wortelkanaalbehandeling voor de 2e keer

Author:
verkaadje
Posted:
vr, 10/28/2011 - 11:35
Hallo

Ik heb een vraag ik zit bij een tandarts die in het verleden al vele fouten heeft begaan.
Nu heb ik het idee dat ik word opgelicht.
Ik heb 04-10 een wortelkanaalbehandeling gehad bij deze tandarts alleen nu moet ik nog een keertje heen.
Mijn vraag is klopt dat wel want ik heb eerder een wortelkanaalbehandeling had in een andere tand en daar voor hoefde ik maar 1x te komen (later is deze tand er uit getrokken omdat er evengoed een onsteking onder zat)
Daarom vind ik het nu zo vreemd dat ik nu 2x heen moet.
Ik heb de eerste rekening reeds ontvangen zie bijlage.
In het verleden heeft deze tandarts mijn zus ook al eens te veel laten betalen.
En ik heb 5 jaar lang een beugel gehad en vorrig jaar zei hij tegen mijn misschien word het weer tijd voor een beugel nou toen sprong ik bijna uit mijn vel.
Graag hoor ik van u hoe het precies zit want ik heb het gevoel dat het niet klopt
Attach
Chris888

Het komt vaak voor dat een wortelkanaal in twee zittingen gebeurt. Dat kan zijn omdat er in de agenda van de tandarts geen tijd is de behandeling in één keer af te maken. De eerste behandeling dient dan vooral om patient van een pijnklacht af te helpen. Het kan ook zijn dat de tandarts er vanuit medisch oogpunt voor kiest de kanalen na een initiële behandeling in een tweede (soms zelfs derde, enz) zitting nogmaals schoon te maken, om er zo goed mogelijk voor te zorgen dat de ontsteking voldoende weg is voordat het element definitief wordt afgesloten.

Ik denk dat het een goed idee is als je van tevoren een begroting vraagt, zodat je weet waar je aan toe bent. Misschien helpt dat voor het vertrouwen. Hoeveel vertrouwen heb je eigenlijk nog in je tandarts?
vr, 10/28/2011 - 11:52 Permalink
verkaadje

Ik denk dat het een goed idee is als je van tevoren een begroting vraagt, zodat je weet waar je aan toe bent. Misschien helpt dat voor het vertrouwen. Hoeveel vertrouwen heb je eigenlijk nog in je tandarts?[/quote]

heel veel vertrouwen heb ik niet meer in mijn tandarts dat is wel zeker ik zal eens kijken wat de tandarts zegt tegen me moet maandag heen.
vr, 10/28/2011 - 11:59 Permalink
Basset

Er is eigenlijk niets mis met die rekening, zelf zou ik die calciumhydroxide niet aanrekenen. Het is niet meer dan een concultatie met vaststellen van de ernst van de te maken ingreep. Er is niets verkeerd aangerekend voor de inni behandeling.

het afbehandelen van een wortelkanaal in 1 = 2 of 10 zittingen heeft behoudens anesthesie en foto's geen enkele invloed op een hogere rekening dan in 1 maal. Uiteindelijk schat je tandarts ook het risico in van falen der behandeling in 1 kaar alnaar de ernst van de toestand.
Dat heeft niets met oplichten te maken.

Let aub op je woorden vooralleer een stelling te plaatsen. Een eventuele administratiefout is nog geen oplichting
vr, 10/28/2011 - 12:41 Permalink