Pijnna foute wortelkanaalbehandeling

Author:
Geertje1212
Posted:
zo, 10/30/2011 - 09:16
Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag ben ik naar de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling. Tijdens de behandeling is echter het ontsmettingsmiddel (chloor) te hard in mijn wortel gespoten en daardoor via mijn wortelpunt mijn kaak in is gelopen.
Dit heeft ontzettend veel pijn gedaan. "s middags van de pijn ook weer teruggegaan want ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Zware pijnstillers en een antibiotica kuur ontvangen. Nu 5 dagen later is de zwelling uit mijn wang redelijk weg alleen de pijn is er nog steeds. Ik kan nog niet eten met die kant want als er ook maar iets per ongeluk op die kies komt dan ga ik door de grond. Gisteravond heb ik van de pijn ook weer jankend in mijn bed gelegen. Heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren? Ik ben namelijk in staat om die kies te laten trekken aangezien de pijn ondragelijk is.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en kan mij meer vertellen????

Thanks alvast!
Geertje1212

Dank je wel voor je snelle antwoord. Mijn wortelkanaal is nog niet dicht gemaakt. Ik weet niet of dit nog iets uitmaakt?

Ik heb morgen weer een afspraak met mijn tandarts maar aangezien dit de eerste keer is dat ze dit meemaken weten ze er weinig van. Het enige wat ze zeiden was dat het vanzelf weer over moest gaan volgens de theorie.

Vandaar dat ik het een ander probeer uit te zoeken, want de pijn is erg hevig en heb geen zin om hier nog tijden mee door te lopen en dat het misschien erger wordt.

Dank je wel alvast!
zo, 10/30/2011 - 12:31 Permalink
tandenjes

je kan best naar de kaakchirurg want de kans dat een apexresectie nodig is om het aangetaste bot schoon te maken is niet ondenkbaar.

Is dit dan pijn van het te hard inspuiten van chloor? en daarom apex?
tast je kaakbot aan van chloor?

normaal geslaagde/nette wkb na 1 jaar nog sluiering te zien kaakbot dan pas na de kaakchirurg voor apex.
zo, 10/30/2011 - 20:07 Permalink
Basset

neen dit is niet noodzakelijk van te hard inpuiten, een open apex kan ook vloeistof laten doorsijpelen en dan is er nog de zeldzaamheid van een chloorallergie. Heb ooit zo een patient gehad en die mag nu alleen gespoeld worden met steriel water. Ook zou het kunnen dat er iets mis is met de buffering in de vloeistof maar dat is zeldzaam daarvoor moet een staal naar de fabricant gestuurd worden. Gelukkig hebben we nu laser hiervoor.
pijn lijkt me aan te geven dat er nog een reactie is op resten in de kaak en dan ligt snelle bot curretage voor de hand.
ma, 10/31/2011 - 09:54 Permalink