Verstandskies

Author:
____MISPLACED
Posted:
za, 10/29/2011 - 23:48
Goedenavond,

Ik zit met een probleemp en ik weet niet goed wat ik er mee moet. Woensdagochtend is mijn verstandskies linksonder getrokken. Dit is niet al te makkelijk gegaan, hoop gewurg, geboor en getrek, ze zijn ong. 40 minuten bezig geweest. Uiteindelijk was het klaar en werd en gezegd dat ik het maar een dagje rustig aan moest doen, coldpack erop en paracetamol slikken. Tegen de tijd dat ik thuis was (na 10 minuten) voelde ik al een onheilspellend gevoel in mijn kaak. Direct paracetamol geslikt (1gr), maar helaas, na een uur was mijn lip en wang nog verdoofd, maar mijn kaak stond voor m'n gevoel op ontploffen.

Donderdag ben ik overgestapt op ibuprofen 400 mg omdat de paracetamol niets deed (ik slikte ong 10-12 tabletten per dag, te veel maar anders trok ik het niet). Ik ben naar bed gegaan met twee ibuprofens (rond 23.00 uur), en werd om 5.00 uur wakker van de pijn, het was niet te harden. Vrijdag heb ik daarom de huisarts gebeld (tandarts was dicht), en ik heb ibuprofen 600 mg gekregen, 2xdd. Het probleem is dat dit nog steeds niet voldoende is. Ik zit nu aan het maximum (volgens de bijsluiter) van 4 tabletten per dag. Het is dan een uur pijnvrij, maar dan begint het zeurende gevoel al en na twee uur is de pijn in alle hevigheid terug.

Nu vraag ik me af, is dit normaal? Ik snap dat het een paar dagen zeer doet, maar voor m'n gevoel wordt het niet beter, en het lijkt me niet normaal dat de tandarts zegt dat ik genoeg zou moeten hebben aan paracetamol, maar dat ik met 3200 mg ibuprofen nog steeds verga van de pijn.
Ook heb ik voor mijn gevoel een vieze smaak in mijn mond en een slechte adem. Naar mijn idee heb ik dat anders nooit (heb in ieder geval nooit commentaar gehad haha). Het is ook steeds dezelfde smaak, maakt niet uit wat ik eet of drink en of ik mijn tanden poets (dan is het na 10 minuten er weer)

Hoop dat iemand me kan helpen of in ieder geval geruststellen!
sterredag

Dit klinkt idd niet goed. Vind het eigenlijk opvallend dat je geen brufenpoeder hebt meegekregen, is vrij normaal na het trekken van een verstandskies om daar een receptje voor mee te krijgen en dat werkt zowiezo veel beter, maar het klinkt behalve de pijn zowiezo niet goed, zal toch maar bellen eventueel mening van een andere kaakchirurg vragen als je er met deze niet uitkomt
zo, 10/30/2011 - 00:24 Permalink
____MISPLACED

Bedankt voor de reactie. Ik ben vanmiddag bij de tandarts geweest en het was inderdaad een beetje ontstoken. Hij heeft het gespoeld en me een nieuw recept voor ibuprofen 600 mg gegeven. Heb verder niet echt advies meegekregen maar heb zelf besloten om maar met een zoutoplossing te gaan spoelen ofzo, om toch wat te doen...
ma, 10/31/2011 - 20:13 Permalink