Beste allemaal,
Onderstaand bericht had ik per abuis in de verkeerde rubriek gezet. Volgens mij hoort het bericht echter in deze rubriek...
Bij 1 van mijn kiezen heb ik al lange tijd het idee dat er in de buurt van de tandhals een gaatje zit. Op de in februari jl. gemaakte digitale foto was echter geen beginnend gaatje of zwakke plek te zien. Misschien is het vergezocht, maar is het mogelijk dat door 1 of andere oorzaak een gaatje op een foto niet zichtbaar is? Ik hoop dat er iemand wil reageren. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Susie
Onderstaand bericht had ik per abuis in de verkeerde rubriek gezet. Volgens mij hoort het bericht echter in deze rubriek...
Bij 1 van mijn kiezen heb ik al lange tijd het idee dat er in de buurt van de tandhals een gaatje zit. Op de in februari jl. gemaakte digitale foto was echter geen beginnend gaatje of zwakke plek te zien. Misschien is het vergezocht, maar is het mogelijk dat door 1 of andere oorzaak een gaatje op een foto niet zichtbaar is? Ik hoop dat er iemand wil reageren. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Susie
Re: Foto
Waarom ga je niet eens langs je tandarts / mondhygiëniste? Die kunnen je zeker weten helpen.
Ik ben in februari en verder een paar weken geleden bij mijn tandarts geweest. In februari zijn er zoals vermeld foto's gemaakt en toen ik er onlangs weer was, heeft de tandarts nogmaals mijn foto bekeken. Uiteraard geloof ik mijn tandarts als hij zegt dat hij op de foto geen gaatje ziet. Voor mijn gevoel zit er echter in de buurt van de tandhals wel een gaatje, vandaar mijn vraag of het kan zijn dat een gaatje om 1 of andere reden op een foto niet zichtbaar is.
Ik weet niet of het volgende van belang is, maar het betreft een kies waar al jaren een vulling inzit. De vulling loopt door aan de zijkant van de kies.
Vaker poetsen met Sensodyne heeft overigens geen effect.
Groetjes,
Susie
En waarom heb je dat gevoel?
Is je tandvlees teruggetrokken?
Want blootliggende tandhalzen kunnen erg gevoelig zijn, zonder dat er een gaatje zit.
Ik heb zelf om de volgende redenen het idee dat er een gaatje zit:
-Vaker poetsen met Sensodyne heeft geen effect.
-Ik eet heel weinig suikerprodukten. Een paar weken geleden at ik echter wel iets waar aan de buitenkant suikerkorrels zaten. Ik vermoed dat er wat van die suiker tussen mijn kiezen terecht is gekomen, want ik kreeg vervolgens flinke steken en pijnscheuten in heel die kies. Sindsdien heb ik geregeld een zeurderig gevoel in heel de kies, terwijl ik eerder alleen rond de tandhals wat last had. Als ik bijvoorbeeld kort buiten ben geweest (waar de lucht dus enigszins koud is), dan heb ik de rest van de dag een zeurend gevoel in de kies. Als het een blootliggende tandhals zou zijn, zou dat zeurende gevoel bij koude lucht toch niet de rest van de dag duren?
Overigens zei de tandarts de laatste keer dat het ook mogelijk is dat een zenuw aan het opspelen is. Hij raadde aan om voorlopig af te wachten en te kijken hoe het verder gaat.
Ik vraag mij nog steeds af of het gezien de klachten mogelijk is dat er bij de tandhals een gaatje zit, ook al was er op de foto in februari geen gaatje zichtbaar.
Wat is jouw mening?
Groetjes,
Susie
Pfoeh, ik vind het heel lastig om daar iets over te zeggen.
In principe zie je gaatjes wel op een foto, maar er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.
Maar de foto is in februari gemaakt, zeg je.
We zijn inmiddels negen maanden verder.
Misschien is een nieuwe foto een idee?
Voelt als een gaatje, maar klinkt mij in de oren als een gewone gevoelige tandhals je vraag en commentaar zo lezende.