Hallo,
Ik moet woensdagmiddag happen , krijg dus een kunstgebit i.v.m slecht gebit
door Parodontitis al heb ik altijd 2 daags gepoetst maar, door een paar kiezen helemaal achterin verloren te hebben, zijn mijn tanden wat uitelkaar gegroeid, en ik vind dit niet meer zo'n fraai gezicht , en het zal er niet mooier op worden, en de tandarts was van mening dat het beter is om boven alles uit te laten trekken en een kunstgebit voor mij te maken.
Ik ben niet bang voor de tandarts zelf, maar wel voor naalden en pijn en wat er komen gaat..
De hele weekend heb ik allerlei doemscenario's zitten te piekeren over mijn paar beetje los zittende kiezen,
i.v.m happen.
Nu de dag nadert , dat ik moet happen, komen er steeds meer vragen naar boven.
Dus mijn vraag is, als ik woensdag moet happen, kunnen deze beetje loszittende kiezen niet helemaal los geraken?? en meekomen als de tandarts de lepel uit je mond haalt??
Ik ben nu echt bang om te gaan happen, wil natuurlijk niet dat deze tanden zonder verdoving per ongeluk
uit worden mijn mond getrokken door het happen..
Durf bijna niet meer te gaan, wil bijna afbellen nu..
helup .. :(
Ik moet woensdagmiddag happen , krijg dus een kunstgebit i.v.m slecht gebit
door Parodontitis al heb ik altijd 2 daags gepoetst maar, door een paar kiezen helemaal achterin verloren te hebben, zijn mijn tanden wat uitelkaar gegroeid, en ik vind dit niet meer zo'n fraai gezicht , en het zal er niet mooier op worden, en de tandarts was van mening dat het beter is om boven alles uit te laten trekken en een kunstgebit voor mij te maken.
Ik ben niet bang voor de tandarts zelf, maar wel voor naalden en pijn en wat er komen gaat..
De hele weekend heb ik allerlei doemscenario's zitten te piekeren over mijn paar beetje los zittende kiezen,
i.v.m happen.
Nu de dag nadert , dat ik moet happen, komen er steeds meer vragen naar boven.
Dus mijn vraag is, als ik woensdag moet happen, kunnen deze beetje loszittende kiezen niet helemaal los geraken?? en meekomen als de tandarts de lepel uit je mond haalt??
Ik ben nu echt bang om te gaan happen, wil natuurlijk niet dat deze tanden zonder verdoving per ongeluk
uit worden mijn mond getrokken door het happen..
Durf bijna niet meer te gaan, wil bijna afbellen nu..
helup .. :(
Re: loszittende kiezen, hoe gaat het dan met happen?
sterkte
Met kloppend hart dus heb ik gehapt, verwachtte echt dat ik volledige tandenloos zou zijn erna.
Wel: ik was echt wel opgelucht hoor. Na het verwijderen van de lepel had ik alles nog in m'n mond. Ook toen ik 3 dagen erna weerom happen moest, dit keer in een ander goedje met een grijsachtige kleur, kwamen de losse tanden niet mee.
Ik zou dus zeggen: niet over piekeren. Ik had mezelf ook onnodig bang gemaakt. Ben nu een maand verder: intussen alle resterende tanden en kiezen laten verwijderen + onmiddellijk kunstgebit boven en onder erin. En geloof mij: ik ben nu zoooo opgelucht. Had ik veel eerder moeten laten doen.
Laat je dus niet bang maken, ga maar happen en je zult zien dat het echt meevalt.
Ik wens je veel moed en heel binnenkort ga ook jij inzien dat die angst ongegrond is.
Sterkte hoor!
moedertje.
Bedankt voor je antwoord moedertje :)
Ja, het happen viel echt reuze mee mee.
Kreeg later wel een telefoontje, dat het happen niet helemaal goed was gelukt,
dus moet ik aanstaande donderdag weer gaan happen.
Ik zie er wel tegenop dat alle boven tanden/ kiezen in een keer worden getrokken, over een paar weken na het happen dus.
Hoop dat dit dan ook mee valt dan aghhhh.. :roll: