Kiespijn en niets lijkt te helpen...

Author:
liesb
Posted:
zo, 10/30/2011 - 02:54
Hallo,

Ik ben ten einde raad op zoek naar een oplossing...
Sinds woensdag heb ik ongelooflijke zenuwpijn. De pijn komt en gaat, maar hoe langer hoe frequenter en hoe intenser. Ik voel mijn hartslag kloppen als ik mijn vingers tegen mijn wang duw. Begon bij 1 tand, deze is een paar weken terug gevuld.
De dag erna ook de tanden ernaast: pijn. Vrijdag: de hele rechter bovenkant: pijn. Vandaag: rechts boven en rechtsonder: pijn.
Ik heb een zeer zwak gebit, moet maandelijks op controle en er is telkens wel wat te doen... en ik ben dus ook wel pijn gewoon, laat af en toe een klein gaatje dichtdoen zonder verdoving maar dit slaagt alles. Ik kan niet weg van de pijn.
Tandarts is in verlof tot woensdag. Dus vrijdag naar de huisarts, die schreef amoxicilline sandoz voor. Daar heb ik er nu al 5 van op maar het is dus alleen maar erger geworden.
Heb reeds paracetamol en ibuprofen geslikt maar dat helpt helemaal niets! Moet er wel bijzeggen dat ik moeilijk te verdoven ben, na 2 keer bijspuiten lig is soms nog te zweten van de pijn als de tandarts boort. En ooit voor een algemene verdoving hebben ze de dosis tot twee maal toe moeten verhogen voor ik in slaap kon.

Uit misérie ben ik gisteren een sigaret gaan roken (was gestopt door zwangerschap en geef nu nog steeds borstvoeding) en na 3 trekjes was de pijn (even, maar dat is op dat moment een hele opluchting) weg. Heb mijn kind op reservevoeding uit de diepvries gezet vandaag en ben als een zot sigaretten gaan roken telkens ik niet meer kon houden van de pijn.

Nu vraag ik mij af: hoe komt dit en is dit wel OK dat roken? Het is echt mijn enige beetje uitweg... maar ik wil het probleem hiermee ook niet erger maken.
Ik dacht er aan om morgen Dafalgan codeïne te halen bij een vriendin, aangezien ik mijn afgekolfde melk nu toch liever weggooi (door antibiotica, ibuprofen en sigaretten). Maar weet niet of dat wel OK is in combinatie met de antibiotica...?? Morgen is zondag dus ook de huisarts is onbereikbaar.

Ik moet het minimum tot woensdag kunnen uithouden want pas dan is mijn tandarts terug, maar op die manier zal dat een hele opgave worden. Wil helemaal geen andere tandarts want er is al heel veel aan de hand geweest met mijn tanden en mijn eigen tandarts weet wat, maar ik niet dus ik kan het ook niet gaan vertellen.
Slapen lukt niet van de pijn, zelfs niet als ik rechtop zit (bij liggen ga ik pas helemaal dansen en krijsen van de pijn). Wat kan ik in godsnaam doen om hier door te komen? Ik zit hier nu met antibiotica, 800mg ibuprofen (in de loop van de dag nog 2x400mg geslikt) en een glas jenever naast mij waarvan ik nog twijfel of ik die ga opdrinken want die antibiotica ook hé... maar ik hoop gewoon dat dat misschien zou helpen! Ben echt ra-de-loos!

Dan vond ik een kind op de wereld zetten zonder verdoving in elk geval veel fijner hoor!

Kan iemand me dus uit de nood helpen met:
- is het erg sigaretten te roken in mijn geval?
- mag dafalgan codeïne met de antibiotica samen?

Alvast heel erg bedankt!
Liesbeth
Miriam1978

Mijn tip: bel de waarnemend (spoed/weekend) tandarts en laat deze de zenuw verwijderen. Dan ben je van de pijn af en kan je eigen vertrouwde tandarts de endo netjes afmaken. Al die pijnstillers en antibiotica zijn niet goed voor je lijf, zeker niet als je borstvoeding geeft. Van zo'n hoge dosis ibuprofen kan je maagklachten krijgen. Wat dat roken betreft, een verslaving is zo geboren. Uit eigen ervaring ben ik het met je eens dat een bevalling minder pijnlijk is dan een fikse pulpitis. Sterkte!
zo, 10/30/2011 - 06:56 Permalink
liesb

Hoi,
Dank voor het snelle antwoord! Afspraak kunnen regelen om 11h30, kan niet wachten tot het zover is :D
Roken stop ik iig NU terug want ik was zo blij dat ik er vanaf was, dit was een pure wanhoopsdaad en mijn keel doet pijn op de koop toe!
Blij hoor anders had ik hier tot woensdag nog half liggen doodgaan :)
zo, 10/30/2011 - 10:13 Permalink