Hoi,
ik heb vandaag een kies laten trekken bij mijn tandarts, wat prima verliep. Heb er gelukkig weinig tot geen last van gehad. Maar tegelijkertijd na de behandeling is er een andere kies (die tevens ook een week geleden gevuld is) zeer gaan doen bij aanraking. Als ik het aanraak met iets(vinger of tong), dan geeft het een duwende pijn mee en begint mijn tand een beetje stijf aan te voelen voor een tijdje alsof er continue tegenaan wordt gedrukt. Dit is alleen als het van de voorkant geduwd wordt. Dus ik voel geen pijn of aanwezigheid van irritatie als ik er niet aanzit. Ik vroeg mij af of dat te maken heeft met het trekken van de kies? En aangezien het na deze behandeling kwam. Ik kan op het internet niet echt duidelijk vinden wat ik zoek, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en of ik met spoed een afspraak met de tandarts moet maken.
groetjes Erwin
ik heb vandaag een kies laten trekken bij mijn tandarts, wat prima verliep. Heb er gelukkig weinig tot geen last van gehad. Maar tegelijkertijd na de behandeling is er een andere kies (die tevens ook een week geleden gevuld is) zeer gaan doen bij aanraking. Als ik het aanraak met iets(vinger of tong), dan geeft het een duwende pijn mee en begint mijn tand een beetje stijf aan te voelen voor een tijdje alsof er continue tegenaan wordt gedrukt. Dit is alleen als het van de voorkant geduwd wordt. Dus ik voel geen pijn of aanwezigheid van irritatie als ik er niet aanzit. Ik vroeg mij af of dat te maken heeft met het trekken van de kies? En aangezien het na deze behandeling kwam. Ik kan op het internet niet echt duidelijk vinden wat ik zoek, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en of ik met spoed een afspraak met de tandarts moet maken.
groetjes Erwin
Re: Kies doet zeer bij aanraking
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de tandarts deze kies wat belast heeft met het trekken of hevelen van de andere tand,maar dan moet de pijnlijke tand wel in de buurt staan van de getrokken tand, en dan zal de klacht wel weer vlug overgaan.
Heb eergisteren WKB gehad, en moet zeggen dat ik enorm opgelucht ben. Heb helemaal niks gevoeld, van verdoving tot afpolijsten en zelfs het ongemak (je zit toch een tijd met je mond open) viel reuze mee. Ik merk dat mijn angst voor de tandarts voor een groot gedeelte weg is. Ik deel dat graag, omdat ik zelf ook op zoek was naar informatie en via berichten op het forum al wat meer gerust werd gesteld. Nog belangrijker, ik was door de berichten overtuigd geraakt dat het niet vanzelf over ging, maar wel kan vergergeren, dus dat het belangrijk was om te gaan. Dus bedankt daarvoor!
Ik heb nog wel een vraag. Bij mij bestaat de napijn alleen maar uit diezelfde aanraakgevoeligheid die ik al had. Ik had eigenlijk verwacht dat die klacht vrij snel weg zou zijn, maar ik merk dat die aanraak gevoeligheid heel langzaam minder wordt. Ik merk wel enorme verbetering, maar na 2 dagen merk ik dat als ik tegen de tand druk dat die nog steeds wat gevoelig is. Is dat gebruikelijk?