omdat ik al mijn tanden en kiezen nog heb denkt de assistente aan 2 afspraken genoeg te hebben) en als dat inderdaad zo is dan word vandaag over 3 weken alles getrokken.
Als ik wel nog een 3e keer naar de tandtechnicus moet dan moet die afspraak eerst gepland worden en gaat het trekken later gebeuren, blijft dus nog even spannend!
Ik vind het erg spannend worden!!
Inplaats van 80 minuten heeft het 2,5 uur geduurd...
Het bloed stroomt er nog steeds uit maar dat was normaal deze avond zeiden ze... de pijn is ook echt heftig maarja ik mag alleen paracetamol codeïne dus dat lijkt me logisch...
Het gekke is alleen dat mijn bovengebit eruit valt als ik hem niet met mijn tong tegen mijn gehemelte duuw, dan valt hij echt gewoon helemaal eruit.
Is dit normaal?
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven...
groetjes vlinderkind
Ik dacht het gister al maar vandaag heeft de tandarts het bevestigd.
Ze wil er nog niks aan doen omdat ze het dan weer moet verdoven en een sneetje moet maken om het botsplintertje te verwijderen... ze is bang voor ontstekingen omdat ik daar snel last van heb.
Vaak groeit het er vanzelf uit zei ze dus daar hoop ik maar op!
Maar 1 plekje waar zo'n botsplintertje zit doet zo'n zeer! Als ik mijn mond beweeg om te praten te drinken of iets dan biggelen de tranen over mijn wangen, die prothese schuurt continue over dat botsplintertje en is extreem pijnlijk!
Verder zaten er een paar hechtingen echt te iriteren en die heb ik er net (een week na het trekken dus) uitgehaald. Volgens mij kan dat na een week toch?
Ik hoop echt dat dat ene botsplintertje minder pijn gaat doen wat poeh... :cry:
Ben blij voor je dat er nu vaart in komt.
Je kaken hebben een behoorlijke ingreep ondergaan, en hebben alle rust nodig.
Het bot staat alle kanten op (je vermoeden van botsplinters) en het duurt gewoon een aantal maanden voor het spul weer in model komt.
Ook al mijn tanden en kiezen werden getrokken, en ik herinner me dat ik nauwelijks de prothese in kon hebben van de pijn, iedere beweging was te veel.
Vandaar dat ik als ik zo'n heel eg pijnlijk plekje zou hebben ik de prothese dan maar (nog) niet zou indoen, als de prothese maker hem nog niet kan bijwerken.
De protheses passen in 1ste instantie voor geen meter, want die zijn gemaakt aan de hand van een afdruk van de kaken toen er nog tanden en kiezen inzaten.
Kortom, in feite een noodoplossing dus, zodat je geen lege mond hoeft te hebben.
Houd moed, velen zijn ons voorgegaan (en zullen volgen)
Het komt allemaal goed, en over een tijdje zul je absoluut! tevreden zijn met het resultaat!
Hou ons op de hoogte
toi toi
X Alien
Helaas kon ik vanaf gisteravond alleen nog maar gebonk in mijn mond voelen, voor mij het teken dat er een ontsteking aan het komen is.
Mijn nacht is vreselijk geweest ik kon niet gaan liggen en vanmorgen gelijk de arts gebeld. Daar kon ik komen en er werd inderdaad geconstateerd dat alles rood, opgezet en ontstoken was (afgelopen vrijdag was het nog echt mooi rustig en nu dus weer rood en ontstoken)
Ik heb gelijk weer een kuur gekregen (mijn 1e kuur duurde een week en was gisterochtend pas over) ik vroeg of die kuur dan wel geholpen heeft en de arts antwoordde van wel, juist omdat het er rustig uit zag tot vandaag. En dat klopt want na 8 uur is de kuur uitgewerkt en dat was dus gistermiddag toen de pijn steeds erger werd.
Nu een kortere maar stuk sterkere kuur gekregen, 5 dagen, 3x per dag.
@ Alien, ja het heeft gewoon allemaal tijd nodig, leuk dat je reageert, doet me goed!